Godt GFX kort til max 1500,- ??
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-10-03 16:59

Hvem kan fortælle mig hvilket grafikkort der ville være det bedste valg til
max 1500,- kr. ?
Der skal være video-in og gerne DVI.
Kortet skal hovedsageligt bruges til lidt spil og hjemme-video redigering.
Da det er en pensionist der skal have det, er det ikke nødvendigt med det
sidste nye 3D vidunder, men børnebørnene vil nok også komme til at spille
lidt på det, når de er på besøg.
Det bruges på en 17" TFT skærm (max 1280 X 1024), så hvis det bare kan
trække lidt spil i den opløsning (evt. 1024 X 768) vil det være fint.
Men hvad skal det hedde ?
nVidia eller Radeon ?
Og hvilke modeller kan anbefales ?

Per
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - Masser af video's
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : Christian Spøer

Dato : 27-10-03 18:05

> Hvem kan fortælle mig hvilket grafikkort der ville være det bedste valg
til
> max 1500,- kr. ?
> Der skal være video-in og gerne DVI.

1500kr.'s kravet er let nok, hvis ikke der skulle være video-in...

> [...]
> Det bruges på en 17" TFT skærm (max 1280 X 1024), så hvis det bare kan
> trække lidt spil i den opløsning (evt. 1024 X 768) vil det være fint.

Radeon All-in-Wonder

> Og hvilke modeller kan anbefales ?

Den du kan finde til den pris... Radeon 9000 All-in-Wonder til 1200-1400kr.
Det er langt fra et spillekort, da det efterhånden er en gammel sag! Så det
er kun nødtørftigt at det kan bruges til spil.
Men til video redigering fejler det ikke noget.
Desuden er der ikke DVI på det...
Spørg om ikke du kan skyde nogle flere penge i det, for det er ret skrabet
med udbud til den pris...
Lav en søgning på edbpriser.dk, og kig lidt på det selv.

Mvh
Christian

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 27-10-03 18:49

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f9d40c2$0$94859$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Det bruges på en 17" TFT skærm (max 1280 X 1024), så hvis det bare kan
> trække lidt spil i den opløsning (evt. 1024 X 768) vil det være fint.

Skal du VIRKELIG flotte dig, så er dette kort kommet på tilbud

http://www.prc-data.dk/ProduktFrame.asp?ProduktID=28066640

Men, det er jo næsten dobbelst så dyrt

VH
Peter

Fra : /Ole

Dato : 28-10-03 06:30

Jeg har et MSI GeForce4 ti4200 128Mb ram, og er ganske godt tilfreds.

Det kører godt og stabilt, jeg kan køre alle spil på det, og jeg mener, det
er noget af det bedste til prisen. Prøv at kikke på det.

/Ole

Fra : Christian Spøer

Dato : 28-10-03 12:35

> [...]
det
> er noget af det bedste til prisen. Prøv at kikke på det.

Man kan ikke finde det på edbpriser.dk
Til gengæld har Point of View et TI4200 med Video-in til 1400kr. Det hedder
"Point of View GeForce4 TI4280 VIVO".
3D ydelsen er blevet forældet, men kan godt bruges til en smule spil i ny og
næ.

Mvh
Christian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-10-03 17:14

skrev i en meddelelse
> [...]

Tak for de mange gode råd.
Valget er faldet på et Gainward FX PowerPack! Ultra/760 Golden Sample
GeForce FX5600 med 128 MB DDR ram til en pris af 1549,- kr. hos Midt Data.