Driverproblemer - spil vil ikke køre
Fra : Madsen

Dato : 25-10-03 10:22

Hej

Jeg har lige købt Max Payne 2, men det vil ikke starte op.

Spillet siger at "Max Payne requires a Microsoft DirectX 9.0
compatible display adapter."

Mit grafikkort er et Nvidia geforce4 mx 440, og driveren er version
6.14.0010.4523, Jeg kører Windows XP Home på en 2.8 GHz maskine.

Andre spil virker fint nok, men Max Payne er altså åbenbart
mere kræsen.

Vil en anden grafik driver hjælpe, eller er det noget andet som
er galt ?

Gode råd modtages med tak

mvh Madsen

Fra : Chr. L.

Dato : 25-10-03 10:43

"Madsen" <madsen@portalen.no> wrote in message
> [...]
> mere kræsen.
>
> Vil en anden grafik driver hjælpe, eller er det noget andet som

hvilken version af DX kører du?,-hent den nyeste på
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx

Chr.

Fra : Madsen

Dato : 25-10-03 11:14

On Sat, 25 Oct 2003 11:42:43 +0200, "Chr. L." <chrisl@ASKFORDOMAIN.dk>
wrote:

>hvilken version af DX kører du?,-hent den nyeste på
>http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx

Den medfølgende Directx 9 på spil CD'en
er selvfølgelig installeret.

mvh Madsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-10-03 18:45

Madsen wrote:
> Den medfølgende Directx 9 på spil CD'en
> er selvfølgelig installeret.

Prøv Nvidias nye driver, fx denne:
http://shor.ter.dk/425572265
- HUSK at afinstallere den gamle driver!

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-10-03 12:36

On 2003-10-25,
> [...]
>
> Mit grafikkort er et Nvidia geforce4 mx 440, og driveren er version
> 6.14.0010.4523, Jeg kører Windows XP Home på en 2.8 GHz maskine.

GF4MX er et GF2 med nyt navn. Det er IKKE DirectX 9 kompatibelt,
så skal du op i deres 5xxx serie, eller Radeon 9600.

> Andre spil virker fint nok, men Max Payne er altså åbenbart
> mere kræsen.

Der er ikke meget der kræver dx9

Fra : Madsen

Dato : 26-10-03 13:24

On Sun, 26 Oct 2003 11:36:03 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<pope@home.terminal.dk> wrote:

>GF4MX er et GF2 med nyt navn. Det er IKKE DirectX 9 kompatibelt,
>så skal du op i deres 5xxx serie, eller Radeon 9600.

Jamen spillet virker fint hos en kammerat som kun har et
gammelt Radeon 7500 kort, så det kan da vist ikke passe.

mvh Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-03 14:54

Madsen wrote:

> Jamen spillet virker fint hos en kammerat som kun har et
> gammelt Radeon 7500 kort, så det kan da vist ikke passe.
>
> mvh Madsen
Det er også ligemeget om kortet er DX9-kompatibelt eller ej - så kører
skidtet blot i software med dårligere performance...men det skulle
sagtens kunne køre!

/CM

Fra : Madsen

Dato : 28-10-03 17:06

On Tue, 28 Oct 2003 14:54:22 +0100, Claus Madsen
<clamad_dont-at-spam_hotmail.com> wrote:

>Det er også ligemeget om kortet er DX9-kompatibelt eller ej - så kører
>skidtet blot i software med dårligere performance...men det skulle
>sagtens kunne køre!

Så må det Radeon 7500 kort jo være DX9 kompatibelt,
for spillet kører ikke i software mode. Tværtimod kører
det rigtigt godt på den maskine.
På min maskine får jeg derimod kun den tidligere nævnte
fejlmeddelelse. Mystisk.

mvh Madsen