Staldsalg af slagtede ænder
Fra : H.S.

Dato : 30-10-03 15:06

Utroligt at det skal være så svært.

Har lige fundet ud af, at der skal autorisationer og årlige kontrolbesøg
til, for at kunne få lov til at sælge/have op til 200 ænder om året, som jeg
vil sælge plukket og slagtet.

Har noget prøvet dette ? - og evt fundet en 'smutvej'

Jeg troede tilladelsen var iorden, men det var åbenbart kun i forbindelse
med handel af levende dyr.

Fra : KHJ

Dato : 31-10-03 00:35

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har noget prøvet dette ? - og evt fundet en 'smutvej'
>
> Jeg troede tilladelsen var iorden, men det var åbenbart kun i forbindelse

199 ænder? .- ad gangen, der kan vel suppleres op?

MVH
KHJ

Fra : H.S.

Dato : 31-10-03 08:33

"KHJ" <bi2@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> 199 ænder? .- ad gangen, der kan vel suppleres op?

Ikke forstået ?

Vi regner med max at have 200 ænder på ét år (fordelt på 100 stk forår/ 100
stk sommer)

Fra : KHJ

Dato : 31-10-03 14:37

> [...]
> >
> Ikke forstået ?
>
> Vi regner med max at have 200 ænder på ét år (fordelt på 100 stk forår/

Så er der vel ikke noget problem dér?

Fra : H.S.

Dato : 31-10-03 14:49

"KHJ" <bi2@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Så er der vel ikke noget problem dér?

Måske er er jeg langsom, men jeg forstår overhovedet ikke hvad du mener med
dine posts ?

Fra : Elmo Jensen

Dato : 01-11-03 00:37

H.S. wrote:

> Måske er er jeg langsom, men jeg forstår overhovedet ikke hvad du mener med
> dine posts ?

Tror du ikke KHJ har misforstået dit udsagn i første mail, hvor du skriver:

---citat start---
sælge/have op til 200 ænder om året
---citat slut---

Jeg formoder KHJ har forstået det således, at ved antal = eller OVER 200
ænder, var der tale om besøg, og derfor foreslår han et antal UNDER de
200 stk.

Jeg går dog ud fra, at du mener der er kontrolbesøg, uanset om det er 1,
50 100, 200 eller XXX ænder du vil opdrætte, slagte og sælge. Right?

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
(Ret venligst selv til @ og . inden kontakt!)
Email....: news8[snabela]ddibbsystem[dot]dk

Fra : H.S.

Dato : 03-11-03 10:48

"Elmo Jensen" <elmo@domain.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg går dog ud fra, at du mener der er kontrolbesøg, uanset om det er 1,
> 50 100, 200 eller XXX ænder du vil opdrætte, slagte og sælge. Right?

Det er korrekt, efter hvad jeg fik at vide fra Fødevaredirektoratet. (eller
hvad de nu hed)

Fra : Kate & Jan Kristense~

Dato : 16-11-03 18:00

"

> Det er korrekt, efter hvad jeg fik at vide fra Fødevaredirektoratet.
(eller
> hvad de nu hed)

Ret beset er det vel rimeligt, at du er under de samme regler som alle
andre, der håndtererer fødevarer:

Kontrolbesøg og Smiley-rapport.

Loven er jo lavet for forbrugerens sikkerhed, at fødevarer bliver håndteret
korrekt, og ikke for at give os selvstændige ekstra byrder.

Venlig hilsen

Jan kristensen