Andet multimedie
bentjuul 3670
Problem: låst PDF er ikke låst
Fra : Olav Noksagt

Dato : 03-10-03 08:13

Hej
Man kan I Adobe Acrobat låse en PDF, så man ikke kan redigere/kopiere
indholdet til grafiske programmer.

Jeg havde håbet det kunne klares direte i Distiller og knyttes til en
hotfolder, men det viser sig at en låsnings-funktion i Distiller er global
for ALLE hotfolders, så det må gøres manuelt.

Problemet er at Photoshop respekterer at man ikke kan kopiere indhold fra en
låst PDF - men Illustrator fri og frank kan åbne vektorbaseret grafik i
PDF'er.

Er der nogen der har haft held til at låse en PDF så den IKKE kan åbnes af
NOGEN programmer?

Olav

Fra : B. Smalbro

Dato : 03-10-03 13:11

Gem med password security fra Acrobat 6. Så kan den ikke åbnes i Illu

Kh
Bjørn

Fra : Olav Noksagt

Dato : 03-10-03 13:23

B. Smalbro skrev:

> Gem med password security fra Acrobat 6. Så kan den ikke åbnes i Illu
>
> Kh
> Bjørn

Tak for svaret!
Men er det et anerkendt problem med AA 4/5?
Jeg kører med Mac PS 9.2.2 og Acrobat 4 og 5.
Skal jeg så investere i Acrobat 6 og Mac OS X (kører 6'eren ikke kun X) for
at få en funktion der er "lovet" i Acrobat 4 og 5?

Olav

Fra : Villy Erichsen

Dato : 03-10-03 15:48

In article <BBA336B2.E28C%noksagt_fjerndette@hotmail.com>, Olav Noksagt
> [...]

> Skal jeg så investere i Acrobat 6 og Mac OS X (kører 6'eren ikke kun X) for
> at få en funktion der er "lovet" i Acrobat 4 og 5?

Du har den samme funktion i AA 5 - sikkert også i 4.
Arkiv menuen - dokumentsikkerhed.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Kim Thranborg

Dato : 03-10-03 19:02

"Olav Noksagt" <noksagt_fjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der har haft held til at låse en PDF så den IKKE kan
åbnes af
> NOGEN programmer?

Uanset hvad du gør vil sikkerheden samt evt. password kunne knækkes med
programmet "Advanced PDF Password Recovery"
Det kræver selvfølgelig at brugeren kender til dette

--
Kim Thranborg
kim_thranborg[snabela]mail[prik]dk | www[prik]thranborg[prik]dk