Tilbagekaldelse af 2.500.000 biler...
Fra : Olesen

Dato : 30-10-03 18:14

Nissan tilbagekalder 2.500.000 biler.

Er det ikke nær rekorden egentlig ?

Fra : Thomas

Dato : 30-10-03 19:35

Noget du har drømt, eller kan vi andre læse om det et sted

Mvh

Thomas

Fra : ..Møller

Dato : 30-10-03 19:43

"Thomas" <bambanos@hotmail.com> wrote in message
> Noget du har drømt, eller kan vi andre læse om det et sted
>
> Mvh
>
> Thomas
>
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

TV-nyhederne og f.eks:
http://www.jp.dk/
--
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-03 19:39

> Nissan tilbagekalder 2.500.000 biler.
>
> Er det ikke nær rekorden egentlig ?

Jo det er det.
Men Ford havde også ca. 2.000.000 biler med dækproblemer. Ford Explorer og
Firestone 4x4.

.....og den lille erstatning på 2.000.000.000 Kr fra GM til EN familie fordi
GM havde placeret en benzintank forkert og kalkuleret omkostninger for
ændringen ..kontra prisen på et menneskeliv.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 31-10-03 08:46

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:<3fa15acd$0$94879$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> ....og den lille erstatning på 2.000.000.000 Kr fra GM til EN familie fordi
> GM havde placeret en benzintank forkert og kalkuleret omkostninger for
> ændringen ..kontra prisen på et menneskeliv.

Ja, det kunne da *ihvertfald* ikke være Ford, der gjorde sådan noget:

http://www.fordpinto.com/blowup.htm

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-03 16:11

> Ja, det kunne da *ihvertfald* ikke være Ford, der gjorde sådan noget:
>
> http://www.fordpinto.com/blowup.htm

Jo ford har også lavet deres bommerter

Fra : Olesen

Dato : 31-10-03 19:12

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
> "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Ja, det kunne da *ihvertfald* ikke være Ford, der gjorde sådan noget:
>
> http://www.fordpinto.com/blowup.htm

Men VW kunne sælge boblen, selvom man sad
med benzintanken på skødet, jow jow..

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 30-10-03 23:49

"nilfri (4000)" <news@pq.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
4
> år gammel. Men forhandler vil ikke hjælpe, og vil heller ikke spørge
> importør om kulance. Uanset vi har overholdt alle service-eftersyn pånær
et
> lille "indeklemt".'
>
> Vi er ellers ganske glade for bilen, som er skruet godt sammen. Men er det
> her melodien hos Nissan, bliver vores nye bil af et andet fabrikat, fx.
> Mazda6.
>
> For det lugter lidt for meget af indbygget malkeko...
>

> (Bilen er en Nissan Primera P11 1,8 årg 1999)

Pudsigt at jeg nåede at poste ovenstående for ganske få dagen siden. Det
skulle jeg måske have gjort noget før.

Nu får vi se, om Nissan yder kulance, når vi allerede (2 gange endda) har
betalt reparationen af egen lomme.

mvh
Finn, Roskilde

PS: Se iøvrigt FDM om de tidligere Nissan indkaldelser:
http://makeashorterlink.com/?V22525466

Fra : Sorensen

Dato : 31-10-03 22:28

Ja, der var nogen som kunne lære noget af Nissan´s måde at løse problemer
på. De kalder alle biler ind uden omkostninger for kunden, så problemerne
bliver løst en gang for alle. Jeg tænker især på VW/Audi´s problemer med
defekte tændspoler, hvor de ikke indkalder bilerne, selvom bilerne bliver
3/5 cylindrede lige pludselig og de skifter kun den defekte tændspole og
ikke resten. Så man kan i princippet komme på værkstedet flere gange med
samme problem. Men nu vil VW/Audi jo heller ikke indrømme at de har et
dårligt produkt, for det er jo "kvalitetsbiler".

Fra : Olesen

Dato : 31-10-03 22:56

"Sorensen" <ibib@soerensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Men nu vil VW/Audi jo heller ikke indrømme at de har et
> dårligt produkt, for det er jo "kvalitetsbiler".

Tror alligevel en Audi er en Nissan ganske overlegen,
uanset hvordan du vender og drejer dem..

Købte jeg en Audi, så var det ikke fordi jeg
ville være nervøs for, at en tændspole sku'
gå før eller siden..

Fra : Sorensen

Dato : 01-11-03 10:01

Pointen var at VW/Audi ikke skifter alle spoler på bilerne, selvom bilerne
stadig er under garanti. De skifter kun den som er i stykker. Kvalitet i
mine øjne er når noget ikke går i stykker og det kan man vel ikke sige
gælder VW´s produkter uanset om tingene er dejlige at røre ved. Næ, så må
man vel sige at en Toyota er tyske biler langt overlegne i kvalitet i mine
øjne. Og så ser jeg ikke på prestigeværdien, som er noget helt andet
udefinerbart.

Fra : Kisser

Dato : 01-11-03 13:16

Sorensen wrote:
> [...]
> man vel sige at en Toyota er tyske biler langt overlegne i kvalitet i mine
> øjne. Og så ser jeg ikke på prestigeværdien, som er noget helt andet

VW & Audi yder ikke mekanisk garanti på deres biler, kun den sædvanlige
2 års reklamationsret ... - hvilket bl.a. FDM også ofte klantrer dem for.

Ifg FDM betyder det i praksis, at kun de første 6 mdr bliver omfattet af
en slags garanti, idet fejl opdaget i denne periode forventes at have
været tilstede på leveringstidspunktet. Men efter de 6 mdr er der op til
kunden at bevise, at evt fejl har været der hele tiden, og kan han ikke
det, så må han altså selv "betale gildet".

Som kontrast yder de fleste japanske og koreanske bilmærker 3 års
egentlig garanti, hvor det altså er bilfabrikanten, der betaler for
udbedringen af evt fejl, med mindre fabrikanten(/forhandleren) kan
bevise, at kunden selv er skyld i at fejlen er opstået. Dette gælder
uanset om fejlen var der på leveringstidspunktet eller den opstod senere
indenfor garantiperioden.

Se nedenstående for mere uddybende info:
http://www.fdm.dk/altombiler/koebsalg/garanti.asp?mLVL1=2&mID=900

mvh
/Kisser

Fra : ..Møller

Dato : 01-11-03 13:44

"Kisser" <sprogblomster@hotmail.com> wrote in message

> VW & Audi yder ikke mekanisk garanti på deres biler, kun den sædvanlige
> 2 års reklamationsret ... - hvilket bl.a. FDM også ofte klantrer dem for.

KLIP>
> Se nedenstående for mere uddybende info:
> http://www.fdm.dk/altombiler/koebsalg/garanti.asp?mLVL1=2&mID=900
>

> mvh
> /Kisser

Der er jo også :
http://www.fdm.dk/altombiler/bilbase/tilbagekaldelser/tilbagekald_valg.asp?mLVL1=9&mID=843

Men en er vist ikke helt ajour
Den seneste Nissan med over 2.5 mio. tilbagekaldelser er ikke med

--
Møller