Andet multimedie
bentjuul 3670
Program til at lave brochurer med?
Fra : Morten Sørensen

Dato : 23-10-03 21:27

Er der nogen, der kender et godt program til at lave brochurer i?

--
Mvh.
Morten

moso97ad-no-spam@yahoo.dk
(fjern -no-spam)

Fra : Thomas²°°³

Dato : 23-10-03 21:49

"Morten Sørensen" <moso97ad-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der kender et godt program til at lave brochurer i?

InDesign & QuarkXpress

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Morten Sørensen

Dato : 23-10-03 23:05

"Thomas²°°³" <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse

> InDesign & QuarkXpress

Hvilket program er lettest at gå til?

Mvh.
Morten

Fra : Kurt Brixen

Dato : 24-10-03 03:03

On Fri, 24 Oct 2003 00:05:05 +0200, "Morten Sørensen"
<moso97ad-no-spam@yahoo.dk> wrote:

>Hvilket program er lettest at gå til?

Det kommer an på dine forudsætninger. Jeg vil sige at ingen af dem er lette at
gå til, hvis du er nybegynder.

Det kommer også an på hvordan dine brochurer skal trykkes. Hvis du selv skal
printe dem er det lettere at bruge Microsoft Publisher.

Kurt Brixen

Fra : Morten Sørensen

Dato : 24-10-03 13:27

"Kurt Brixen" <kurt_brixen@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> printe dem er det lettere at bruge Microsoft Publisher.

Jeg har aldrig arbejdet med programmerne før, så jeg er nybegynder.
Brochuren skal bruges i forbindelse med jobsøgning, hvor jeg vil lave noget
utraditionelt. Så det er måske de helt forkerte programmer til en
nybegynder.

Morten

Fra : Kurt Brixen

Dato : 24-10-03 17:00

On Fri, 24 Oct 2003 14:26:30 +0200, "Morten Sørensen"
> [...]

>Brochuren skal bruges i forbindelse med jobsøgning, hvor jeg vil lave noget
>utraditionelt. Så det er måske de helt forkerte programmer til en

Så vil jeg anbefale dig at prøve Publisher - det er med i nogle versioner af
Microsoft Office pakken.

Publisher og Quark er en smule ens i den måde man arbejder med dokumenter på.
Alt monteres på siden i felter, billed- eller tekstfelter.
Men Publisher er mere intuitiv for begyndere. Den er så sværere hvis det man
laver skal bruges på et trykkeri.

Kurt Brixen

Fra : Nils F.

Dato : 25-10-03 06:01

MS Publisher er klart lettest at gå til i dit tilfælde. Den må kunne samles
op til en billig penge som Publisher 98 eller lignende, der også er helt
fine.

Lind

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 23-10-03 22:35

Corel Draw, Corel Ventura
Mvh
Anders

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 24-10-03 07:02

kurt_brixen@invalid.invalid writes:
>Det kommer an på dine forudsætninger. Jeg vil sige at ingen af dem er
>lette at
>gå til, hvis du er nybegynder.

Nej, de kræver begge en del øvelse. Personligt synes jeg at Quark er
lettest, men det kan jo skyldes at jeg har brugt programmet stort set
dagligt de seneste 10-11 år
Begge programmer har det problem, at de er meget dyre - Quark er suverænt
dyrest

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : Kurt Brixen

Dato : 24-10-03 16:55

On Fri, 24 Oct 2003 08:02:08 +0200, "Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote:

>Nej, de kræver begge en del øvelse. Personligt synes jeg at Quark er
>lettest, men det kan jo skyldes at jeg har brugt programmet stort set
>dagligt de seneste 10-11 år

12 år

Kurt Brixen

Fra : Michael

Dato : 20-11-03 16:46

Hej Morten !

Jeg kan også anbefale Publisher, den kan sågar bruges til at lave
hjemmeside.
Selv om jeg plejer at blive skældt ud, så vil jeg alligevel gøre opmærksom
på den side jeg har om emnet, der kan man også downloade et kursus jeg har
holdt.
www.mn.michulla.dk/page3.html

Hilsen fra
Michael