News og Mozilla Mail
Fra : Anders Matthiessen

Dato : 08-10-03 11:19

Hej Gruppe

Har lige skiftet til Mozillamail, men oplever allerede fra starten en
række problemer hvad angår nyhedsgrupper

Grupperne har forkortede navne, a la "d.e.h.grafikkort", kan det ikke
skiftes til fuld visning ?

Hilsen
/Anders

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 08-10-03 14:19

Den 08-10-2003 12:18, skrev Anders Matthiessen:

> Hej Gruppe
>
> Har lige skiftet til Mozillamail,
Velkommen til!

> men oplever allerede fra starten en
> række problemer hvad angår nyhedsgrupper
>
> Grupperne har forkortede navne, a la "d.e.h.grafikkort", kan det ikke
> skiftes til fuld visning ?

I Mozilla er der såkaldte gemte preferencer, de aktiveres vha. en fil
kaldet user.js den skal ligge i i samme mappe som prefs.js, dvs. mappen
med din profil. Hvordan du finder den kan du se her:
http://gemal.dk/mozilla/files.html#path

Hvis ikke du har filen user.js opretter du den, det er en simpel
tekstfil. I denne fil tilføjer du linien:
user_pref("mail.server.default.abbreviate",false);

Genstarter Mozilla og du er kørende.
--
Mvh / Regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-10-03 14:51

Morten K. Hansen skrev:

> I Mozilla er der såkaldte gemte preferencer,

Man kan benytte tilføjelsen preferential[1] til at se og redigere
"gemte" præferencer.

Noter:
======
[1] <http://preferential.mozdev.org/>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 08-10-03 16:17

Den 08-10-2003 15:51, skrev Jens Gyldenkærne Clausen:

> Man kan benytte tilføjelsen preferential[1] til at se og redigere
> "gemte" præferencer.

Eller man kan skrive about:config i browserens adresselinie, og ændre
direkte der.
Min opfattelse er dog at ændringer foretaget på den 'gamle' måde, med
user.js, giver større overblik over hvad man har pillet ved.

just my 2 €cent

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 12-10-03 09:01

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Man kan benytte tilføjelsen preferential[1] til at se og redigere
> "gemte" præferencer.

Den manuelle rettelse ville ikke virke, men det gjorde den her.

Et andet problem er, at grupperne ikke bliver sorteret alfabetisk ?

/Anders

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-10-03 17:04

Morten K. Hansen skrev:

> Eller man kan skrive about:config i browserens adresselinie,
> og ændre direkte der.

Åh ja, den havde jeg glemt.

Preferential giver dog den ekstra fordel at man kan "folde"
punkterne ind og ud.

> Min opfattelse er dog at ændringer foretaget på den 'gamle'
> måde, med user.js, giver større overblik over hvad man har
> pillet ved.

Omvendt giver preferential en vis tryghed for at man ikke indtaster
værdier forkert. Dels kan man for hver egenskab se en beskrivelse
af hvad den er til for, og dels foregår redigering af fx booleske
værdier via en select-boks.

Men det er selvfølgelig smag og behag hvad man foretrækker.
--
Jens Gyldenkærne Clausen