Kan man have to grafikkort, et til 3D og e~
Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-10-03 10:39

Det havde computerne i gode gamle dage, man havde et 2D kort fra
Matrox, og ovenpå det var der så et seperate kort til 3D, som
videosignalet fra 2D-kortet blev sendt igennem.

Egentlig er det vel ikke et spørgsmål *om* det er muligt eller ej, det
må det være, men om hvor besværligt og dyrt det er at have to kort.
Hvad skal man have af omskiftere, og hvordan får man sit OS til at
holde styr på det?

--
Peter Knutsen

Fra : Jakob M

Dato : 24-10-03 10:48

Peter Knutsen wrote:
> Det havde computerne i gode gamle dage, man havde et 2D kort fra
> Matrox, og ovenpå det var der så et seperate kort til 3D, som
> videosignalet fra 2D-kortet blev sendt igennem.

Sådan er det heldigvis ikke mere. Alle moderne grafikkort i dag kan bruges
til både 2D og 3D, hvor godt de gør det, afhænger af pris og mærke.

Mvh
Jakob

Fra : Klaus

Dato : 24-10-03 17:13

Du skal have dig et Orchid Reichous pci gfx, som giver en kliklyd når det
tager over for 2d kortet Those old days.

Mvh
Klaus

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-11-03 09:28

Klaus wrote:
> Du skal have dig et Orchid Reichous pci gfx, som giver en kliklyd når det
> tager over for 2d kortet Those old days.

Der *sidder* faktisk et Orchid Righteous II grafikkort i min 5 år
gamle PC, som giver kliklyd når det tager over. Men jeg mener det
sidder på AGP, ikke på PCI.

--
Peter Knutsen