Andet multimedie
bentjuul 3670
MAC-bruger søges...
Fra : Thomas Madsen

Dato : 13-10-03 21:23

Hej,

Kan jeg lokke en eller anden, som sidder med en MAC og Photoshop 7
installeret, til at hente følgende fil og kontrollere om den kan
indlæses inde i Kurver / Curves i Photoshop?

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/7/curve.acv>.

Samtidig er jeg også nysgerrig på om det virker den anden vej, så
hvis en eller anden gider at lave en tilfældig kurve med PS 7 på
en MAC, gemme den og derefter uploade den et sted så jeg kan prøve
den her på PC'en, så vil jeg blive "møj" glad.

Madsen.

Fra : Morten Lind

Dato : 14-10-03 07:29

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> en MAC, gemme den og derefter uploade den et sted så jeg kan prøve
> den her på PC'en, så vil jeg blive "møj" glad.

Hej Madsen
Der sker arlleråendyt????

Morten
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Storm

Dato : 14-10-03 08:04

Morten Lind <forogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hej Madsen
> Der sker arlleråendyt????

Hvordan skulle vi kunne hente den mon? Hvis jeg prøer via min browser
får jeg bare følgende:
""""""""<"#"~"˜"Á"µ"ÿ"ÿ""""""ÿ"ÿ""""""ÿ"ÿ""""""ÿ"ÿ""""""ÿ"ÿ

Kunderne må pænt vente hvis vi endelig kan hjælpe Madsen.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 14-10-03 07:49

In article <Xns9413E39E0C3B5.thomas@madsen.tdcadsl.dk>, Thomas Madsen
> [...]

> installeret, til at hente følgende fil og kontrollere om den kan
> indlæses inde i Kurver / Curves i Photoshop?

Hvor skal den placeres for at kunne indlæses i Photoshop. (DK 7.01)
I kurvemenuen har jeg ingen mulighed for at indlæse en kurve.
Kurver er i den forbindelse det samme som klippestier.

> [...]
> en MAC, gemme den og derefter uploade den et sted så jeg kan prøve
> den her på PC'en, så vil jeg blive "møj" glad.

Jo da - men hvordan gør man.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Morten Lind

Dato : 14-10-03 07:58

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> [...]
> I kurvemenuen har jeg ingen mulighed for at indlæse en kurve.
> Kurver er i den forbindelse det samme som klippestier.

Hvad pokker har du gjort, Villy? Jeg fik kun en html-side med seks
firkanter i venstre øverste hjørne - som når man uforvarende kommer til
at aktivere en .wmp-fil???

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Villy Erichsen

Dato : 14-10-03 08:19

In article
<1g2ta5g.8v1fj2v2yiv4N%forogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>,
> [...]

> Hvad pokker har du gjort, Villy? Jeg fik kun en html-side med seks
> firkanter i venstre øverste hjørne - som når man uforvarende kommer til

Arkiver siden - bliver til en fil der hedder "curve.acv"
Den har et flot Photoshop symbol - men jeg ved ikke hvor den skal
placeres i Photoshop for at kunne bruge den.
Der er ingen andre filer med den endelse.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Morten Lind

Dato : 14-10-03 08:54

> [...]

> placeres i Photoshop for at kunne bruge den.
> Der er ingen andre filer med den endelse.

OK Villy.......det ligner en plug-in, men der er ikke noget i den - en
info viser 4k, så det er tomt, stensikkert - og du har ret......ingen
andre har den endelse - Photoshop vil jo slet ikke åbne den - skal
sikkert heller ikke, da den jo skal indlæses, men så må vi vente til
Madsen vågner))))

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-10-03 09:01

On Tue, 14 Oct 2003 09:19:18 +0200, Villy Erichsen wrote:

> [...]

Det må være din browser der ikke behandler filen ordentlig. Jeg havde ingen
problemer med at gemme den med opera.

> Arkiver siden - bliver til en fil der hedder "curve.acv"
> Den har et flot Photoshop symbol - men jeg ved ikke hvor den skal
> placeres i Photoshop for at kunne bruge den.
> Der er ingen andre filer med den endelse.

Tryk [Ctrl + M] i engelsk PS og vælg [Load]
eller...
[Image] -> [Ajustments] -> [Curves...]

Søger man på det rigtige, får man lidt hints
http://www.google.com/search?q=acv+Photoshop+Saved+Curve

--
Lars

Fra : Villy Erichsen

Dato : 14-10-03 09:20

In article <uw3cx1e97pi7.hgy37vgahale.dlg@40tude.net>, Lars Jørgensen
<fake@email.invalid> wrote:

> Tryk [Ctrl + M] i engelsk PS og vælg [Load]
> eller...
> [Image] -> [Ajustments] -> [Curves...]

OK!
Nu virker det fint - altså en justeringskurve.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 14-10-03 09:23

In article <Xns9413E39E0C3B5.thomas@madsen.tdcadsl.dk>, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

Det virker fint - og du kan hente Mac filen her:
http://www.hammel-nyt.dk/images/villys.acv

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 14-10-03 11:44

Villy Erichsen skrev:

> Det virker fint - og du kan hente Mac filen her:
> http://www.hammel-nyt.dk/images/villys.acv

Den kan jeg så til gengæld ikke bruge her på PC'en. Photoshop 7.01 DK
siger dette:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/kurve/ikke_kompatibel.png>
- og det samme siger Photoshop 6.01 US (bare på engelsk selvfølgelig :)

Hvilken version har du lavet den med Villy, og tilføjer Photoshop selv
*.acv-endelsen, eller måtte du selv gøre det?

Madsen.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 14-10-03 12:10

In article <Xns9414817BACBC0.thomas@madsen.tdcadsl.dk>, Thomas Madsen
> [...]

> Hvilken version har du lavet den med Villy, og tilføjer Photoshop selv
> *.acv-endelsen, eller måtte du selv gøre det?

7.01 DK - Photoshop tilføjer selv endelsen.
Men når jeg henter den via mit link skal jeg selv tilføje endelsen når
den er hentet. (arkiveret)

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 14-10-03 12:31

On Tue, 14 Oct 2003 12:43:43 +0200, Thomas Madsen wrote:

> [...]
>
> Hvilken version har du lavet den med Villy, og tilføjer Photoshop selv
> *.acv-endelsen, eller måtte du selv gøre det?

Prøv at hente den originale sit fil og udpakke den med stuffit, så får I
en fil der virker. Den ligger samme sted. Fandt den ved et tilfælde.

et link direkte til filen

http://www.hammel-nyt.dk/images/villys.acv.sit

Jeg håber ikke at villy har noget imod det.
--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Villy Erichsen

Dato : 14-10-03 12:57

In article <oormsbem3hk4.wekdjm1tj0gx.dlg@40tude.net>, Jens Stadsgaard
<jensstadsgaaard@post.cybercity.invalid> wrote:

> [...]
>
> et link direkte til filen
>
> http://www.hammel-nyt.dk/images/villys.acv.sit
>
> Jeg håber ikke at villy har noget imod det.
Slet ikke - den lavede jeg først og testede den på min Mac - den
virkede ikke - så prøvede jeg med den ukomprimerede - den virkede så
derfor valgte jeg linket til den ukomprimerede.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 14-10-03 12:20

Villy Erichsen skrev:

> 7.01 DK - Photoshop tilføjer selv endelsen.

Ok og sært at jeg ikke kan bruge den i Photoshop 7.01 DK så.
Det virker altså tilsyneladende kun fra PC til MAC, men ikke den
anden vej. Hmm...

> Men når jeg henter den via mit link skal jeg selv tilføje endelsen
> når den er hentet. (arkiveret)

Jeg har hentet filen fra din side med min download-manager og den
har gemt den med den rigtige endelse. Hvis jeg blot klikker på
linket til filen så det åbner i min browser (Internet Explorer 6),
så sker der ikke en dyt. Måske fordi at IE ikke aner hvad den skal
gøre ved den, men selv med ukendte filtyper plejer IE at komme med
en dialogboks som spørger hvor man vil gemme filen.

Madsen.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 14-10-03 12:43

In article <Xns9414879579F27.thomas@madsen.tdcadsl.dk>, Thomas Madsen
> [...]

> har gemt den med den rigtige endelse. Hvis jeg blot klikker på
> linket til filen så det åbner i min browser (Internet Explorer 6),
Det samme skete for mig da jeg klikkede på linket til din fil. Jeg
valgte så "Arkiver som" og arkiverede filen som curve.acv
Og den virkede fint - da jeg omsider havde fundet ud af at det er en
justeringskurve - jeg havde set mig blind på kurver - som er det
værktøj jeg bruger mest - nemlig til fritskrabning.
Og begge funktioner hedder jo kurver i den danske version - det er ikke
så tit jeg har brug for at justere i billeder - men jeg bruger da
funktionen jævnligt.

Je kan også prøve at sende filen som en vedhæftet fil til din
mailadresse (hvis det er OK) - pakket som .sit fil

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 14-10-03 12:55

Villy Erichsen skrev:

> Det samme skete for mig da jeg klikkede på linket til din fil. Jeg
> valgte så "Arkiver som" og arkiverede filen som curve.acv Og den
> virkede fint

Ok. Det gør det så ikke her, men efter at have hentet din *.sit-fil
som Jens Stadsgaard nævner, så virker det. Endnu et lysende eksempel
på at det ofte er en fordel at pakke filerne ned.

> - da jeg omsider havde fundet ud af at det er en justeringskurve -
> jeg havde set mig blind på kurver - som er det værktøj jeg bruger
> mest - nemlig til fritskrabning.

Det er også forvirrende at både Curves og Paths hedder Kurver i den
danske Photoshop. Det burde efter min mening have været Kurver og
Stier. Så ville man også slippe for ordet fritskrabningskurve som
minder mig om høns. Jeg foretrækker ordet klippesti, men sådan er
der jo så meget. :)

> Je kan også prøve at sende filen som en vedhæftet fil til din
> mailadresse (hvis det er OK) - pakket som .sit fil

Tak for tilbudet, men det er så ikke nødvendigt da *.sit-filen fra
<http://www.hammel-nyt.dk/images/villys.acv.sit> virker som den skal.
(Den virker også i Photoshop 6.01 US i øvrigt).

Madsen.

Fra : Morten Lind

Dato : 14-10-03 09:40

> [...]

> en MAC, gemme den og derefter uploade den et sted så jeg kan prøve
> den her på PC'en, så vil jeg blive "møj" glad.

Okie dokie......Madsen - med hjælp fra Lars Jørgensen gik det fint......
Din fjollede plug-in er indlæst, og en tilfældig kurve fra PS7 er tegnet

det hele ligger på ftp://mortenlind.dk i mappen drop box i mappen
Thomas

Håber, det er rigtigt forstået?

Hej fra
Morten
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Thomas Madsen

Dato : 14-10-03 11:44

Thomas Madsen skrev:

> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/7/curve.acv>.

Tak for hjælpen til alle. Jeg burde nok have pakket den ind i *.zip
og fortalt hvordan den skulle bruges i Photoshop, men jeg kan forstå
at det altså er lykkedes at bruge den på en Mac.

Madsen.