Andet multimedie
bentjuul 3670
Udfylde et område med et billede i PSP7
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-10-03 16:22

Jeg lærte engang at man kunne udfylde et område med et billede i PSP6, men
da jeg skiftede til PSP7 gik det tabt, da jeg ikke har gennemskuet PSP7's
Textures.

Nogen der gider lave en grundig forklaring hvis jeg har et billede PIC1 som
jeg skal have ind i en selection i PIC2.
En simple paste i et lyt layer er ikke løsningen, PIC1 er fx mindre end
Selectionen i PIC2.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : KNL DtP

Dato : 06-10-03 19:35

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der gider lave en grundig forklaring hvis jeg har et billede PIC1
som
> jeg skal have ind i en selection i PIC2.

Hvis jeg har forstået det korrekt, så kan du løse problemet ved at definere
PIC1 som et pattern og så udfylde selectionen i PIC2:

Åben PIC1, vælg hele billedet med Alt + A, vælg Edit > Define Pattern. Kald
den for PIC1.

Åben PIC2, lav selectionen, vælg malerbøtten (G) og i stedet for Forground
under Fill, vælger du Pattern. Lige ved siden af kan du nu finde PIC1 på
listen. Vælg denne og udfyld din selection med malerbøtten.

Bemærk at når dit PIC1 er mindre end selectionen, så kopierer PS bare
kildebilledet som et par fliser - så er det jo bare om det var sådan du
ville ha' det...

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-10-03 19:57

KNL DtP skrev :
> [...]
>
> Bemærk at når dit PIC1 er mindre end selectionen, så kopierer PS bare
> kildebilledet som et par fliser - så er det jo bare om det var sådan du

Det er præcis hvad jeg ønsker! Mange tak.

Jeg prøver lige om jeg får det til at virke ellers vender jeg tilbage.
Et eksempel på det jeg skal bruge det til er et videocover.
Der står en tekst med store bogstaver og den skal erstattes af den baggrund
der er omkring teksten (ensartet).
Jeg laver et lille billede PIC1 af et pænt stykke mellem bogstaverne. Jeg
fjerner teksten med en selection og derefter udvidder jeg selectionen og
fylder PIC1 i efter din opskrift.

Væk er teksten og jeg er glad.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk