Behanling af skorsten
Fra : Jesper Bay Hebsgaard

Dato : 30-10-03 13:16

Hej NG

Jeg har en pudset skorsten som har fåget en form for tjære, er der nogle
ider til hvad jeg skal bruge.
Jeg har bygningstjære men det bliver blank og det skal være mat.

Hilsen Jesper

Fra : Thïngmand

Dato : 31-10-03 09:21

> Jeg har en pudset skorsten som har fåget en form for tjære, er der nogle
> ider til hvad jeg skal bruge.

Hvorfor skulle man give en skorsten tjære? Er du sikker på at det ikke er
løbesod?

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Jesper Bay Hebsgaard

Dato : 31-10-03 17:47

fordi en skorsten er pænest når den er sort når der tagpap på taget.

Løbesod er ikke noget jeg kender for når det er en masseovn og der bliver
fyret rigtit så har jeg ikke mere sod end man har ved at fyre med olie og
der bliver fyret med træ.
Hilsen Jesper

Fra : Thïngmand

Dato : 03-11-03 14:15

> fordi en skorsten er pænest når den er sort når der tagpap på taget.

Ahh, der var jo ingen der sagde at det var den udvendige del...

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-03 19:23

Jesper Bay Hebsgaard wrote:
> [...]
> nogle ider til hvad jeg skal bruge.
> Jeg har bygningstjære men det bliver blank og det skal være mat.

Er tjære/sokkelasfalt og andre navne, ikke kun blank de første uger og
bliver derefter gradvis mere og mere mat?
Kunne dog forestille mig, at man ad åre kunne få fugtproblemer (=løbesod),
hvis man lukker med en tæt maling (som f.eks. tjære). -Kan du ikke finde en
køn cementfarve i stedet?

Tomas