Mozilla 1.4 Postprg.
Fra : Ove Lauridsen

Dato : 07-10-03 11:06

Jeg er fornylig begyndt at bruge dette program, men jeg har et problem
jeg ikke kan løse.

Jeg har to kontoindstillinger, som kan ses herunder.

Min mening med dette er, at Opsætning 1 skal være min primære konto -
hvori alle mine mail, bl.a de der sendes til Opsætning 2, skal modtages
og opbevares i indbakke.

Det lykkes tildels - men lynhurtig efter at de er læst ind, bliver de
alle overført til Indbakke under Opsætning 2

Hvordan klarer jeg det?

Post- & nyhedsgruppetjeneste

Kontoindstillinger.

Opsætning 1

Kontonavn: 5095062m001
Dit navn: Ove Lauridsen
E-mail-adresse: ove.lauridsen@stofanet.dk
Svar til adresse: ove.lauridsen@stofanet.dk

Servernavn: mail.stofanet.dk
------

Opsætning 2

Kontonavn: ove.lauridsen.mail.dk
Dit navn: Ove Lauridsen
E-mail-adresse: ove.lauridsen@mail.dk
Svar til adresse: ove.lauridsen@stofanet.dk

Servernavn: pop3.mail.dk
-----

Venlig hilsen

Ove lauridsen

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 07-10-03 14:46

Den 07-10-2003 12:06, skrev Ove Lauridsen:

> [...]
>
> Det lykkes tildels - men lynhurtig efter at de er læst ind, bliver de
> alle overført til Indbakke under Opsætning 2

Du skal bruge et filter, der flytter alle mails fra indbakken i konto2
til indbakken i konto1.

Men det du beskriver ville jeg da udføre på serversiden; videresende
alle mails til konto2 til konto1, uden at gemme en kopi.
--
Mvh / Regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : Ove Lauridsen

Dato : 07-10-03 16:48

Tak for dit svar - du skrev bl.a.:

> Men det du beskriver ville jeg da udføre på serversiden; videresende
> alle mails til konto2 til konto1, uden at gemme en kopi.

Jeg har kigget på Serverindstillinger, men der kan jeg ikke se nogle
muligheder.

Vil du forklare det lidt nærmere?

Jeg kan ikke læse engelsk, så jeg kan ikke bruge hjælpefilen.

Venlig hilsen

Ove Lauridsen

Fra : Palle Jensen

Dato : 07-10-03 18:20

Ove Lauridsen wrote in

> Jeg har kigget på Serverindstillinger, men der kan jeg ikke se
> nogle muligheder.
>
> Vil du forklare det lidt nærmere?

Morten snakker om serverside forstået på den måde at videresendelsen
foregår på server niveau. Det er altså ikke en indstilling i
mailprogrammet han taler om.

Har du overblik over om du kan administrere dine pop3 konti på mail
serveren?

--
Palle Jensen
If you need to E-mail me, please remove the American president!

Fra : Ove Lauridsen

Dato : 08-10-03 17:01

Palle Jensen skrev:

> Har du overblik over om du kan administrere dine pop3 konti på mail
> serveren?

Det har jeg ikke - men jeg har en bekendt, som kan finde ud af det, ham
kontakter jeg.

Tak for hjælpen.

mvh. Ove Lauridsen

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 07-10-03 18:53

Den 07-10-2003 17:48, skrev Ove Lauridsen:

> Jeg har kigget på Serverindstillinger, men der kan jeg ikke se nogle
> muligheder.
>
> Vil du forklare det lidt nærmere?

[...]
Selvfølgelig. Med serversiden mener jeg at lave indstillingen på
serveren, ikke i dit postprogram. Så vidt jeg kan se har du hos tdc, via
deres webmail, mulighed for at videresende din post. Jeg er ikke
oprettet hos dem, så jeg kan ikke lige se hvordan det gøres.

Skriv endelig igen, hvis det ikke lykkes.

Fra : Ove Lauridsen

Dato : 08-10-03 17:06

Morten K. Hansen skrev:

> [...]
> deres webmail, mulighed for at videresende din post. Jeg er ikke
> oprettet hos dem, så jeg kan ikke lige se hvordan det gøres.

Det er jeg ikke så skrap til, men jeg har en bekendt som kan finde ud af
det, ham kontakter jeg.

> Skriv endelig igen, hvis det ikke lykkes.

Ja tak.

Tak for hjælpen.

mvh. Ove Lauridsen