Rens af Alufælge
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-10-03 18:37

hej,
jeg ved godt at emnet har været oppe og vende for nogen tid siden, men hvad
var det nu lige der var helt vildt godt at vaske alufælge med, så de ser
ordentlige ud inden de kommer op på væggen.

henrik

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-10-03 17:47

Henrik Pedersen wrote:

> jeg ved godt at emnet har været oppe og vende for nogen tid siden,
> men hvad var det nu lige der var helt vildt godt at vaske alufælge
> med, så de ser ordentlige ud inden de kommer op på væggen.

Jeg har prøvet både det dyreste og det billigste.

Jeg er endt med at bruge den grønne fra Harald Nyborg. Det virker
fremragende.

Pas dog på at få fælgene vasket rene med vand bagefter. Fælg-rensen
indeholder (som megen anden fælgrens) syre.

--
Jan W Nielsen

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-10-03 18:56

> [...]
>
> Pas dog på at få fælgene vasket rene med vand bagefter. Fælg-rensen
> indeholder (som megen anden fælgrens) syre.

Takker, jeg stryger ud og henter en spandfuld i morgen

Fra : Christian Hansen

Dato : 30-10-03 19:00

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> [...]
>
> Pas dog på at få fælgene vasket rene med vand bagefter. Fælg-rensen
> indeholder (som megen anden fælgrens) syre.

Der plejer jeg at gøre det at jeg bruger en god portion fælgrens, derefter
bliver de vasket grundigt med en god sæbe (fx Sonax), og hvis man er til det
en god gang voksbehandling til sidst.
Christian Hansen
http://www.nmweb.dk
http://www.taabelig-turbo-klub.dk