AA .. FSAA .. AF (øh, foreninger for nørde~
Fra : Rookie All Stars

Dato : 24-10-03 14:54

Spøg til side

Hvad er den korte forklaring på disse forkortelser ..
... og hvad kan de gøre for mig i et spil .. som
f.eks. HL2, WarCraft III og RtCW :

- AA?
- FSAA?
- AF?

:: Peace ::

Fra : Snuden

Dato : 24-10-03 15:51

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/01/05/15/1241290

Fra : Christian Spøer

Dato : 25-10-03 18:31

> Hvad er den korte forklaring på disse forkortelser ..
> .. og hvad kan de gøre for mig i et spil .. som
> [...]

AA: AntiAlias
FSAA: FullScene AntiAlias
AF: Anisotropic Filtering

AA er bliver brugt til at udglatte kanter i et billede. F.eks. bliver en
flagstang til mange små lodrette stænger, der imiterer en lang blød bue, når
den svager i vinden. Med AA sat til, bliver der sat nogle
"erstatningsfarver" ind lige omkring det punkt hvor den ene lille lodrette
stang tager over for den anden. Derved skabes en illusion af en flot
helstøbt lang blød bue.
http://www6.tomshardware.com/graphic/20031023/nvidia-nv38-nv36-15.html#fsaa_
full_scene_antialiasing

FullScene betyder kun, at det bliver tilført hele billedet (som man jo også
forventer).
AF har du vist fået forklaret af Hr. Snuden.

Mvh
Christian