meget billig dykker ferie!!
Fra : Jonah Hex

Dato : 30-10-03 11:44

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 30-10-03 12:48

Jonah Hex skrev i Message-ID:
<3fa0eb62$0$69978$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> http://www.filippinerne.dk/whitesand/

Til Webspeed-kunden:

Dette er spam og gentagelser vil blive meldt til TeleHumbug.

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : kim isaksen

Dato : 30-10-03 15:11

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> wrote in message

> Til Webspeed-kunden:
>
> Dette er spam og gentagelser vil blive meldt til TeleHumbug.

Ok. Der er jeg så ikke helt enig.

Jeg mener egentligt mere at alt det DIR crap der er skrevet om grænsende til
spam. :) Men så lader jeg bare være med at læse det. Det kan jeg nemlig
godt.!

Websiden er da interessant hvis man nu kommer i de egne. Men der kune nu
godt have stået lidt mere info i indlægget. Enig.

:) skal oversættes til JOKE.

iM
--
Tourists don?t know where they?ve been, travelers don?t know where they?re
going.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 30-10-03 15:15

kim isaksen skrev i Message-ID:
<UY8ob.15830$jf4.992707@news000.worldonline.dk>:

> Ok. Der er jeg så ikke helt enig.

Det er faktisk ikke et diskussionsoplæg. Spam er spam. Indlægget bestod
af en fængende overskrift og så blot en lænke. Intet oplæg til
diskussion eller andet: spam.

Læg mærke til præcis samme indlæg er postet i både den norske og svenske
gruppe.

> Jeg mener egentligt mere at alt det DIR crap der er skrevet om
> grænsende til spam. :)

Jeg ved det er en joke, men spam betyder ikke "noget jeg ikke gider at
læse" - men kommerciel henvendelse til mange modtagere (groft sagt).

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 30-10-03 16:09

> Jeg ved det er en joke, men spam betyder ikke "noget jeg ikke gider at
> læse" - men kommerciel henvendelse til mange modtagere (groft sagt).

Tjah...jeg er enig. Ovenstående er at regne for spam.

Fra : kim isaksen

Dato : 30-10-03 17:09

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> wrote in message

> Jeg ved det er en joke, men spam betyder ikke "noget jeg ikke gider at
> læse" - men kommerciel henvendelse til mange modtagere (groft sagt).

Ok.
Er egentligt enig. Spam er spam er spam er spam. check !

Men dog glad for et indlæg derude fra da jeg rejser rundt i området i 7
måneder fra 1 dec af.

Er der i den forbindelse nogen der har været på perhentian islands og
nordborneo for at dykker der ? Ved godt jeg har spugt før. Men håber stadigt
på bare lidt feedback.

/iM

Fra : CC

Dato : 30-10-03 19:46

Muligt det er spam, men da vi også rejser og har rejst meget i området og
har seriøs dykkerrelevans,
kan jeg sagtens leve med det. Ligesom jeg også er meget interesseret i, at
folk poster gode
links til fornuftige dykkersider, eller dykkerforretninger på nettet
(interesserer også mig mere end
diskussioner om DIR ).

M h.t. Perhentian Islands, har vi kun været på en, nemlig Redang, for
temmelig mange år siden. Den er
nok den mest udviklede ø idag, men formodentlig stadig meget "laid back".
Dykningen var OK, uden
at være prangende på nogen måde - det var generelt meget let dykning, meget
lidt strøm, ingen vægdykning.

Nordborneo byder på helt anden dykning i verdensklasse, især på Sipadan. Det
er utvivlsomt det mest suveræne
dykkersted vi endnu har besøgt. Vægdykning til 800 m dybde (var dog ikke på
bunden) 20 m fra dykkercenteret
(Borneo Divers). Der var alt derude, vi var der 3 uger og kunne nemt have
brugt 3 år, men det er dyrt, især hvis
man vil bo og dykke på Sipadan og ikke sejle ud fra Mabul hver dag. Det er
klart anbefalelsesværdigt, at ofre
ekstra og bo på Sipadan.

Desuden findes der en masse andre gode steder på nordborneo, som vi desværre
ikke har besøgt.
se evt.:
http://www.borneodivers.info/homeframe.html
Mange gode artikler om dykning i Asien.
http://www.asiandiver.com/

Hilsen
Claus

Fra : Carsten

Dato : 30-10-03 21:54

CC Skrev "man vil bo og dykke på Sipadan og ikke sejle ud fra Mabul hver
dag. Det er klart anbefalelsesværdigt, at ofre ekstra og bo på Sipadan"

Deri er jeg absolut ikke enig. Boede på Kapalai - 20-30 min . speedbåd fra
Sipadan (nogenlunde det samme som fra Mabul) og meget mere laid back - Og
vigtigst af alt - Slet ingen af deres fu..... malaria myg da det ikke er en
ø, men blot en flok huse på pæle i vandet (med en lille sandtange der kommer
til syne ved lavvande) - Iøvrigt suveræn oplevelse og kan også varmt
anbefale en tur til Sepilok (Orangutanger) samt Lankayan - Check det hele på
http://sipadan-kapalai.com/

Fik nogle geniale billeder af mandarinfisk, flamboyant octupus samt masser
af nudibranches på Kapalai og Lankayan og utallige skildpadder og black- og
whitetipped reefsharks på Sipadan. Her er virkelig alt - Både
"krible-krable" og større fisk

Carsten

Fra : Jesper Bach

Dato : 31-10-03 13:18

> [...]
>
> Er der i den forbindelse nogen der har været på perhentian islands og
> nordborneo for at dykker der ? Ved godt jeg har spugt før. Men håber

Jeg var på Perhentians sidste år, og det var fabelagtigt.

Der er 2 øer, en for de magelige og lidt (men ikke meget) rige, og en for de
fattige (der vil have lidt mere nattesjov - men heller meget).

Vi boede på de riges ø og det kostede vist nok 2800 for 7 overnatninger
excl. forplejning og det var hver en krone værd! Boede i en lille bungalow
med aircon, 20 meter fra dykkercentren, som lå 10m fra stranden. De var
utroligt venlige og professionelle og billige. Min kæreste tog et Padi
dernede og hun har altid været vandskræk (indtil da altså).

Stort set alle stedet kunne nås på 30 min (2x120HK får en 17 fods
plastikjolle til at flytte sig rimeligt hurtigt .

På de riges ø, er der en bugt hvor skildpadderne græsser på 6-7 meter og jeg
har snorklet om morgenen hvor der kom black-tip reefsharks ind i bugten på
ydersiden af koralrevet.

Har aldrig set så mange forskellige fisk under dykkene og sigten var +50m.
Måske har jeg så heller ikke store referencer, men det er så en anden sag.
Mødte et par som havde boet på hotel i Kinabalu, og der var de på dykkerture
til forskellige småøer hver dag.

Skal du til Perhentians, book værelse/hytte i forvejen - det er ikke let at
komme hjem igen når båden først er sejlet og der ikke er ledige værelser.

/jesper

Fra : kim isaksen

Dato : 31-10-03 18:48

"Jesper Bach" <jesper.bach@nospam.12move.dk> wrote in message
> Jeg var på Perhentians sidste år, og det var fabelagtigt.

Lyder godt.

> [...]
> utroligt venlige og professionelle og billige. Min kæreste tog et Padi
> dernede og hun har altid været vandskræk (indtil da altså).

Lyder også godt.

> Stort set alle stedet kunne nås på 30 min (2x120HK får en 17 fods
> plastikjolle til at flytte sig rimeligt hurtigt .

:) Wrooom.

> Skal du til Perhentians, book værelse/hytte i forvejen - det er ikke let
at
> komme hjem igen når båden først er sejlet og der ikke er ledige værelser.

Godt råd. Det vil jeg se på når jeg nærmer mig. Rigtigt mange gange tak for
tippene til jer allesammen.

Mvh Kim Isaksen