upload af hjælpebilleder
Fra : jk

Dato : 06-10-03 15:01

hej i gruppen

hvor er det jeg må/kan uploade billeder til hjælp vedr. et spørgsmål i en
newsgrp.
aktuelt windows spørgsmål ?

--
mvh.
jk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-10-03 15:30

Hej jk, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> hvor er det jeg må/kan uploade billeder til hjælp vedr. et
> spørgsmål i en newsgrp. aktuelt windows spørgsmål ?

<news:dk.binaer> hvis der ikke er nogen oplagt undergruppe til denne.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : jk

Dato : 06-10-03 15:37

Rudi Stegen wrote:

> <news:dk.binaer> hvis der ikke er nogen oplagt undergruppe til denne.

hej Rudi,
den så jeg godt, men den var så fyldt med f.....
og fandt egentligt ganske få der ikke var den slags !
så jeg tænkte, at det måske ikke var et særligt pænt sted
men ok det bruger jeg så
tak skal du have
--
mvh.
jk

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-10-03 16:23

On Mon, 6 Oct 2003 16:36:56 +0200, "jk" <j.k@.dk> wrote:

>den så jeg godt, men den var så fyldt med f.....
>og fandt egentligt ganske få der ikke var den slags !
>så jeg tænkte, at det måske ikke var et særligt pænt sted

Det har du helt ret i.

>men ok det bruger jeg så

Det bedste er at oploade til en hjemmeside og linke til den i dit
indlæg.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : jk

Dato : 06-10-03 20:44

Peter Loumann wrote:

> Det bedste er at oploade til en hjemmeside og linke til den i dit
> indlæg.

tak for dit svar , jeg har allerede oprettet en ny hjemmeside og agter at
bruge den istedet for.
Det andet er da noget være snavs og for at kunne anvende den, skal jeg jo
også have den på min news som abbonement, og det har jeg bestemt ikke lyst
til

--
mvh.
jk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-10-03 21:24

Hej jk, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> jeg har allerede oprettet en ny hjemmeside og agter at bruge den
> istedet for.

Det er også, som også Peter og Jens nævner, absolut det bedste. (Selv
poster jeg heller aldrig fx screendumps e.l. i binærgrupperne men på
mit website).

Udover nyere problemer med dk.binaer (se nedenfor) har websites bl.a.
de fordele, at alle kan se det (nogle newsservere har jo meget
fornuftigt skippet binærgrupperne), og du bestemmer selv, hvor længe
det skal blive liggende.

> Det andet er da noget være snavs og for at kunne anvende den, skal
> jeg jo også have den på min news som abbonement, og det har jeg
> bestemt ikke lyst til

Den gik stadig mere amok for hver uge, siden ADSL i forsommeren 2000
kom til lavpriser. Og så løb den helt grassat, da TDC fjernede nogle
meget anvendte binærgrupper i dk-hierarkiet fra deres server.
Resultatet blev som ventet: Tidligere massepostere i disse skiftede så
i vidt omfang til at poste løs i dk.binaer

Så ja, den er mere eller mindre ubrugbar til det, den egentlig var
tiltænkt.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-10-03 20:15

jk skrev:

> den så jeg godt, men den var så fyldt med f.....
> og fandt egentligt ganske få der ikke var den slags !
> så jeg tænkte, at det måske ikke var et særligt pænt sted

Gruppen kan godt være noget snask, men den kan nu godt bruges
fornuftigt alligevel.

Send dit hjælpebillede, find det i gruppen og brug messageID til at
lave link til det i dit tekstindlæg. På den måde kan de folk der
vil hente billedet nøjes med at klikke på dit link i stedet for at
skulle åbne en gruppe med et hav af indlæg.

Men hvis du har mulighed for det, er det alligevel bedre at benytte
en hjemmeside. Dels er det ikke alle brugere der har adgang til
binærgrupperne (de føres fx ikke hos Sunsite) og dels er
udløbstiden for indlæg i binærgrupperne ret kort - så efter et par
dage vil dit hjælpebillede formentlig ikke være tilgængeligt på
newsserveren.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Velkommen hen til Paris International!