Andet multimedie
bentjuul 3670
PhotoShop 6,0 max størrelse forstør ikke m~
Fra : Lexus

Dato : 21-10-03 11:21

Hej gruppe
Kan min danske PhotoShop 6,o lave følgende handling:

Alle mine billeder i mappen skal have en max størrelse, mindre billeder en
max skal ikke forstørres. Dimensioner skal bevares.

Jeg har fået styr på at oprette, indspille og afspille andre handlingerne.
Med venlig hilsen Lene

Fra : KNL DtP

Dato : 21-10-03 14:36

"Lexus" <lexus@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Alle mine billeder i mappen skal have en max størrelse, mindre billeder
en
> max skal ikke forstørres. Dimensioner skal bevares.

Hmmm - så skal du næsten ind et logisk udtryk med > < =, men det er jeg
ikke sikker på at man bare sådan uden videre kan lave i Photoshop.

.... der er dog en anden - måske lidt bøvlet - måde at gøre det på: I
browserprogrammer som ACDSee o.l. kan man ofte sortere billederne efter
pixel-størrelse på billederne. Så kunne du jo markere alle dem der er for
store (f.eks. over 1000 pixels lange) og smide dem i en bestemt mappe og
køre en action på dem. Rester lade du bare være.

> Jeg har fået styr på at oprette, indspille og afspille andre
handlingerne.

Fint nok - så skulle det bare været et spørgsmål om at få udvalgt de
rigtige.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 21-10-03 16:31

> Kan min danske PhotoShop 6,o lave følgende handling:
> Alle mine billeder i mappen skal have en max størrelse, mindre billeder en
> max skal ikke forstørres. Dimensioner skal bevares.

xnView (gratis fra www.xnview.com) kan lave den slags - jeg bruger det selv
til netop samme formål.

mvh
Kim Jensen

Fra : Lexus

Dato : 21-10-03 18:41

Kære venner, tak for tips, men programmer jeg skal bruge skal være på dansk
ellers tør jeg ikke. Jeg kan ikke et ord engelsk. Før mit projekt, så jeg
bare resultatet og havde ikke fantasi til hvor meget tid det ville/vil
kostet. Jeg startede i juni og mine ideer født i dag, skulle helst være
færdige i går. Brug af Word, skabeloner, makroer, PhotoShop,
billedredigering, billedjustering, tekstboks, indsæt billede og billede
tekst. Uf uf, jeg mangler kun det spørgsmålet handler om. Jeg har 200 Word
dokumenter hvori der skal indsættes 650 billeder.
Hilsner fra Lene

Fra : Kim Jensen

Dato : 22-10-03 09:31

> Kære venner, tak for tips, men programmer jeg skal bruge skal være på
dansk
> ellers tør jeg ikke.

xnView har skam mulighed for at køre med dansk brugergrænseflade.

mvh
Kim Jensen