Andet multimedie
bentjuul 3670
Indesign -> Udskrive på begge sider af ark
Fra : Misser007

Dato : 09-10-03 07:52

Hejsa

Hvordan udskriver jeg i InDesign, så printeren skriver ud på begge sider af
et A3 ark?

Printeren har funktionen. Firmaet har lige fået ny laser
farveprinter/kopimaskine/scanner til mange mange penge, som har så mange
dejlige funktioner, hvis man da kan finde ud af at bruge dem.

Jeg skal lave en foldet A3, altså en 4 sidet sag. Og når printeren nu har
funktionen, hvor den kan skrive ud på begge sider af arket på én gang, så
kunne det være, at der var en der kunne fortælle mig, hvordan jeg får den
til at udskrive sådan, fra InDesign.

Mvh. Trine

Fra : Thomas²°°³

Dato : 09-10-03 10:47

"Misser007" <misskat@F-J-E-R-Nmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne det være, at der var en der kunne fortælle mig, hvordan jeg får den

Det gør du i dine specifikke settings for din printer. Det er ikke noget der
er indbygget i InDesign. På vores printer hedder det duplex, ved ikke hvad
det hedder på jeres printer. Hvis der fulgte noget vejledning med til
installationen, burde han/hun have fortalt jer hvordan man gør, hvis der
ikke fulgte instruktion med, så er der sikkert en manual der beskriver
hvordan du gør.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Misser007

Dato : 09-10-03 11:19

> [...]
> installationen, burde han/hun have fortalt jer hvordan man gør, hvis der
> ikke fulgte instruktion med, så er der sikkert en manual der beskriver

Godt, jeg har fundet Duplex i printerindstillingerne. Det er en Develop QC
3101 (p) printer vi har fået.

Jeg har lavet en testside i InDesign, margin har jeg lavet til lige, altså
10 mm. i top, venstre, højre og bund. Jeg har lavet to sider, og på begge
sider, der er der en ramme med en streg på 1 px tykkelse. Jeg udskriver med
Duplex Venstre binding (der er kun Venstre og højre binding at vælge
imellem), men hvis man ser på papiret i lyset...så er rammen på den foreste
side rykker 4 mm. op, samt 3 mm. til højre.

Det dutter jo ikke, når det skal være præcist!!

Hvad gør jeg galt?

Trine

Fra : Misser007

Dato : 09-10-03 13:32

Fra : Thomas²°°³

Dato : 09-10-03 13:59

"Misser007" <misskat@F-J-E-R-Nmail.dk> skrev i en meddelelse
> Det dutter jo ikke, når det skal være præcist!!
> Hvad gør jeg galt?

Ikke noget, du må nok regne med at det ikke kan blive præcist. Maskinen skal
bruge en gribekant, tila t trække papiret ind med, derfor vil du typisk have
mispas på duplexprint. Det burde så kun være på den ene led du har mispas.

Fra : B. Smalbro

Dato : 09-10-03 11:08

Der er to ting der spøger:
1: udskydning - har du selv lavet en manuel udskydning?
2: Normalt vil udskrift til begge sider - også kaldet duplex - ligge i
udskriftsmenuen. Når du trykker print vil den ligge i Properties, formentlig
da.

Kh
Bjørn