E-mail / sms
Fra : Erik Bülow

Dato : 10-10-03 23:39

Kan man få tilsendt en sms, når man modtaget en e-mail?

Erik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-10-03 00:07

"Erik Bülow" <evb@sporty.dk> skrev :

>Kan man få tilsendt en sms, når man modtaget en e-mail?

Generelt nej.

Hvis det er get2net tror jeg ikke, det er muligt, men kig på
deres webmail og se, hvilke muligheder, der er.

http://webmail.get2net.dk/
--
Knud

Fra : Thomas Madsen

Dato : 11-10-03 00:57

Erik Bülow skrev:

> Kan man få tilsendt en sms, når man modtaget en e-mail?

Jeg får det på en af mine mail-adresser, men det er TDC Mobil der
kører den tjeneste og den kræver så vidt jeg ved også at man har
internetabonnement hos TDC.

Har du egentlig overvejet hvor himmelskrigende irriterende det kan
være at debilen bipper 40 gange i minuttet pga. spam og en famøs
orm ved navn Swen?

Madsen.

Fra : emj

Dato : 11-10-03 01:15

On Sat, 11 Oct 2003 01:56:43 +0200, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg får det på en af mine mail-adresser, men det er TDC Mobil der
>kører den tjeneste og den kræver så vidt jeg ved også at man har
>internetabonnement hos TDC.
Nej, bare udbyderen bruger TDC. Telmore f.eks.
HIlsen emj

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 11-10-03 04:02

On Sat, 11 Oct 2003 02:15:15 +0200, emj <torsted@stofanet.dk.invalid>
wrote:

>Nej, bare udbyderen bruger TDC. Telmore f.eks.
Øh... nej....
Så vidt jeg ved har alle mobilnumre en tilsvarende e-mailadresse.
Mbbilix, TDC, Telia, Sonofon, har.
Jeg kan ikke lige huske hvordan de enkelte selskaber ser ud, men jeg
har set en liste en gang... orker ikke lige at lede efter den nu, men
en søgning på google må kunne give noget.
Jeg mener at der dybt i TDC-hjemmesidehieraki er noget at hente.
Måske også på ens mobiludbyders hjemmeside.

Hos Telia er det
XXXXXXXX@gsm1800.telia.dk hvor XXXXXXXX er mobiltelefonnummeret.

Nu er spørgsmålet bare, om man kan sætte sin POP-konto til at
videresende mails.
Hvis det er muligt videresender man bare til sin mobiltelefonnummers
tilsvarende e-mailadresse.

mvh kmo

PS
Hej emj... du skønne.
Det er sandeligt længe siden.
Hyggeligt at støde på dig igen.
kmo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-10-03 05:59

kristian mikael de freitas olesen <kmo@gbpost.invalid> skrev :

>Så vidt jeg ved har alle mobilnumre en tilsvarende e-mailadresse.
>Mbbilix, TDC, Telia, Sonofon, har.

Nej, den mulighed er stoppet for et par år siden.

Man kan ikke længere sende sms som e-mail ved nogle selskaber
mere, så vidt jeg ved.

Alle de store har ihvertfald stoppet det.

TDC, Orange, Sonofon og Telia er blandt dem har lukket for
muligheden.
--
Knud

Fra : emj

Dato : 11-10-03 07:46

On Sat, 11 Oct 2003 06:59:04 +0200, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Alle de store har ihvertfald stoppet det.

Til gengæld kan de fleste jo WAPPE på deres mobiltelefon i dag og det
giver mulighed for at WAPPE sig ind på en mailkonto
Hilsen emj

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 11-10-03 08:06

On Sat, 11 Oct 2003 06:59:04 +0200, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>TDC, Orange, Sonofon og Telia er blandt dem har lukket for
>muligheden.
Så har enten min POP-konto eller min mobiltelefon ikke opdaget det,
for jeg får videresendt alle mine e-mails til
mittelefonnummer@gsm1800.telia.dk.

mvh kmo

Fra : Calle.

Dato : 11-10-03 08:52

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]
> mere, så vidt jeg ved.
>
> Alle de store har ihvertfald stoppet det.
>
> TDC, Orange, Sonofon og Telia er blandt dem har lukket for

nej hos TDC kan du bruge deres gratil beskedrobot, hvis du har TDC mobil
abb.

--
Calle

Fra : emj

Dato : 11-10-03 07:44

On Sat, 11 Oct 2003 05:02:26 +0200, kristian mikael de freitas olesen
<kmo@gbpost.invalid> wrote:

>Øh... nej....
>Så vidt jeg ved har alle mobilnumre en tilsvarende e-mailadresse.

Har haft
Det er længe siden, at man uden videre kunne sende e-mails til og fra
mobiltelefoner.

>Mbbilix, TDC, Telia, Sonofon, har.

Sonofon har ikke.
I gamle dage var det xxxxx@note.sonofon.dk

>Jeg kan ikke lige huske hvordan de enkelte selskaber ser ud, men jeg
>har set en liste en gang... orker ikke lige at lede efter den nu, men
>en søgning på google må kunne give noget.

Skrot listen, den er forældet

>PS
>Hej emj... du skønne.
>Det er sandeligt længe siden.
>Hyggeligt at støde på dig igen.
>kmo

I lige måde. )
Hilsen emj

Fra : Calle.

Dato : 11-10-03 08:51

emj wrote:

> Nej, bare udbyderen bruger TDC. Telmore f.eks.
> HIlsen emj

nej det kræver bare at du har et TDC mobil abb.

--
Calle

Fra : emj

Dato : 11-10-03 11:53

On Sat, 11 Oct 2003 09:50:45 +0200, "Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote:

>nej det kræver bare at du har et TDC mobil abb.

Jeg har Telmore og kan benytte TDCmail på min mobiltelefon, som jeg
skrev .
Hilsen emj

Fra : Calle.

Dato : 11-10-03 08:50

Thomas Madsen wrote:

> Jeg får det på en af mine mail-adresser, men det er TDC Mobil der
> kører den tjeneste og den kræver så vidt jeg ved også at man har
> internetabonnement hos TDC.

nej det kræver bare, at du har et TDC mobil abb. Dog ikke deres Mixit
--
Calle

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-10-03 11:45

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

> Har du egentlig overvejet hvor himmelskrigende irriterende det kan
> være at debilen bipper 40 gange i minuttet pga. spam og en famøs
> orm ved navn Swen?

Man putter vel lige mailen igennem SpamAssassin og hvad man nu ellers
bruger af filtre før man sender den videre til mobilen?

--
Jacob - www.bunk.cc
One person's error is another person's data.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 11-10-03 12:35

Jacob Bunk Nielsen skrev:

> Man putter vel lige mailen igennem SpamAssassin og hvad man nu ellers
> bruger af filtre før man sender den videre til mobilen?

Det jeg bruger er beskedrobotten <http://www.besked-robot.dk/>.
Jeg er ikke 100 % inde i hvordan den fungerer, men den skal kende
brugernavnet og adgangskoden på ens pop3-server. Samtidig skal
mailserveren også stilles til at videresende til beskedrobotten så
om det er beskedrobotten der suger mailen fra pop3-serveren eller
om det et pop3-serveren der videresender til mobilen, ved jeg ikke.

Hvis det er beskedrobotten der suger fra mailserveren så kan man
vel ikke proppe et filter ind imellem for hvordan styrer du at
beskedrobotten skal vente med at hente mailen indtil filteret har
gjort sit arbejde?

Madsen.

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 12-10-03 00:29

> [...]

> om det er beskedrobotten der suger mailen fra pop3-serveren eller
> om det et pop3-serveren der videresender til mobilen, ved jeg ikke.

POP3-oplysningerne er vist kun hvis du vil kunne bruge besked-robots
webmail-agtige interface.

SMS foregår udelukkende ved viderestillingen.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-10-03 12:43

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

> Det jeg bruger er beskedrobotten <http://www.besked-robot.dk/>.

Den kender jeg ikke, så jeg kan ikke sige noget specifikt om den.

Jeg er kunde hos Orange, og vil gerne have en besked på mobilen på
udvalgte mails. Derfor putter jeg mails igennem SpamAssassin, diverse
filterregler på min mailserver, og procmail. Jeg bruger så procmail
til at forwarde headeren (det er primært subject jeg er interesseret
i) til min mobil via myorange.dk.

> Jeg er ikke 100 % inde i hvordan den fungerer, men den skal kende
> brugernavnet og adgangskoden på ens pop3-server.

Det lyder meget mystisk. Det ville den ALDRIG få af mig, hvis jeg var
kunde hos TDC.

> [...]
> beskedrobotten så om det er beskedrobotten der suger mailen fra
> pop3-serveren eller om det et pop3-serveren der videresender til

Det eneste fornuftige vil være, hvis mailserveren videresender til
beskedrobotten.

--
Jacob - www.bunk.cc
To err is humor.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 12-10-03 00:55

Niels Teglsbo skrev:

> POP3-oplysningerne er vist kun hvis du vil kunne bruge besked-robots
> webmail-agtige interface.

Du har helt ret. Jeg har lige været derinde og studere det lidt
nærmere (har ikke været logget ind på beskedrobotten i evigheder).

> SMS foregår udelukkende ved viderestillingen.

Jeps. Når man kobler POP3-halløjet fra så får man en fejlmeddelelse
når man forsøger at gå ind i indbakken på beskedrobotten, som jo
egentlig bare er et webmail-interface af en slags.

Madsen.

Fra : Palle Svendsen \(Web~

Dato : 11-10-03 12:40

"Erik Bülow" <evb@sporty.dk> skrev

> Kan man få tilsendt en sms, når man modtaget en e-mail?

Koster lidt, men det gør alt jo..

www.huskdet.nu

Mvh.
Palle Svendsen