Irfanview - gemme batch options?
Fra : Thomas²°°³

Dato : 01-10-03 08:39

Kan det lade sig gøre at gemme de settings man laver en batch option med i
Irfanview? I så fald - hvordan gør jeg?

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 01-10-03 09:14

"Thomas²°°³" <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse

| Kan det lade sig gøre at gemme de settings man laver en batch
option med i
| Irfanview? I så fald - hvordan gør jeg?

Den husker kun sidste indstilling og jeg mener ikke man kan
gemme. Istedet kan du dog bruge dens Command Line Options (Læs
mere om det i hjælpen). Her kan du fra en dos-promt eller fx. via
makroer i Excel lave alle de indstillinger du ønsker og gemme dem
etc. Ret smart når man lige lærer hvordan.

Nedenfor er klippet noget af hjælpeteksten ud.

Lars

*****************

Example for conversion:

i_view32.exe c:\test.bmp /convert=c:\test.jpg

Command line options allow you to set some functions of IrfanView
before the viewer is launched.

These command line options are supported in IrfanView:

/one - force 'Only one instance'
/fs - force Full Screen display
/bf - force 'Fit image to desktop' display option
/title=text - set window title to 'text'
/pos=(x,y) - move the window to x,y
/convert=filename - convert input file to 'filename' and
close IrfanView
/slideshow=txtfile - play slideshow with the files from
'txtfile'
/slideshow=folder - play slideshow with the files from
'folder'
/thumbs - force thumbnails
/killmesoftly - close all IrfanView instances
/closeslideshow - close slideshow and close IrfanView after
the last image
/page=X - open page number X from a multipage input image
/crop=(x,y,w,h) - crop input image: x-start, y-start, width,
height
/print - print input image (all pages) to default printer
and close IrfanView
/print="Name" - print input image (all pages) to specific
printer and close IrfanView
/resize=(w,h) - resize input image to w (width) and h
(height)
/resample=(w,h) - resample input image to w (width) and h
(height)
/capture=X - capture the screen or window (see examples
below)
/ini - use the Windows folder for INI/LST files
(read/save)
/ini="Folder" - use the folder "Folder" for INI/LST files
(read/save)
/clippaste - paste image from the clipboard
/clipcopy - copy image to the clipboard
/silent - don't show error messages for command line
read/save errors
/invert - invert the input image
/dpi=(x,y) - change DPI values
/scan - acquire the image from the TWAIN device (show TWAIN
dialog)
/scanhidden - acquire the image from the TWAIN device (hide
TWAIN dialog)
/bpp=BitsPerPixel - change color depth of the input image to
BitsPerPixel
/swap_bw - swap black and white color
/gray - convert input image to grayscale
/rotate_r - rotate input image to right
/rotate_l - rotate input image to left
/filepattern="x" - browse only specific files
/sharpen=X - open image and apply the sharpen filter value
/hide=X - hide toolbar, status bar, menu and/or caption of
the main window
/aspectratio - used for /resize and /resample, keep image
proportions
/info=txtfile - write image infos to "txtfile"