Andet multimedie
Skriften Frutigers varianter kan ikke ses ~
Fra : Nils F.

Dato : 11-10-03 06:47

Jeg har købt skriften Frutiger (ved Myfonts.com), der er en nydelse. I
InDesign kan jeg se alle 14 varianter uden problemer.

Men alle andre programmer (Word 97 og XP), Serif PagePlus 8, Corel Ventura
10 og hvad jeg ellers har prøvet) kan kun se fem af de i alt 14
skrifttypenavne.

Jeg har vist skærmbilleder på www.netcaptain.dk/word

Jeg har spurgt i en Word-nyhedsgruppe, men det har tilsyneladende ikke kun
med Word at gøre.

Hvordan får jeg aktiveret de sidste varianter?

Fra : Kurt Brixen

Dato : 11-10-03 09:19

On Sat, 11 Oct 2003 07:47:04 +0200, "Nils F." <udsendt@hotmail.com> wrote:

>Jeg har vist skærmbilleder på www.netcaptain.dk/word
>
>Jeg har spurgt i en Word-nyhedsgruppe, men det har tilsyneladende ikke kun
>med Word at gøre.
>
>Hvordan får jeg aktiveret de sidste varianter?

Ved at bruge Macintosh

Jeg tror det er et Windows problem. Windows kan ikke håndtere så mange snit i én
skrift, men du kan bruge dem alligevel ved at vælge "Fed" og "Kursiv" udgave af
de skrifter du kan se. Det er så ikke altid til at gætte hvilken skrift man får.

Kurt Brixen

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 11-10-03 10:53

Hej Nils

Jeg har også den komplette udgave af Frutiger, og så vidt jeg kan tælle så
er det 6 forskellige "grund" fonte, som ligger med B, I, BI. Det giver i alt
14 skriftsnit.

Jeg har ingen problemer med at se alle skrifterne i hverken Corel Draw eller
Ventura.

Mvh
Anders

Fra : Nils F.

Dato : 12-10-03 19:18

Hej Anders

Det lyder lovende. Men hvordan får jeg så en Frutiger 45 Black frem? Ved at
tage en Frutiger Roman og vælge Bold/fed? UltraBlack ser alt for voldsom ud
til at kunne bruges til det formål.

Nils

Fra : Nils F.

Dato : 12-10-03 20:02

Svaret på mit eget spørgsmål ser ud til at være ja.

Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 12-10-03 22:09

Hej Nils

"Nils F." <udsendt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
at
> tage en Frutiger Roman og vælge Bold/fed? UltraBlack ser alt for voldsom

Frutiger 45 Black findes ikke!!

Fontgrupperingerne er:

Frutiger 45 (Light)
Frutiger 45 Italic = 46 (Light Italic)
Frutiger 45 Bold = 65 (Bold)
Frutiger 45 Bold Italic = 66 (Bold Italic)

Frutiger 47 (Light Condensed)
Frutiger 47 Bold = 67 (Bold Condensed)

Frutiger 55 (Roman)
Frutiger 55 Italic = 56 (Roman Italic)
Frutiger 55 Bold = 75 (Black)
Frutiger 55 Bold Italic = 76 (Black Italic)

Frutiger 57 (Condensed)
Frutiger 57 (Bold Condensed) = 77 (Black Condensed)

Frutiger 87 (Extra Black Condensed)

Frutiger 95 (UItra Black)

Jeg har mailet 2 stk. PDF-filer til dig, som viser sammenhængen.

Lars E. Knudsen
DTP-Consult

Fra : Nils F.

Dato : 13-10-03 05:04

Tak!

Der kan man bare se. Jeg har altså købt et produkt, som ikke findes, selv om
det stod på pakken, men som jeg alligevel godt selv kan konstruere af det,
der fulgte med i posen. Det må vist være en form for Legofilosofi overført
til digitale handelsvarer...

Mange tak for hjælpen. Nu tør jeg gå på arbejde igen.