Andet multimedie
Stregkode font?
Fra : Ukendt

Dato : 15-10-03 08:33

Jeg har brug for en stregkodefont, som kan læses/printes af Word2002. Det er
selvfølgelig vigtigt, at den også efter print kan læses af en
stregkode-scanner.

Det ser ikke ud til at gængse programmer (Office XP, IE6 med SP1 og
Windows2000 med SP3) har givet en sådan font med af sig selv.

Så har I nogle bud på, hvorledes sådan en kan erhverves gratis?

Mvh
Anette Linnea

Fra : pre

Dato : 15-10-03 09:05

Prøv denne adresse, som også omstiller til andre

http://www.fontparadise.com

eller kik på dette "Chat Forum" hvor det er muligt at efterlyse (og få svar
på) de mest utrolige fonttyper:

alt.binaries.fonts

pre

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-03 12:18

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.fontparadise.com
>
> eller kik på dette "Chat Forum" hvor det er muligt at efterlyse (og få

Jeg har nu prøvet indtil flere stregkode-fonte og det giver fine streger i
Word, som også lader sig printe. Men stregkodelæseren vil IKKE give bip, når
der scannes. Hvad kan det mon skyldes?

Mvh
Anette Linnea

Fra : Dallemusen

Dato : 15-10-03 12:45

Skal man ikke bruge et program til det? Jeg havde et lille program der
fulgte med Corel Draw engang hvor man valgte hvilke standard man ville bruge
og derefter hvilke "tal" stregkoden skulle bestå af og så fik man et
stregkode som grafik lige til at eksportere. Den kunne så tilgengæld også
læses hos det lokale supermarked da det var en standard.

De venligste hilsner
Daniel Nielsen

Fra : Dallemusen

Dato : 15-10-03 12:48

http://www.vsisystems.com/barcod1.jpg
http://www.bluechillies.com/details/14996.html
Her er et shareware program der måske kan hjælpe.

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 15-10-03 19:08

> [...]

>Word, som også lader sig printe. Men stregkodelæseren vil IKKE give bip, når
Måske fordi scanneren er indstillet til kun at acceptere en bestemt
type stregkoder?

Der er mange forskelle på, hvordan hvert tal/tegn repræsenteres,
hvordan start- og slutkoder ser ud osv.

--
Kåre

Fra : Linnea

Dato : 15-10-03 19:21

> Der er mange forskelle på, hvordan hvert tal/tegn repræsenteres,
> hvordan start- og slutkoder ser ud osv.

Start og slutkoder? Det lyder som noget fonten ikke i sig selv kan håndtere?
Og er det dem, som vil være forudsætningen for at scanneren rent faktisk kan
"bippe"?

Kan godt mærke, at jeg er ret uvidende på hele dette område))

Mvh
Anette Linnea

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 15-10-03 20:47

On Wed, 15 Oct 2003 20:20:46 +0200, Linnea wrote:

> [...]
> "bippe"?
>
> Kan godt mærke, at jeg er ret uvidende på hele dette område))

Prøv at kigge på flg. side http://www.barcodingfonts.com/ den er godt nok
på engelsk. Der er en FAQ på siden under bacode.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Linnea

Dato : 15-10-03 20:58

> Prøv at kigge på flg. side http://www.barcodingfonts.com/ den er godt nok
> på engelsk. Der er en FAQ på siden under bacode.

Tak for det - jeg kan godt se, at der er et stykke vej endnu. Jeg må i gang
med at studere.

De bedste hilsner
Anette Linnea

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 15-10-03 21:32

On Wed, 15 Oct 2003 21:58:25 +0200, Linnea wrote:

> Tak for det - jeg kan godt se, at der er et stykke vej endnu. Jeg må i gang
> med at studere.
>
> De bedste hilsner
> Anette Linnea

Hvis du søger på google får du mange muligheder. Det var blot det første
resultat af min søgning.

<http://www.google.dk/search?q=bar+code+font&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=>

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 16-10-03 07:15

"Linnea" <linneanospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for det - jeg kan godt se, at der er et stykke vej endnu. Jeg må i
gang
> med at studere.
>
> De bedste hilsner
> Anette Linnea

Hej Anette,

Og hvis du vil studere stregkoder lidt nærmere og på dansk, så kan du også
finde lidt om dem her:
http://www.bgprint.dk/dokumenter/Stregkode%20kursus%202.pdf

Mvh. Renate

Fra : Linnea

Dato : 16-10-03 18:54

> Og hvis du vil studere stregkoder lidt nærmere og på dansk, så kan du også
> finde lidt om dem her:
> http://www.bgprint.dk/dokumenter/Stregkode%20kursus%202.pdf
>
> Mvh. Renate

Tak for dette og andre links - det har været meget udbytterigt med jeres
kommentarer.

Jeg havde een eksempelfont at arbejde udfra. I første omgang lod den sig
ikke scanne, men så fik jeg sat en * først og sidst i koden - så bliver den
scanbar.
Dog skulle jeg først (i Word) have ændret en indstilling under "autoformat
under skrivning" hvor *tekst* eller _tekst_ ikke skal omformateres til fed.
Det var jo ganske interessant!

Nu resterer så blot de faktiske krav til standarder mv.

Tak for hjælpen til alle
Anette Linnea

Fra : JMo.

Dato : 15-10-03 21:36

"Linnea" <linneanospam@mail.dk> wrote in

> Kan godt mærke, at jeg er ret uvidende på hele dette område))

Men må vi have lov til at spørge om hvad det skal bruges til?

De forskellige barcodes har forskellige fortrin - så prøv at ridse op hvad
det skal bruges til.

Fra : Linnea

Dato : 16-10-03 18:55

> De forskellige barcodes har forskellige fortrin - så prøv at ridse op hvad
> det skal bruges til.

Denne fase er jeg stadig ved at konkretisere sammen med en kollega, men nu
er jeg hjulpet mange skridt videre vha jeres hjælp.

Mange tak
Anette Linnea

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 15-10-03 21:46

On Wed, 15 Oct 2003 13:17:59 +0200, "Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk>
wrote:

>Jeg har nu prøvet indtil flere stregkode-fonte og det giver fine streger i
>Word, som også lader sig printe. Men stregkodelæseren vil IKKE give bip, når
>der scannes. Hvad kan det mon skyldes?

Hvis du benytter Code39, skal du sætte * foran og efter.

Nogle stregkoder kræver et bestemt antal cifre (nogle kan kun
acceptere tal).

Jeg har nogle gamle liggende - mail mig på:
dm (a) baggesen (punktum) dk

--

/Dan MOrtensen
www.webgaden.dk

Svar ikke pr. mail, da din mailserver vil blive blacklisted
listme@listme.dsbl.org
Don't use my email - your mail server will be blacklisted.

Fra : GiWeo

Dato : 15-10-03 09:47

mail

Fra : JMo.

Dato : 15-10-03 15:44

"Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> wrote in

> Jeg har brug for en stregkodefont, som kan læses/printes af Word2002.
> Det er selvfølgelig vigtigt, at den også efter print kan læses af en
> stregkode-scanner.

Men hvilken type stregkode?

Det har stor betydning om der skal beregnes checkciffer eller ej.

Er det f.eks. Code3of9 kan det klares med en simpel font, men skal det være
f.eks. EAN eller UPC bliver det noget mere kompliceret.

FUT hmm.. Mon ikke d.e.t.ms-word er bedst i mangel af en
logistik/datafangst gruppe?