Andet multimedie
bentjuul 3670
Adobe dk mails søges
Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 17-10-03 12:03

Jeg har prøvet at skrive til Adobe dk angående en anmelder version af
Photoshop på dansk til mit site www.fotoportal.dk
De svarer ikke. Det er fair nok, hvis de ikke gider give mig en dansk
version (hvad jeg i øvrigt regner med), men tror ikke min mail kommer
igennem.
Er der nogle der kunne sende mig en mailadresse til info@webmasteren .dk
(ikke post den her), hvor der er lidt større chance for et svar?

vh
Jan Emil Christiansen
www.fotoportal.dk

Fra : Digit

Dato : 17-10-03 16:19

d. 17 okt 2003 postulerede Jan Emil Christiansen i

> [...]
> regner med), men tror ikke min mail kommer igennem.
> Er der nogle der kunne sende mig en mailadresse til

Hvorfor ringer du ikke? De får sandsynligvis ret mange mails..

--
/Digit

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 17-10-03 21:52

> Hvorfor ringer du ikke? De får sandsynligvis ret mange mails..
Det skulle jeg måske prøve.

Jan

Fra : Kim Thranborg

Dato : 17-10-03 22:24

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> skrev i en meddelelse
> Det skulle jeg måske prøve.

Du kunne også bruge et almindeligt brev....

KT

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-03 23:53

>Du kunne også bruge et almindeligt brev....

blasfemi !!

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 18-10-03 00:06

> Du kunne også bruge et almindeligt brev....
Min pointe med mit indlæg var jo for at høre om nogle havde en direkte
kontakt til en person som havde med det at gøre. Hvordan han skal kontaktes
er jo som sådan ligegyldigt.
Ved godt hvordan telefon og breve styres i store selvskaber når man ringer
og ikke kender en kontaktperson. Det er jo typisk et helt andet firma som
styre det. Jeg er jo bare endnu en nar som vil have et gratis program og så
får man jo alligevel ikke lov at snakke med den person som i sidste ende
kunne hjælpe en.

Jan
www.fotoportal.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-10-03 00:35

> [...]

>Jeg er jo bare endnu en nar som vil have et gratis program og så
>får man jo alligevel ikke lov at snakke med den person som i sidste ende

Helt ærligt: en dansk demoversion fås ikke, forventer du at et
firma forærer dig en fuldt virkende version til en pris på
omkring kr. 8.000 fordi du har en side på nettet, der fortæller
om div. fotorelaterede ting?

Så vil jeg da også til at oprette nogle hjemmesider omhandlende
beskrivelser af diverse software for at kunne score nogle gratis
fulde programmer.
--
Knud

Fra : Kurt Lund

Dato : 18-10-03 09:35

Knud Gert Ellentoft skrev:

> [...]
> firma forærer dig en fuldt virkende version til en pris på
> omkring kr. 8.000 fordi du har en side på nettet, der fortæller

Det er nu ikke helt uhørt. Jeg har flere gange fået evalueringsudgaver af
programmer stillet til rådighed - også fra Adobe. Senest derfra InDesign,
da den var helt ny og jeg skulle lave undervisningsmateriale til den.

Bortset fra det, så er det den svenske afdeling, man skal lave aftaler
med. De styrer Adobe i Norden.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-10-03 17:52

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev :

>Det er nu ikke helt uhørt. Jeg har flere gange fået evalueringsudgaver af
>programmer stillet til rådighed - også fra Adobe.

Det er jo ikke det, Jan ønsker.
--
Knud

Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 18-10-03 18:52

Hej Knud
"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

> Det er jo ikke det, Jan ønsker.
> --
> Knud

En evalueringsudgave er en komplet programpakke til evaluering!!
Jeg har selv været distributør - og alle softwareproducenter har E-udgaver
til pressen, forhandlere osv.

Lars E. Knudsen
DTP-Consult

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 18-10-03 10:03

> [...]
>
> Så vil jeg da også til at oprette nogle hjemmesider omhandlende
> beskrivelser af diverse software for at kunne score nogle gratis
Det har jeg tit fået dog ikke fra Adobe.
Har også fået server til 50k fra Compaq i et andet projekt. Det er jo ikke
være end at have reklamer andre steder.
Kostprisen for Adobe er jo nok ikke 8.000. Nok nærmere 300kr.
Men det kan da sagtens være du får ret - Alle vil jo lege med Adobe, så de
har selvfølgelig et bedre skjold.

Jan

Fra : kjaer

Dato : 18-10-03 21:17

> [...]
> firma forærer dig en fuldt virkende version til en pris på
> omkring kr. 8.000 fordi du har en side på nettet, der fortæller

Det er lige hvad de gør! Bare sig du er studerende eller konsulent inden
for den branche. så sender de evolutionsudgaver. De er ikke bange for
crackere, det er på den måde de får solgt deres software. Når studenten får
fast arbejde så køber han de programmer han har lært i skoletiden.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-10-03 22:45

"kjaer" <vil-no@spam.dk> skrev :

>Det er lige hvad de gør! Bare sig du er studerende eller konsulent inden
>for den branche. så sender de evolutionsudgaver.

Er de ikke tidsbegrænsede eller på andre måder begrænset ligesom
de tryoutversioner, man normalt kan downloade?
--
Knud

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 19-10-03 00:16

> Er de ikke tidsbegrænsede eller på andre måder begrænset ligesom
> de tryoutversioner, man normalt kan downloade?
> --
> Knud
Ikke dem jeg har fået fra andre. Men kontrakten/linsensen er anderledes. Du
må KUN bruge den til det aftalte. Den må IKKE sælges og IKKE videregives.
Men har som sagt aldrig fået noget fra adobe, så kender ikke deres metoder.
Hvis jeg skulle være heldig at høre fra dem skal jeg da gerne give evt
oplysninger videre.

Jan

Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 18-10-03 05:09

Hej Jan

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> wrote in message
> [...]
> Er der nogle der kunne sende mig en mailadresse til info@webmasteren .dk
> (ikke post den her), hvor der er lidt større chance for et svar?

Prøv evt. at kontakte importøren, Supply Services.

http://www.supply.dk

Tlf.70 21 01 01

Lars E. Knudsen
DTP-Consult

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 18-10-03 10:05

"Lars E. Knudsen" <larsNOSPAM@dtp-consult.dk> wrote in message
> Hej Jan
> Prøv evt. at kontakte importøren, Supply Services.
>
> http://www.supply.dk
>
> Tlf.70 21 01 01
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Lars E. Knudsen
> DTP-Consult
Det var nok lige det jeg skulle bruge - vil i hvert fald prøve dem.

Jan

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 20-10-03 11:48

Enden på historien er pt.

>Vi har desværre ikke mulighed for at give dig en gratis version af
Photoshop.

Æv.

Jan

Fra : Bent Sørensen

Dato : 20-10-03 17:08

Hi Jan - hvis du gerne vil anmelde noget så skulle du prøve vores nye
billedarkivsoftware ArkiPix

Du kan hente en komplet testversion på www.arkipix.com

--
Hilsen
Bent

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 20-10-03 18:44

"Bent Sørensen" <medvind@medvind.dk> wrote in message
> Hi Jan - hvis du gerne vil anmelde noget så skulle du prøve vores nye
> [...]
Det vil jeg da meget gerne.

Dog skal det være en fuld version jeg tester. Dette er noget vi har bestemt
da vi lavede siden.

Så hvis i vil stille en fuld version til rådighed i testperioden vil jeg
meget gerne teste den. Programmet slettes efter testperioden.

Testen præsenteres i en artikel på siden og i får links i materialet. Jeg
ved desværre ikke hvor mange af vores besøgenden, der er så professionelle
de ville vælges jeres produkt. Dette undersøger vi løbende. Uden at være
100% sikker vil jeg mene at ca 10% af vores besøgende er professionelle.

Vi prøver at hæve niveauet på vores artikler så flere "rigtige" fotografer
kigger fordi.

Fotoportal.dk

v/ Jan Emil Christiansen

Buddingevej 260 st o