Mercedes fugtproblemer
Fra : Jens Bendtsen

Dato : 30-10-03 22:09

Min 190'er har et problem med dage som i dag med enorme fugt´mængder. Når
jeg starter, kører den kun på 2 eller 3 cylindre, og når jeg begynder at
køre, hakker den forfærdeligt (dvs. rykker). Nogle gange kan jeg ved at give
den meget gas, få alle fire cylindre til at tage fat.
Det kan også komme lige pludselig under regnvejrskørsel.
Det er umådeligt irriterende!!
Tændrør er ok, og tændkabler blev skiftet for 3 mdr. siden. Jeg har
naturligvis adskilt strømfordeleren og siliconesprayet, ligesom kabler får
en gang silicone..
Hvad kan det være?

Fra : claus b. p.

Dato : 30-10-03 22:44

"Jens Bendtsen" <hundestedFJERNDETTE@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Tændrør er ok, og tændkabler blev skiftet for 3 mdr. siden. Jeg har
> naturligvis adskilt strømfordeleren og siliconesprayet, ligesom kabler får

Måske en revne i strømfordelerdækslet eller slidte elektroder i samme?
/Claus

Fra : alexbo

Dato : 30-10-03 22:49

"Jens Bendtsen" skrev

> Tændrør er ok,

Hvordan ved du at tændrør er ok?
Det er endnu ikke lykkedes mig at finde en måde at kontrollere et tændrør
på, så jeg er sikker på det virker under alle forhold.
Skift tændrør og strømfordelerdækslet.

mvh
Alex Christensen

Fra : flemming

Dato : 30-10-03 23:00

Det er typiske symtomer efter en motorrumsvask

prøv at blæse hele otorrummet kraftigt igennem med trykluft

--
BR
Flemming

Fra : Mr.Unlock

Dato : 30-10-03 23:40

Jeg ville nu forsøge med tændspolen og / kondensatoren se om der er sorte
løbere fra midten og ud eller få den afprøvet, det kan mange gange være det
der driller når alt det andet er prøvet
Esben