Skærme
Fijala 3554
NEC 1860NX
Fra : rane

Dato : 30-10-03 19:12

Hejsa,

ville lige høre, om ejere af NEC 1860NX (helst den sorte) måske kunne
poste en ordentlig stak billeder af skærmen fra forskellige vinkler og
måske endda in-action - inde i dk.binær?

Overvejer nemlig at forlange pengene tilbage for min VP181b hvis
Viewsonic ikke får fingeren ud og får løst DVI-problemet - og så kunne
denne skærm jo fint være et fornuftigt alternativ - men vil meget
gerne se flere billeder af den. :)

mvh
rane

Fra : Esben

Dato : 30-10-03 19:44

"rane" <nada@adasf.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> ville lige høre, om ejere af NEC 1860NX (helst den sorte) måske kunne
> poste en ordentlig stak billeder af skærmen fra forskellige vinkler og
> måske endda in-action - inde i dk.binær?

Her er et par stykker
http://www.necmitsubishi.com/mml/ImageMain.cfm?ImageType=PRODUCT&product_id=116&label=LCD1860NX%2DBK

--
Esben

Fra : Jacob Riis

Dato : 30-10-03 19:55

> [...]
> poste en ordentlig stak billeder af skærmen fra forskellige vinkler og
> måske endda in-action - inde i dk.binær?

[snip]

> mvh
> rane

http://www.prad.de/board/thread.php?threadid=3377&page=3&sid= her er der et
par billeder

På NECs side er der også nogle flotte billeder. Her er et direte link
http://tinyurl.com/t1gj (kig under downloads)

--
Jacob

Fra : Jacob Riis

Dato : 30-10-03 20:06

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> skrev i en meddelelse

> [...]
et
> par billeder
>
> På NECs side er der også nogle flotte billeder. Her er et direte link

Hvis du ligesom jeg synes at foden er lidt grim så går der rygter på Prad om
at NEC planlægger at komme med en ny en. Hvornår den kommer og hvor meget
den skal koste er ikke til at vide.

kilde: http://tinyurl.com/t1iy (prad.de board)

--
Jacob

Fra : rane

Dato : 30-10-03 21:35

On Thu, 30 Oct 2003 20:05:44 +0100, "Jacob Riis"
<contactingrouponly@noprivatemessages> wrote:

>Hvis du ligesom jeg synes at foden er lidt grim så går der rygter på Prad om
>at NEC planlægger at komme med en ny en. Hvornår den kommer og hvor meget
>den skal koste er ikke til at vide.

Hmm..interessant. Efter at have siddet foran VP181b et stykke tid,
lægger jeg egentlig ikke meget mærke til hverken foden eller den
bagerste del af skærmen - så designet på de 2 områder er nok ikke så
vigtigt endda.

Fra : rane

Dato : 30-10-03 21:34

On Thu, 30 Oct 2003 19:54:50 +0100, "Jacob Riis"
> [...]

>par billeder
>
>På NECs side er der også nogle flotte billeder. Her er et direte link

Jaa..det er da ikke fordi den er såå grim endda. Og den skulle vel
kunne performe ligeså godt som VP181'eren, siger folk. Seføli med
undtagelse af pivot og usbhub.

Men hvad med interpolation? Nogen steder skriver folk at den kan
interpolere fint - og andre steder står der anført at den ikke kan
det.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 31-10-03 04:15

> [...]
>
> Men hvad med interpolation? Nogen steder skriver folk at den kan
> interpolere fint - og andre steder står der anført at den ikke kan

På prad.de er der mange der taler om "Links effekten" - noget med at
Nec1860NX har et problem med synsvinklen fra venstre, men ikke fra højre
side, men det er vist ikke meget slemt.
Nec 1880SX har ikke det problem, da den har et andet panel (nec produceret
S-IPS, mens 1860NX har et LGPhilips produceret IPS)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : rane

Dato : 31-10-03 11:32

On Fri, 31 Oct 2003 04:15:17 +0100, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

> [...]
>Nec 1880SX har ikke det problem, da den har et andet panel (nec produceret
>S-IPS, mens 1860NX har et LGPhilips produceret IPS)

Jeps i know - VP181b har samme minimale problem, som dog ikke generer
mig overhovedet. Meen...unlike nogen af jer hardcore TFT'ers med
20/21" skærme...ligger min pengepung ikke liige til mere end de der
5-5500,- max ;)

Ville ellers gerne have været op på en NEC 1880SX men den ligger jo på
ca. 6600,- inde på TFTshop.net.

Fra : Daniel

Dato : 31-10-03 10:49

> [...]
> Nec 1880SX har ikke det problem, da den har et andet panel (nec produceret
> S-IPS, mens 1860NX har et LGPhilips produceret IPS)

Hej Ralph

Jeg har hørt en del om dette problem, men ikke oplevet det på nogen måde.

Nu har jeg testet Nec 1860NX i 13 dage, den har kørt fra tidlig morgen til
sen aften uden at jeg har oplevet nogle problemer.
Jeg har specielt prøvet at dreje skærmen rundt til begge sider uden
nævneværdige problemer. Problemet eksisterer på nogle skærme og selv Nec
mailet en af kunderne, hvor de selv siger at skærmen har en begrænset
synsvinkel fra venstre, jeg har bare ikke oplevet det.

Min skærm er produceret i juni 2003, måske kan det have noget med det at
gøre.

Der er ej heller nogle pixel- eller subpixelfejl på den, jeg har testet
grundig for det.

Jeg har gennemført GTA Vice City på den, så der har nok været tale om
minimum 2 timers gameplay om dagen, hvilket har kørt upåklageligt.

Nogle folk taler også om, at belysningen bagfra ikke skulle være jævn. Dette
problem har jeg heller ikke stiftet bekendskab med.

Ergo min fortrydelsesret udløber i morgen og mon ikke min skærm til ca. 4100
kr. inkl. forsendelse og tysk moms bliver stående

/Daniel