Er der spyware o.l. i "smiley"-programmer?
Fra : Salva

Dato : 30-10-03 10:18

På mit arbejde er folk begyndt at installere små programmer der kan indsætte
smileys i bla. e-mails som feks.

http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001

Selvfølgelig skriver de at der ikke er spyware osv. I programmerne men kan
man nu være sikker på det?

Har I nogen erfaring med de små programmer som jeg desværre ikke kan
forhindre de installere?`

-Salva

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 30-10-03 12:12

"Salva" <Salvanone@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Selvfølgelig skriver de at der ikke er spyware osv. I
> programmerne men kan man nu være sikker på det?

Tja.. De gør vist et eller andet ved IE
http://www-level3.experts-exchange.com/Operating_Systems/Win98/Q_20730534.html
søg efter "My Web Search Bar"

> Har I nogen erfaring med de små programmer som jeg desværre ikke
> kan forhindre de installere?`

Kan det ikke forhindres ved at begrænse deres rettigheder?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Salva

Dato : 30-10-03 18:29

> Kan det ikke forhindres ved at begrænse deres rettigheder?

Jeg kunne godt lave en policy i windows 2000 der disabled AtiveX programmer
i IE. Men er der ikke en mellemvej?
Jeg tager det op på vores møde på mandag, men kunne godt tænke mig at vide
om der ligger noget skjult i programmerne.

-Salva

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 30-10-03 13:19

Salva wrote:

> http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001

Får du penge når folk klikker på det link?

Fra : Salva

Dato : 30-10-03 18:24

> Får du penge når folk klikker på det link?

Nej, men jeg kan godt se at linket ser mystisk ud. Jeg har kopieret linket
fra en af de mails jeg fik fra en bruger som brugte de smileys...

-salva

Fra : Bo Christensen

Dato : 30-10-03 14:52

> Har I nogen erfaring med de små programmer som jeg desværre ikke kan
> forhindre de installere?`
en firmapolitik, som forbyder det bør være effektiv.

Samt måske overvågning af internettets brug, samt naturligvis information om
at det foregår.
mvh bo

Fra : Salva

Dato : 30-10-03 18:26

"Bo Christensen" <bo@anet.dk> skrev i en meddelelse
> en firmapolitik, som forbyder det bør være effektiv.
>
> Samt måske overvågning af internettets brug, samt naturligvis information
> [...]

En fimapolitik er ikke nok når skaden er sket :( og de kan altid komme og
sige bagefter at det ikke var med vilje og de ikke vidste det var så slemt
(de kunne jo klikke JA til et langt mere usikkert program eller endnu værre,
en tojan...)

-salva