Andet multimedie
bentjuul 3670
Acrobat på server så alle kan lave PDF'er
Fra : Jeppe B.

Dato : 03-10-03 13:21

Hej NG.
Er der nogen der kender en måde hvorpå man kan bruge den Adobe PDF "printer"
Acrobat 6 installere på andre maskiner, altså ved at dele den i netværket.
Jeg har en Win2K server som kører som filserver, men der er samtidig
installeret Acrobat, hvor destilleren kører med et par watch-folders, så jeg
kan smide PostScript-filer ned i dem fra et par mac'er på netværket.
Er det ikke muligt at få maskinen til at køre, så de enkelte maskiner i
netværket får en "printer" der fungerer som Adobe PDF "printeren" på selve
serveren?
- håber der er nogen der forstår hvad jeg mener, da det vidst ikke lige er
en formulering der vinder året nobelpris for newsgroups!

Mvh. Jeppe

Fra : Olav Noksagt

Dato : 03-10-03 13:24

Jeppe B. skrev:

> [...]
> - håber der er nogen der forstår hvad jeg mener, da det vidst ikke lige er
> en formulering der vinder året nobelpris for newsgroups!

Har ikke prøvet det - men kan du ikke installere en printer i Win-miljøet
hvor den "printer til fil" - og så bare pege ned i hotfolderen?

Olav

Fra : Per Christoffersen

Dato : 03-10-03 13:47

"Jeppe B." <jeppeblaesbjerg@msn.com> skrev i en meddelelse

> Er det ikke muligt at få maskinen til at køre, så de enkelte maskiner i
> netværket får en "printer" der fungerer som Adobe PDF "printeren" på selve
> serveren?

Principielt er det muligt at dele PDFwriteren som en printer på netværket
(eller Distilleren for den sags skyld)
Det ligger bare udover den licensaftale man indgår ved købet.
Det gør det sådan set også at lave 'Watched Folders' som anvendes af flere
brugere.

Istedet kan man anvende Acrobat Distiller Server som er beregnet til
netværksbrug. Den er ikke uoverkommelig i pris (ca. 150 USD).

> - håber der er nogen der forstår hvad jeg mener, da det vidst ikke lige er
> en formulering der vinder året nobelpris for newsgroups!

Den gik vist rent ind alligevel

/Per

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 03-10-03 15:19

Per Christoffersen skrev:
> [...]

> (eller Distilleren for den sags skyld)
> Det ligger bare udover den licensaftale man indgår ved købet.

Programmet "ps2pdf" er vist ikke omfattet af den begrænsning. Men det
kan godt være at man er nødt til at installere "cygwin" for at det vil
køre på et MS Windows-system.

Jacob
--
"Only Hogwarts students really need spellcheckers"
-- An anonymous RISKS reader

Fra : Stefan

Dato : 03-10-03 22:15

> Istedet kan man anvende Acrobat Distiller Server som er beregnet til
> netværksbrug. Den er ikke uoverkommelig i pris (ca. 150 USD).

Her må jeg lige rette dig, en 100 bruger koster 5K$ til win, en unlimited
koster 15K$.
http://www.adobe.com/store/products/master.jhtml?id=catDistiller&sourcecode=
106504

Det du har set er Acrobat Pro.

/Stef

Fra : Per Christoffersen

Dato : 06-10-03 07:59

"Stefan" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Her må jeg lige rette dig, en 100 bruger koster 5K$ til win, en unlimited
> [...]

Det er da rigtigt, - der var en lille annonce for Acrobat Pro på websiden
for Distiller Server...
Undskyld for den fejl.

/Per