Apeks DS4 eller DST?
Fra : Michael Ulstrup

Dato : 30-10-03 10:31

Jeg går og overvejer, at skifte/suplere mit gamle regulatorsæt (TX50 +
DST), ud med en ATX50 og et nyt 1. trin. Så vil jeg lige høre, hvad i her
på dk.fritid.dykning mener det skal være for et 1. trin, skal jeg gå efter
det lille DS4 eller DST ?....

Min umiddelbare indstilling er DS4, fordi den er simplere og simpelt er jo
godt!

By the way... Kom natten til mandag hjem fra en dykkertur ved Stavanger....
det kan kun anbefales!.. det er et fedt område, masser af god dykning, og
massaer af akitviteter over vandet, (fjelture, mm.).

--
Hilsen | Michael Ulstrup
Dykkerklubben Nuser.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 30-10-03 10:46

Michael Ulstrup skrev i Message-ID:
<3fa0da48$0$9831$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> [...]
> på dk.fritid.dykning mener det skal være for et 1. trin, skal jeg gå efter

Jeg ville vælge DS4.

> Min umiddelbare indstilling er DS4, fordi den er simplere og simpelt er jo
> godt!

Nemlig.

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Ole Martin Pedersen

Dato : 30-10-03 10:47

Michael Ulstrup wrote:
> [...]
> hvad i her på dk.fritid.dykning mener det skal være for et 1. trin,
> skal jeg gå efter det lille DS4 eller DST ?....

DS4 og DST er identiske bortsett fra at det er svivel på DST'en.

Jeg ville valgt DS4 på baksettet, og DST på stageflaskene.
(Har det slik i dag; og er meget fornøyd)

--
Ole Martin Pedersen

Fra : Michael Ulstrup

Dato : 30-10-03 13:15

Mange tak for svarene!

Jeg har lige hørt, at DS4 ikke har den samme ydelse som DST !?

Jeg ved ikke hvor meget det drejer sig om.

"Ole Martin Pedersen" <olepe@fjerndette.stud.ntnu.no.invalid> skrev i en
meddelelse news:3fa0df26$1@news.broadpark.no...

Fra : Olaf Trygve Berglihn

Dato : 30-10-03 13:39

* Ole Martin Pedersen <olepe@fjerndette.stud.ntnu.no.invalid>
> Jeg ville valgt DS4 på baksettet, og DST på stageflaskene.
> (Har det slik i dag; og er meget fornøyd)

Jeg har både DST og DS4 på stager. Bytter bort DST mot DS4 anytime.
Svivel er ingen fordel IMO. Bare pass på at du bruker rett
slangelengde på stageventilene. En 1m slange er fint. Typisk vil folk
ha svivel på stage fordi de bruker for korte slanger. Det er ikke den
beste løsningen på problemet.

--
Olaf Trygve Berglihn

Fra : Allan Hansen

Dato : 30-10-03 19:23

"Olaf Trygve Berglihn" <abuse@berglihn.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> slangelengde på stageventilene. En 1m slange er fint. Typisk vil folk
> ha svivel på stage fordi de bruker for korte slanger. Det er ikke den

Nu bliver jeg jo helt bange da jeg har en DST. Hvad er det helt reelt for
problemer der er med dette 1.trin. Har svirvlen nogensinde forårsaget uhld
eller svigt.

Allan Hansen, undrende DST ejer

Fra : Michael Ulstrup

Dato : 30-10-03 19:41

"Allan Hansen" <REMOVETHISenghans@post.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> problemer der er med dette 1.trin. Har svirvlen nogensinde forårsaget uhld

Der er overhovedet ikke noget galt med DST´en den fungere super, syntes
jeg... er da helt tilfreds med min egen, og har ikke hørt om nogen
problemer!.

Hilsen | Michael Ulstrup
Dykkerklubben Nuser
www.nuser-vejle.dk

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 30-10-03 13:21

<3fa100c2$0$9768$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Jeg har lige hørt, at DS4 ikke har den samme ydelse som DST !?

Det tror jeg er noget vrøvl.

> Jeg ved ikke hvor meget det drejer sig om.

Hvis der er kan man ikke mærke det.

Fra : Michael Ulstrup

Dato : 30-10-03 13:26

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Michael Ulstrup skrev i Message-ID:

> Det tror jeg er noget vrøvl.

Det håber jeg ikke ... for det en forhandler der nævnte det. (men ok, han
vrøvler vel også!)

Fra : Søren Arnvig

Dato : 30-10-03 17:49

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Michael Ulstrup skrev i Message-ID:

> Det tror jeg er noget vrøvl.

> Hvis der er kan man ikke mærke det.

100% enig.

Jeg har dykket med DST og DS4 skiftevis
i de sidste 5 år, og jeg mærker ingen forskel.

Søren Arnvig

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 30-10-03 13:39

<3fa1035e$0$9740$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Det håber jeg ikke ... for det en forhandler der nævnte det. (men ok, han
> vrøvler vel også!)

Se nedenfor...

/\/\/\/\/\/\/\

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 30-10-03 13:50

Olaf Trygve Berglihn skrev i Message-ID:
> [...]

> slangelengde på stageventilene. En 1m slange er fint. Typisk vil
> folk ha svivel på stage fordi de bruker for korte slanger. Det er

Enig.

Fra : Arnt Eirik

Dato : 30-10-03 18:04

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i melding
> Olaf Trygve Berglihn skrev i Message-ID:

> Enig.

Hvilken priser er det her snakk om for overnevnte 1.trinn?

Arnt

Fra : Michael Ulstrup

Dato : 30-10-03 18:30

Omkring 2300 kr. på Diveinn.com, for DS4 + ATX50.

Tror det var 950 kr. for DS4 alene, på samme side!.. tage selv en lille
tjekker. Kan ske jeg husker forkert.

Fra : Søren Arnvig

Dato : 30-10-03 18:33

"Michael Ulstrup" <Mine_initialer@3dimage.dk> skrev i en meddelelse
> Omkring 2300 kr. på Diveinn.com, for DS4 + ATX50.
>
> Tror det var 950 kr. for DS4 alene, på samme side!.. tage selv en lille
> tjekker. Kan ske jeg husker forkert.

yepper, DS4 koster lidt over en tudse i DK.

Søren Arnvig

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 30-10-03 20:04

Allan Hansen skrev i Message-ID: <bnrkv3$kmh$1@news.cybercity.dk>:

> Nu bliver jeg jo helt bange da jeg har en DST. Hvad er det helt reelt
> for problemer der er med dette 1.trin.

Der blev sagt at svirvlen ikke er nødvendig, ikke andet. En ekstra
o-ring/disk.

Fra : Olaf Trygve Berglihn

Dato : 31-10-03 11:48

* Peter Fjelsten <nospam@adr.dk>
> Der blev sagt at svirvlen ikke er nødvendig, ikke andet. En ekstra
> o-ring/disk.

Korrekt. Men i tillegg opplever jeg at 1trinn har en tendens til å vri
seg rundt og ut av den posisjon den ble montert på stage. Det skjer
ikke så lett med DS4. Ellers ingen tekniske problemer med DST.

--
Olaf Trygve Berglihn