Andet multimedie
bentjuul 3670
PhotoShop 7.0
Fra : zasha

Dato : 30-10-03 17:14

Nogen der kan fortælle mig hvordan man får en gennemsigtig baggrund i PS 7.0
?
Ligemeget hvordan jeg bærer mig ad, så bliver baggunden hvid når jeg
uploader- uanset om jeg gemmer som jpg eller gif.

--
Hilsen Miver og Mulle's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 30-10-03 18:17

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen der kan fortælle mig hvordan man får en gennemsigtig baggrund i PS
7.0

Hvis din baggrund har "skaktern", så er den gennemsigtig i Photoshop.

> Ligemeget hvordan jeg bærer mig ad, så bliver baggunden hvid når jeg
> uploader- uanset om jeg gemmer som jpg eller gif.

JPG understøtter ikke gennemsigtige billeder. Til dette formål skal du (til
web) enten bruge GIF eller PNG.

Vælg File > Save For Web. I det nye vindue vælger du enten GIF eller PNG
under settings i højre side. Når du slår Transparency til, kan du se at
skakternene kommer til syne.

Bemærk at GIF kun understøtter gennemsigtig som én farve, da filformatet
bruger såkaldte indexerede farver. Praktisk betyder det, at dine bløde
skygger og udtoninger til baggrunden ikke kan laves særlig pænt, da den
simpelthen vælger én farve til baggrund. Det kan forbedres ved at vælge
hjemmesidens baggrundsfarve under Matte. Så tilføjer Photoshop en lille
blød kant om alle objekter og lader dem dermed fade pænere over i
baggrunden.

Hvis filstørrelse ikke er så krittisk, kan du prøve med PNG. Med 24 bits
versionen kan du lave flotte trinløse gennemsigtige billeder.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-10-03 21:55

On Thu, 30 Oct 2003 18:17:11 +0100, "KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com>
wrote:

> [...]

>Hvis filstørrelse ikke er så krittisk, kan du prøve med PNG. Med 24 bits
>versionen kan du lave flotte trinløse gennemsigtige billeder.

Jo, men desværre understøtter IE vist ikke gennemsigtighed i png-24.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 30-10-03 23:28

Peter Loumann <me@privacy.net> wrote

> Jo, men desværre understøtter IE vist ikke gennemsigtighed i
> png-24.

Man kan få det til at virke i IE5.5+ hvis man gider:
http://webfx.eae.net/dhtml/pngbehavior/pngbehavior.html

Fra : Peter Loumann

Dato : 31-10-03 01:21

On Thu, 30 Oct 2003 22:28:26 +0000 (UTC), Toke Eskildsen
<darkwing@daimi.au.dk> wrote:

>Man kan få det til at virke i IE5.5+ hvis man gider:
>http://webfx.eae.net/dhtml/pngbehavior/pngbehavior.html

O.k., det vidste jeg ikke. Tak! Men det forekommer umiddelbart noget
bøwlet.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : zasha

Dato : 01-11-03 14:22

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vælg File > Save For Web. I det nye vindue vælger du enten GIF eller PNG
> under settings i højre side. Når du slår Transparency til, kan du se at

<klip>
> MVH
>
> Kristian
> www.knl-dtp.dk

Hej Kristian
Det var lige det jeg skulle bruge, tusind tak *smil*
Hilsen zasha

http://hei.homepage.dk