Frostfri sprinklervæske
Fra : Hjalte

Dato : 29-10-03 23:21

Hejsa...

Kan man på en aller anden måde købe eller evt. selv lave noget
sprinklervæske, der er frostfri.

Så man kan bruge det om vinteren uden at det fryser ruden.

Hvad plejer i andre at gøre?

---
Med venlig hilsen.
Hjalte, der kører i en galant GLSi fra '93.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-10-03 23:48

On Wed, 29 Oct 2003 23:20:39 +0100, Hjalte
<hjalte@reloaded.detteherskalfjernes.vedsvar.dk> wrote:

> [...]
>sprinklervæske, der er frostfri.
>
>Så man kan bruge det om vinteren uden at det fryser ruden.

Vi venter bare med at sprinkle til ruden er varmet lidt op.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-10-03 23:57

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Vi venter bare med at sprinkle til ruden er varmet lidt op.

Eller triller blot ud fra en lun garage ;)
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-10-03 06:34

On Wed, 29 Oct 2003 23:57:10 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Eller triller blot ud fra en lun garage

Jég tænder for varmetrådene i min forrude...

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-10-03 07:51

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Jég tænder for varmetrådene i min forrude...

*det* kunne jeg nok også på Scorpio'en, men da det jo er Rekorden der
oftest er i brug, er det den der hygger sig i den lune garage ;)

Kan du "se" dine varmetråde ?

Fra : Bo Gundersen

Dato : 30-10-03 08:33

jan@stevns.net wrote:

> *det* kunne jeg nok også på Scorpio'en, men da det jo er Rekorden der
> oftest er i brug, er det den der hygger sig i den lune garage ;)
>
> Kan du "se" dine varmetråde ?

Det kunne jeg ihvertifald i min mondeo, jeg kom til den konklusion at så
fede var de heller ikke så hvis jeg skulle have skiftet forrude så ville
jeg have en ny uden varmetråde...

--
Bo Gundersen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-10-03 08:34

On Thu, 30 Oct 2003 07:51:19 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Kan du "se" dine varmetråde ?

Niks, men det kan du i Ford'en !

/Mogens

Fra : Mathias

Dato : 30-10-03 16:29

Mogens Knudsen wrote:

> Jég tænder for varmetrådene i min forrude...

Jég bruger løs af den dampende, opvarmede sprinklervæske...

--
Mvh. Mathias

MB 300D W124 '91

Fra : JBH

Dato : 30-10-03 00:08

"Hjalte" <hjalte@reloaded.detteherskalfjernes.vedsvar.dk> skrev i en
meddelelse news:v0uvpvgpik3pqs5l28681b764hm7rvugvf@4ax.com...
> [...]
> sprinklervæske, der er frostfri.
>
> Så man kan bruge det om vinteren uden at det fryser ruden.

Hælder en sjat karburatorsprit i sprinklervædsken og husker i øvrigt lige at
aktivere sprinkleren kortvarigt så spritten når op til dyserne, hvis disse
ikke er opvarmede.(det er for sent når de er frosne :-/

mvh
JBH

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-10-03 22:25

> [...]
> sprinklervæske, der er frostfri.
>
> Så man kan bruge det om vinteren uden at det fryser ruden.

En metode fra det kolde nord (Grønland).
Brug ren isopropylalkohol

og husk at lukke din næse, det stinker.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Ravn

Dato : 31-10-03 02:43

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev

> En metode fra det kolde nord (Grønland).
> Brug ren isopropylalkohol
>
> og husk at lukke din næse, det stinker.

Hmm. og literprsen er 50-100kr.

Når det bliver rigtig koldt, spæder jeg den færdigblande sprinklervædse
op med isopropanol(isopropylalkohol)

Mvh.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-10-03 13:59

> "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev

> Hmm. og literprsen er 50-100kr.

Nok ikke hvis du køber det i de mængder der var tale om der
Desuden så var det nødvendigt med frostsikkerhed ned til -40°C.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-11-03 01:54

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev

> Nok ikke hvis du køber det i de mængder der var tale om der
> Desuden så var det nødvendigt med frostsikkerhed ned til -40°C.

Fint nok, så kører jeg bare til Grøndland næste gang jeg skal have fylde
5l. dunken

Mvh.

Uffe Ravn, der sjældendt cruiser rundt med mere end 0.3 Buksti i byen.