Andet multimedie
Visitkort tekst på engelsk
Fra : Olav Noksagt

Dato : 27-10-03 09:51

Hej
Er stødt på at skulle lave en linie på engelsk/amerikansk med teksten:
"Mobil: +45 00 00 00 00"

Hvad er den normale/korrekte/mest brugte oversættelse på danske visitkort
med en engelsk bagside, når det drejer sig om mobil?
Cel, cellular, mobile, ???

Olav

Fra : Pia J

Dato : 27-10-03 11:12

> Hvad er den normale/korrekte/mest brugte oversættelse på danske visitkort
> med en engelsk bagside, når det drejer sig om mobil?
> Cel, cellular, mobile, ???

Jeg har kun et visitkort liggende med engelsk tekst, det firma bruger
"mobile phone" - som jeg dog selv synes lyder lidt hjemmestrikket. Men det
er et stort firma med filial i UK, så de burde vide det.

Pia

Fra : Pia J

Dato : 27-10-03 11:23

http://www.business-card-templates.com bruger de "cell #"

Andre templates jeg har fundet indeholder ikke kategorien mobil. Nogen
bruger Phone 1 & 2

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 27-10-03 11:25

Og så fandt jeg lige nogen Office templates, de siger "Cell"

Og så skal jeg nok stoppe med de her småmails.

:Pia

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-10-03 11:34

> Jeg har kun et visitkort liggende med engelsk tekst, det firma bruger
> "mobile phone" - som jeg dog selv synes lyder lidt hjemmestrikket. Men det
> er et stort firma med filial i UK, så de burde vide det.

Mobile phone er engelsk
Cell phone er amerikansk.
Hvilken af de to man vælger skal altså afhænge af målgruppen, eller hvordan
man ønsker at fremstå.

/Per

Fra : Olav Noksagt

Dato : 27-10-03 10:54

Per Christoffersen skrev:
> "Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Mobile phone er engelsk
> Cell phone er amerikansk.
> Hvilken af de to man vælger skal altså afhænge af målgruppen, eller hvordan
> man ønsker at fremstå.
>
> /Per

Tak for alle indlæg!

Olav

Fra : Morten Lind

Dato : 27-10-03 14:01

Olav Noksagt <noksagt_fjerndette@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Hvad er den normale/korrekte/mest brugte oversættelse på danske visitkort
> med en engelsk bagside, når det drejer sig om mobil?

GSM
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)