Filtre i Forte Agent??
Fra : Woody

Dato : 17-10-03 19:40

Jeg kan ikke forstå teksten i hjælp i Agent så jeg kan opsætte et
effektivt filter.

Jeg har tænkt mig at nægte modtagelse af alle mails som ikke er
adresseret til min egen mailadresse!!! Det sku' vel ikke være så
svært, hva'????

Men hvor og hvordan gøres det? Under Windows - Open Email filters
(eller News filters) bliver jeg sendt ud i et nyt vindue hvor jeg kan
vælge edit, add kill filter eller watch filter, men ingen steder kan
jeg finde noget om at lave de instillinger jeg ønsker.

Er der ikke en der gider råde mig på DANSK please.

Med venlig hilsen Jens Gibe

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-10-03 20:20

In dk.edb.internet.software.mail+news, Woody wrote:

> Jeg har tænkt mig at nægte modtagelse af alle mails som ikke er
> adresseret til min egen mailadresse!!! Det sku' vel ikke være så
> svært, hva'????

Næh... Lav et watch-filter som matcher din email-adresse:

any-sender: din-email@mail\.dk

Lav så et kill-filter der matcher alt:

.*

....siden watch har højere prioritet (600) end kill (400), vil watch
blive udført før kill, og derfor vil de mails der matcher watch-
filteret ikke blive dræbt.

--
Lars Stokholm

These fights of fantasy make your wounds more sore, but you've every
right to even grab at the last straw - Kate Bush (The Empty Bullring)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-10-03 20:32

In dk.edb.internet.software.mail+news, Lars Stokholm wrote:

> Lav et watch-filter som matcher din email-adresse [...]

Denne er fundet under "How to Filter Out Spam" i hjælpen:

| Many times spam mail is not directly addressed to you, that is, it does
| not have your actual address as the value in the "To:" field. One handy
| way to eliminate this type of spam is to create a kill filter that will
| match any message that does NOT contain your actual address. Here's an
| example for a user named Jane Doe:
|
| not any-recipient:janedoe@abc.com

> any-sender: din-email@mail\.dk

Det skulle selvfølgelig have været 'any-recipient'.

Fra : Woody

Dato : 18-10-03 19:01

On 17 Oct 2003 19:32:07 GMT, Lars Stokholm <monospam@mail.dk> wrote:

>Denne er fundet under "How to Filter Out Spam" i hjælpen:

>Det skulle selvfølgelig have været 'any-recipient'.
Ja jeg ved jeg er en klovn, men jeg har selv læst den side i hjælp,
men jeg ved stadig ikke hvor jeg skal lave den rettelse!!!!!
Jeg går i Windows - open Email filters - deri add kill filter, men
her kan jeg ikke se noget om any recipient eller andet jeg kan
fatte???

Så ku' du ikke venligst fortælle mig hvad man gør og HVOR man gør
det????

Du har selv lavet en anti spam adresse monospam@mail.dk

HVOR har du lavet den??

Hvis jeg i min opsætning laver en lignende i på User-fanen i User og
System i linien "E-mail adresse", kan jeg ikke sende mail men fpår
fejlmelding fra serveren Telia.

Tusind tak for din forhåbentlige tålmodighed med jens Gibe

Fra : Woody

Dato : 18-10-03 19:07

Undskyld undskyld undskyld,,,,,, jeg har for umptieth gang lavet om på
min mail adresse på den ovennævnte måde og NU virker den????
Jeg er ked af at ave stillet det samme tåbelige spørgsmål mange gange,
jeg fatter ikke hvorfor det ikke ku' la' sig gøre før. Til gengæld
vil jeg stadig meget gerne have en god anvisning på KUN at kunne
modtage med min adresse!!

Tak igen jens Gibe

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-10-03 19:26

Og der skulle have stået . ikke \. (det er jo ikke et regulært udtryk).
Shit jeg er god til at rodde rundt i tingene. :) Sorry.

> [...]
> Jeg går i Windows - open Email filters - deri add kill filter, men
> her kan jeg ikke se noget om any recipient eller andet jeg kan

Du skriver simpelthen bare 'not any-recipient:janedoe@abc.com' (uden ')
i feltet "Filter Expression" og så vælger du en "Kill Action" (jeg
foreslår at du markerer dem som læst og flytter dem til en mappe du
kalder 'Spam').

> Du har selv lavet en anti spam adresse monospam@mail.dk

Jah, "antispam" og "antispam". Den hjælper ikke det store kan jeg sige.

> HVOR har du lavet den??

På TDCs hjemmeside, men det er vist et helt andet emne?

> Hvis jeg i min opsætning laver en lignende i på User-fanen i User og
> System i linien "E-mail adresse", kan jeg ikke sende mail men fpår
> fejlmelding fra serveren Telia.

Det har du fået løst nu, hvis jeg forstår dit andet indlæg ret, ikke?

> Tusind tak for din forhåbentlige tålmodighed med jens Gibe

Selvfølgelig. :)

Fra : Woody

Dato : 19-10-03 09:25

On 18 Oct 2003 18:25:43 GMT, Lars Stokholm <monospam@mail.dk> wrote:

> [...]
>i feltet "Filter Expression" og så vælger du en "Kill Action" (jeg
>foreslår at du markerer dem som læst og flytter dem til en mappe du

Jamen hvor dum kan man da være???? Jeg troede at der skulle være et
fet et sted hvor der var nævnt nogen muligheder, ikke at man selv sku'
TÆNKE sig til dem!!!!

>Det har du fået løst nu, hvis jeg forstår dit andet indlæg ret, ikke?

Ja det ser ud til at virke, nu venter jeg spændt på om der kommer
noget i mappen "Spam" som du foreslog.

Tak endnu engang for de gode råd. Jens Gibe

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-10-03 09:51

> [...]

> Jamen hvor dum kan man da være???? Jeg troede at der skulle være et
> fet et sted hvor der var nævnt nogen muligheder, ikke at man selv sku'

De er også lidt underlige, det vil jeg godt indrømme. Men de er faktisk
beskrevet i hjælpefilen. Man skal bare lede lidt:

Det var så lidt.