motor varmer golf2 diesel
Fra : Ukendt

Dato : 30-10-03 20:26

Hej alle

Er der nogen der kender til en billig motor varmer til sådan en dyt?
Den må godt bruge 220 volt.
Den står i garage så det er bare motoren jeg vil have varmet op.
Jeg går lidt med en idé om en radiator (i ved sådan en radiator med olie) og
en ventilator.
Kan det mon bruges, eller er der en billigere løsning?:

--
MVH René

www.golf2.dk
www.racerc.dk
http://www.vrcr.dk
http://www.gshobby.com/sitecarts/sitecarts.cgi
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXUU90&P=0

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-03 21:38

"Mette og René" <øåæ.øåæ> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> en ventilator.
> Kan det mon bruges, eller er der en billigere løsning?:

Tænker du på bare at tilføre motorrumet noget varm luft ?
Det kan ikke bruges til noget fornuftigt, du er nødt til at have vandet i
motoren varmet op.

Hvis ikke du vil investere i et olie/bensin fyr skal du anskaffe dig en
elektrisk vandvarmer.
Entern den gamle model hvor man banker en frostprop ud og sætter en dypkoger
i der.
Eller også en af de nyere med en elektrisk pumpe som man sætter på på en af
vandslangerne, den cirkulere så vandet rundt så hele motoren gennemvarmes.
Billigt er det under ingen omstændigheder.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-03 21:52

> Tænker du på bare at tilføre motorrumet noget varm luft ?

Ja det var det jeg tænkte

> Det kan ikke bruges til noget fornuftigt, du er nødt til at have vandet i
> motoren varmet op.

hm

> [...]
> elektrisk vandvarmer.
> Entern den gamle model hvor man banker en frostprop ud og sætter en

Så må jeg have fundet sådan en.

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-03 22:07

> [...]
> vandslangerne, den cirkulere så vandet rundt så hele motoren gennemvarmes.
> Billigt er det under ingen omstændigheder.

Hvor finder jeg sådan en henne??
Jeg er i Århus området, er der en online shop?

René

Fra : Lauge Søndergaard

Dato : 30-10-03 22:33

> Er der nogen der kender til en billig motor varmer til sådan en dyt?
> Den må godt bruge 220 volt.

www.biltema.dk har billige motorvarmere til 220volt.

Mvh.

Lauge

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-03 22:54

> www.biltema.dk har billige motorvarmere til 220volt.
>
> Mvh.
>
> Lauge

Men de har så ikke nogen specifikt til en Golf II diesel

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-03 22:56

> www.biltema.dk har billige motorvarmere til 220volt.
>
> Mvh.
>
> Lauge

jo der var sQ en

René

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-03 23:02

> www.biltema.dk har billige motorvarmere til 220volt.

Er der on nogen der har prøvet den slags her i gruppen

René

Fra : Jan Larsen

Dato : 31-10-03 23:55

> Er der on nogen der har prøvet den slags her i gruppen
>
> René

Jeg har haft en golf 2 med en defa dyppekoger på 550watt. Den var ganske
effektiv. Motoren kom dog ikke op på 80 gr. C, men ca 20gr. C. Dette er også
meget bedre end en iskold motor. Selv den varme luft i kabinen kom meget
hurtigere.

Jan Illum Larsen

Fra : alexbo

Dato : 30-10-03 22:50

"Mette og René" skrev

> Er der nogen der kender til en billig motor varmer til sådan en dyt?

En brødrister under motoren, og en timer i stikkontakten.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus Kjærgaard

Dato : 01-11-03 19:28

Jeg har en 450W i min corolla 2.0D 1,5 time og bilen forvarmer ikke.
Afdugger med det samme og ret hurtigt varme i bilen.
Jeg drømmer dog om at få råd til et oliefyr, så en man fri for strøm
og det er jo meget rart, når man ikke er hjemme
Vh
Klaus