Erfaringer med kenwood køkkenmakiner
Fra : Louise Skouboe Bjerg

Dato : 29-10-03 20:32

Jeg har købt en kenwood chef køkkenmaskine (den store) og dertil har jeg købt
kødhakker og grøntsagshakker, men jeg er noget utilfreds og vil derfor gerne
høre andres erfaringer.

Jeg har kun brugt kødhakkeren til at hakker lever og spæk. Den kan kun hakke
et halv kilo lever adgangen, derefter skal jeg rense den da der sidder trævler
fast i den. Det gik ok med at hakke spæk, men kan det virkeligt passe at den
kun kan hakke 1/2 kg lever hvorefter den skal renses.

I går skulle jeg rive gulerødder og minsandten om det ikke også var et
problem; jeg puttede en gulerod i adgangen og jeg skulle presse en del på den
for at den blev hakket - maskinen 'spiste' den overhovedet ikke af sig selv,
hvis jeg ikke pressede en del blev de overhovedet ikke snittet. Hvidkål kunne
den næsten ikke snitte og de blev mere flået end snittet.

Forventer jeg for meget eller er jeg bare ekstremt uheldig?

mvh Louise

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 29-10-03 20:34

"Louise Skouboe Bjerg" <louises@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sidder trævler fast i den. Det gik ok med at hakke spæk, men kan det
> virkeligt passe at den kun kan hakke 1/2 kg lever hvorefter den skal

Jeg har ikke en Kenwood... men det har min mor.
Som jeg husker det, kan problemet opstå, hvis kniven ikke er skarp eller den
vender forkert.

Mvh. Lisbeth

Fra : Louise Skouboe Bjerg

Dato : 30-10-03 08:34

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
>

> Jeg har ikke en Kenwood... men det har min mor.
> Som jeg husker det, kan problemet opstå, hvis kniven ikke er skarp eller den

I den nye model kan kniven ikke vende forkert og man må vel antage at den ar
skarp når man køber den?
Er der nogen der har erfaringer med grøntsagssnitteren?

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 29-10-03 21:07

> [...]
købt
> kødhakker og grøntsagshakker, men jeg er noget utilfreds og vil derfor

Hej Luise.

Jeg har stort set samme erfaringer med Kenwood kødhakkeren, selvom det ikke
er med lever men kød. Den kunne absolut ikke lide sener eller hinder på
kødet, samme problem, det satte sig fast i kniven. Jeg har haft bedre
erfaringer med Master mixer som den hed i gamle dage, nu Electrolux, men den
har også en anden type kniv. Det eneste jeg kan tænke du kan prøve er at
sørge for at omløberen til hulpladen er spændt godt fast når du bruger den.
Ligeså hårdt du kan.

Hilsen, Steen.