Formateret tekst med farver/ikoner
Fra : Morten Winther

Dato : 30-10-03 14:29

Hejsa

Jeg håber på lidt hjælp her.

Jeg har skrevet en chat-server i PHP der lytter på en port og er nu i
gang med klienten som jeg vil lave som java-applet i swing.

Lige nu har jeg lavet en skrabet udgave som kun består af 3 komponenter.
JTextArea til visning af tekst, JTextField til input og en JList for at
vælge hvem man vil skrive til.

Den virker helt fint, men grafisk er den jo slet ikke fed nok.

Jeg skal derfor have byttet mit JTextArea ud med noget så jeg kan lave
fed tekst, farver, smilies o.s.v

Jeg ved dog ikke lige hvilken komponent der er bedst til dette?

Jeg skal jo have en eller anden løsning hvor jeg bare tilføjer tekst i
bunden.

Hvad kan i anbefale?

/ morten

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 31-10-03 21:37

Morten Winther wrote:

> Jeg skal derfor have byttet mit JTextArea ud med noget så jeg kan lave
> fed tekst, farver, smilies o.s.v

JEditorPane er vist din eneste mulighed (evt. JTextPane, hvis det skal være
fancy)
- den har fx. indbygget håndtering af html og rtf.

Ulrik Magnusson

Fra : Morten Winther

Dato : 02-11-03 14:07

Ulrik Magnusson wrote:

> JEditorPane er vist din eneste mulighed (evt. JTextPane, hvis det skal være
> fancy)
> - den har fx. indbygget håndtering af html og rtf.

Tak jeg roder lidt med det for tiden.

/ morten