E-Mail
webnoob 5265
Mailinglist
Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 15-10-03 15:20

Jeg har i forbindelse med min hjemmeside ofte brug for at sende mails ud
til 2000+ e-mailadresser.
Findes der et program hvor man kan indsætte adresserne som derefter
bliver sendt til smtp-serveren sammen med nyhedsbrevet én gang. Altså så
jeg slipper for sende et nyhedsbrev på måske 10 KB over 2000 gange. Det
har jeg ikke rigtigt tålmodighed til med mit antikke 56K modem c",)
Hidtil har jeg klaret det ved at smække dem af sted via. venner eller
skolens adsl, men det holder jo ikke helt i længden...

--
Michael

Fra : Britt Malka

Dato : 15-10-03 19:37

On Wed, 15 Oct 2003 16:20:16 +0200, Michael Kjærsgård
<mk@skydesign.dk> wrote:

>Findes der et program hvor man kan indsætte adresserne som derefter
>bliver sendt til smtp-serveren sammen med nyhedsbrevet én gang.

Ja, blat. Det er helt genialt og gratis.

www.blat.net
--
Britt Malka
Få Tips & Tricks og ny inspiration til hjemmesiden m.m. - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 16-10-03 14:24

> Ja, blat. Det er helt genialt og gratis.
>
> www.blat.net

Takker - men kunne man måske lige få en hurtig instruktion?
Hvordan er det optimalt at køre det? Kan kun få det til at virke i MS-DOS og der kan man jo ikke
rigtigt indsætte en liste med e-mailadresser, og kan desuden kun finde ud af at sende filer, ikke
tekst...

En der vil hjælpe jeg uvidende sjæl? c",)

--
Regards

Michael

Fra : Britt Malka

Dato : 23-10-03 13:22

On Thu, 16 Oct 2003 15:24:10 +0200, Michael Kjærsgård
<mk@skydesign.dk> wrote:

>Takker - men kunne man måske lige få en hurtig instruktion?

Jo, men de har faktisk i mappen dokumenter vedlagt både gode og
hurtige instruktioner.

> [...]
>rigtigt indsætte en liste med e-mailadresser, og kan desuden kun finde ud af at sende filer, ikke

Jeg bruger den i Windows XP.

Du kan godt sendte tekst, men det letteste er at lave teksten i en
tekstfil og sende den.

Du gemmer dine 2000+ adresser i en anden tekstfil, eller kald den
..dat, da den nu indeholder data.

Du kan køre Blat fra en kommando-prompt, men jeg foretrækker selv at
gøre det fra en batch-fil, fordi jeg genbruger den uge efter uge.

Lad os sige, at du har dine adresser i en fil, der hedder adresser.dat
og din tekst i en fil, der hedder tekst.txt, så kan en batchfil se
sådan ud:

blat c:\tekst.txt -f "Dit navn <din e-mail>" -tf c:\adresser.dat -s
"Emnet"

Du kan endda nøjes med at sende i portioner af fx 20, hvis der er en
restriktion på din server. I så fald tilføjer du:

-maxnames 20

Jeg vil anbefale dig at teste det med en anden liste end den, du skal
bruge til dine 2000+ modtagere

>En der vil hjælpe jeg uvidende sjæl? c",)

Jeg håber, at du er en mere vidende sjæl nu

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 23-10-03 13:52

> -tf

det var lige den...

> -s

og den kommando jeg manglede...:D

> Jeg vil anbefale dig at teste det med en anden liste end den, du skal
> bruge til dine 2000+ modtagere

Det er nok en god idé :D

> Jeg håber, at du er en mere vidende sjæl nu

Helt sikkert, du skal have MANGE tak for hjælpen.

--
Michael

Fra : Britt Malka

Dato : 23-10-03 13:57

On Thu, 23 Oct 2003 14:51:36 +0200, Michael Kjærsgård
<none@invalid.tld> wrote:

>Helt sikkert, du skal have MANGE tak for hjælpen.

Velbekomme

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 24-10-03 14:34

> blat c:\tekst.txt -f "Dit navn <din e-mail>" -tf c:\adresser.dat -s
> "Emnet"

Hmm... hvis man benytter den streng kommer alle adresser til at stå som modtagere... Tror nok jeg
ville blive ret upopulær hvis jeg distribuerede 2400 adresser til 2400 personer :D
Er der ingen metode til at sende alt som bcc?

Regards

--
Michael

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-10-03 15:17

> Er der ingen metode til at sende alt som bcc?

Well, gættede mig frem (-bf), nu er det helt i vinkel :D

Go' weekend til jer alle

--
Michael

Fra : Britt Malka

Dato : 26-10-03 22:55

On Sat, 25 Oct 2003 16:17:26 +0200, Michael Kjærsgård
<none@invalid.tld> wrote:

>Well, gættede mig frem (-bf), nu er det helt i vinkel :D

Smukt Har først lige set din besked nu.

Følger mappen "Docs" ikke længere med Blat?

Hvis den gør, så kan du se syntaxen deri. Der er mange muligheder med
Blat.
--
Britt Malka
Gør din hjemmeside juleklar - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html

Fra : Mailinglist.dk

Dato : 19-10-03 11:41

> [...]
> Hidtil har jeg klaret det ved at smække dem af sted via. venner eller
> skolens adsl, men det holder jo ikke helt i længden...

Sorry.. jeg fik sendt den direkte, det var en fejl, beklager