Termometer fra Fakta.
Fra : Jasper Norman

Dato : 29-10-03 23:43

Så lige at Fakta har et meget, meget billigt termometer til at måle
udendørstemp. Er der nogen der er hopper på den... og hvis ja, er det noget
værre "pangel" ? (nordjysk for roderi)

Savner Scorpioen hvor man bliver advaret hvis der er risiko for glatte veje.

Mvh

/ Jasper

--
slet "fjernes" i e-mail adr.

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-10-03 23:46

"Jasper Norman" <ahrensbach@fjernestele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Savner Scorpioen hvor man bliver advaret hvis der er risiko for glatte
veje.

Det er en fin detalje på Scorpio, med de to stjerner : gul når temp
kommer under 5º og rød når den kryber på 0º eller derunder.
--
Brian Sørup
1976 Camaro 305Cui.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-10-03 23:59

> [...]

>Så lige at Fakta har et meget, meget billigt termometer til at måle
>udendørstemp. Er der nogen der er hopper på den... og hvis ja, er det noget

De fleste virker da nogenlunde, føleren skal bare anbringes korrekt,
hvilket den btw. ikke er i Scorpioen.

>Savner Scorpioen hvor man bliver advaret hvis der er risiko for glatte veje.

Er stadig glad for min ;)
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-10-03 00:08

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Er stadig glad for min ;)

Speaking of which - fik du dine alubasser på den? Og hvad med den "nye"
bagkofanger? Billeder!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-10-03 00:23

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Speaking of which - fik du dine alubasser på den?

Ikke endnu - de sutter der sidder på de almindelige hjul er jo næsten
nye, så jeg venter til foråret's komme

>Og hvad med den "nye" bagkofanger? Billeder!

Den er forlængst på...

(Jeg nægter iøvrigt at fortælle nogen hvis bil synsmanden fandt et hul
i en bagvange på - et 5mm lille hul .... æuw osse)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-10-03 06:33

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Ikke endnu - de sutter der sidder på de almindelige hjul er jo næsten
> nye, så jeg venter til foråret's komme

Okie.

> (Jeg nægter iøvrigt at fortælle nogen hvis bil synsmanden fandt et hul
> i en bagvange på - et 5mm lille hul .... æuw osse)

Crap Men det kan vel lappes?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-10-03 07:53

>Crap Men det kan vel lappes?

Ja, mon ikke ..... Jeg havde sgisme ellers finkæmmet den med lup og
lygter, men der var desværre bid - og så tilmed et rigtigt åndssvagt
sted.

Synsmanden havde enddog meget god tid, han brugte 3 kvarter på bilen,
og fandt ikke megen fugls føde på den (men nok!)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-10-03 07:47

jan@stevns.net wrote:

> [...]
>
> (Jeg nægter iøvrigt at fortælle nogen hvis bil synsmanden fandt et hul
> i en bagvange på - et 5mm lille hul .... æuw osse)

Tja det er jo en Ford, de smuldrer omkring bagvangerne.
Den var da ellers ikke så gammel vel, er det lige så besværligt at
reparere forsvarligt som på en Sierra?

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-10-03 07:56

Roberto Saldo <robertosaldo@yahoo.dk> skrev :

>Tja det er jo en Ford, de smuldrer omkring bagvangerne.

Niks - det var Rekorden, (stationcar'en) jeg var til syn med.

>Den var da ellers ikke så gammel vel, er det lige så besværligt at
>reparere forsvarligt som på en Sierra?

Tænker du ikke på Scorpioen nu ? Den blev synet uden anmærkninger i
foråret

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-10-03 08:23

jan@stevns.net wrote:

> Niks - det var Rekorden, (stationcar'en) jeg var til syn med.

Nå men det er da heldigvis nemmere at arbejde med.

> Tænker du ikke på Scorpioen nu ? Den blev synet uden anmærkninger i
> foråret

Okay jeg blev forvirret af diskussionen om Scorpio i tråden.

Fra : bme

Dato : 30-10-03 00:13

> De fleste virker da nogenlunde, føleren skal bare anbringes korrekt,
> hvilket den btw. ikke er i Scorpioen.

hmmm, hvor er så det korrekte sted???

har overvejet at købe en "jøl&pangel" til billige penge til lagunaen, den
originale skulle sidde i spejlhuset, kan det gå??

/bo

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-10-03 00:25

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev :

>hmmm, hvor er så det korrekte sted???

Hvis vi holder os til Scorpioen, er det *ikke* oppe hvor der trækkes
luft ind til varmeanlægget i bilen (under forruden)

Føleren skal efter min mening sidde i læ, så tæt på vejbanen som
muligt - f.eks inde bag kofangeren

>har overvejet at købe en "jøl&pangel" til billige penge til lagunaen, den
>originale skulle sidde i spejlhuset, kan det gå??

Næppe et særligt målesikkert sted, pga fartvinden

Fra : phk

Dato : 30-10-03 07:40

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Næppe et særligt målesikkert sted, pga fartvinden

Hvad har den lige med temperaturen at gøre (Advarsel: Fælde!, tænk dig godt
om før du svarer, søg evt. ekspertråd ;))?

--
Per, Esbjerg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-10-03 08:00

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev :

>Hvad har den lige med temperaturen at gøre (Advarsel: Fælde!, tænk dig godt
>om før du svarer, søg evt. ekspertråd ;))?

masser - hvis du læser BME's indlæg, jeg svarer på, er det følerens
placering jeg svarer på (ikke displayet)

Fra : phk

Dato : 30-10-03 09:29

> masser - hvis du læser BME's indlæg, jeg svarer på, er det følerens
> placering jeg svarer på (ikke displayet)

Det ved jeg. Det er derfor jeg anbefaler dig at søge ekspertråd.

En føler påvirkes _ikke_ af fartvind.

Så er den vist på plads ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : PappaJap

Dato : 30-10-03 08:33

<jan@stevns.net> wrote in message
> Føleren skal efter min mening sidde i læ, så tæt på vejbanen som
> muligt - f.eks inde bag kofangeren

Fartvinden har ingen betydning for den målte temperatur (- et termometer
laver en passiv måling), derimod er det vigtigt at sætte termometret i 'læ'
for varmestråling fra f.eks. motor eller sol.

Mvh PappaJ

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-10-03 08:06

> har overvejet at købe en "jøl&pangel" til billige penge til lagunaen, den
> originale skulle sidde i spejlhuset, kan det gå??

Er der ikke elvarme i spejlene på sådan en Laguna ......?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : bme

Dato : 30-10-03 09:23

> Er der ikke elvarme i spejlene på sådan en Laguna ......?

ikke på min, den er for skrabet. Men i rt-udgave er der vist elvarme, så det
er vist ikke det rigtige sted.

Overvejer om jeg ikke skal smide den nede omkring en af tågelygterne.

/bo