ErhvervsØkonomi Hjæælp Mig !
Fra : anno@nym.com

Dato : 30-10-03 13:06

ErhvervsØkonomi Hjæælp Mig !

Hej ,

Nogen der kan hjælpe mig med en Erhvervsøkonomiopgave ??

Jeg skal lave en Balance,

Men hvor skal jeg putte Lån og Egenkapital ind henne ??

Under Aktiver eller Passiver ??

Skal også lave en resultatopgørelse for en periode... Men der skal Lån og
Egenkapital ikke ind vel ??

Lån og Egenkapital , Varelager, Inventar, Kassebeholdning , Bankbeholdning
skal KUN ind under Balancen ikk ??

Takker, ...

Mvh Morten..

Der kan ikke svarers direkte til mig,
Da den opgivende mail adresse ikke er gyldig ,
Da jeg ikke vil bombaderes med spam og virus mail's!

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 30-10-03 14:02

anno@nym.com wrote:
-SNIP-
> [...]
>
> Under Aktiver eller Passiver ??

Passiver.

> Skal også lave en resultatopgørelse for en periode... Men der skal

Renter og afskrivninger skal med.

> Lån og Egenkapital , Varelager, Inventar, Kassebeholdning ,
> Bankbeholdning skal KUN ind under Balancen ikk ??

Tjaah, noget i den stil. Spørg dig selv om hvilken af følgende ting, er det
du kigger på og så har du faktisk (indirekte) svaret på dit spørgsmål:

- Aktiver
- Passiver
- Omkostninger
- Indtægter

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-10-03 14:07

"anno@nym.com" wrote:

> ErhvervsØkonomi Hjæælp Mig !
>
> Hej ,
>
> Nogen der kan hjælpe mig med en Erhvervsøkonomiopgave ??
>
> Jeg skal lave en Balance,

Normalt vil jeg ikke give svarene......men jeg er nu en venlig sjæl, så
la' gå denne gang.

> [...]

Passiver.

> Skal også lave en resultatopgørelse for en periode... Men der skal Lån og

Nej.

Resultatopgørelsen er - populært sagt - en oversigt på de aktiviteter du
har haft i forbindelse med salg, administration, personale osv osv osv
for det forgangne regnskabsår.

Balancen er en oversigt over hvad man har af Aktiver og hvor de kommer
fra Passiver.

HUSK: Både resultatopgørelse og balance indeholder IKKE moms. Der er en
post i balancen der afhænger om du har moms tilgode eller skylder moms
om den skal på aktivsiden eller passivsiden. Beløbet
beskrives/dokumenteres i en note.

> Lån og Egenkapital ,

Passiver

Husk også noten omkring, hvordan man kommer frem til Egenkapitalen på
opgørelsesdatoen.

Egenkapital, primo
- Privatforbrug
+ Årets overskud efter skat
= Egenkapital, Ultimo

> Varelager, Inventar, Kassebeholdning , Bankbeholdning

Aktiver.

Husk noter til Varelager og Inventar (afskrivninger).

> skal KUN ind under Balancen ikk ??

Jo, Bemærk så også opstillingskravene af balancen.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Mennesket er det eneste pattedyr, der er nået

Fra : anno@nym.com

Dato : 30-10-03 14:14

Takker, Meget for jeres hurtige svar !

Er ny i faget , Så skal lige lære det at kende !

/Morten