Find Record
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 29-10-03 23:26

Hej NG
Jeg prøver igen !
Der må være nogen der kan se hvad fejl jeg laver.
Jeg har en database i Access og et tekstfelt "fornavn" ,
men nu har jeg prøvet jeg ved ikke hvor mange gange med
alt muligt, jeg kan ikke få denne til at køre, men hvis den
kører med tal, så kører den fint.
Hvad gør jeg forkert.
Jeg har Dimmet mine variabler som Variant.

With Me.Data1.Recordset
strBkMark = .Bookmark
.FindFirst "fornavn LIKE" & varfornavn
If .NoMatch = True Then
.Bookmark = strBkMark
MsgBox "Kan ikke finde medlnr [" & varfornavn & "]", vbCritical,
"Find Fejl"
End If
End With

med venlig hilsen og håber på svar.
Ole J. Hansen

---

---

Fra : Gert Krabsen

Dato : 30-10-03 07:46

Wed, 29 Oct 2003 23:26:24 +0100, Ole J. Hansen <ojhSLET@hansen.mail.dk>
skrev:

> [...]
> If .NoMatch = True Then
> .Bookmark = strBkMark
> MsgBox "Kan ikke finde medlnr [" & varfornavn & "]", vbCritical,

Hvad mener du med 'ikke få til at køre'
Giver den fejl - eller finder den bare ikke noget?

Linien
> .FindFirst "fornavn LIKE" & varfornavn
bør vel egentlig være
> .FindFirst "fornavn LIKE " & varfornavn

Ellers står der jo 'fornavn LIKEOle' , og det finder nok ikke så meget..

/Krabsen

p.s. jeg ville nu Dim varfornavn as string
hvis det var mig. Hvorfor ikke? Fornavn er normalt med bogstaver..

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 30-10-03 09:59

Hej Gert
Først tak for svaret, jeg ville gerne have, at du evt. fortalte, hvad
forskel der er på de 2 linier du har skrevet nederst.
Proceduren giver ikke fejl, men når jeg søger med et navn, som
jeg 100 % ved findes i databasen, og skriver det på samme måde,
som det står i tabellen fornavn, da kommer MsgBoxen op og siger
kan ikke finde "Elly.
Hvis jeg derimod søger i medlnr tabellen eller i ID tabellen så finder
den straks min søgestring.
Jeg er helt ude i hampen dette vedrørende.
m.v.h.
Ole

"Ole J. Hansen" <ojhSLET@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Jeg prøver igen !
> Der må være nogen der kan se hvad fejl jeg laver.
SNIP
> [...]
> If .NoMatch = True Then
> .Bookmark = strBkMark
> MsgBox "Kan ikke finde medlnr [" & varfornavn & "]",

---

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 30-10-03 16:50

Hej Jan
Jeg skylder dig en undskyldning, jeg fik det til at køre i dag, og min
kode er præcis som du skrev tidligere i denne NG.
Hvor jeg har dummet mig, da jeg prøvede af, da du havde skrevet
det, det må G...... vide, men dummet mig det må jeg jo have gjort.
Jeg bruger denne kode, det var havd du skrev.
..FindFirst "fornavn LIKE '" & varfornavn & "'"

Mange tak til alle her

---

Fra : Gert Krabsen

Dato : 30-10-03 22:26

Thu, 30 Oct 2003 16:50:26 +0100, Ole J. Hansen <ojhSLET@hansen.mail.dk>
skrev:

> [...]
> Jeg bruger denne kode, det var havd du skrev.
> .FindFirst "fornavn LIKE '" & varfornavn & "'"

Jeg formoder det betyder, at dit problem er løst?

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.