svampeinfektion?
Fra : Bamse

Dato : 29-10-03 19:42

Hej

Min kæreste har fortalt mig at hun tror hun har en svampeinfektion. Hun
siger, at det kun dukker op efter sex i form af kløe i skeden. Hun siger, at
svampeinfektionen ikke umiddelbart er synlig, da den "gemmer" sig i de
folder der er i hendes skede. Hun siger, at det ligner flødeost.

Jeg synes, at det lyder lidt underligt og vil gerne høre om der er nogen
herinde der kan kaste lidt lys over hvad det kan være?

---

Fra : Bamse

Dato : 29-10-03 19:56

Jeg glemte at tilføje, at hun bruger te-træ olie til at fjerne
svampeinfektionen...Om det hjælper ved jeg ikke...men det mener hun, at det
gør...

---

Fra : Kabul Airport

Dato : 17-11-03 12:56

"Bamse" wrote:

> Jeg glemte at tilføje, at hun bruger te-træ olie til at fjerne
> svampeinfektionen...Om det hjælper ved jeg ikke...men det mener hun, at det
> gør...

Det var da en forfærdelig måde at behandle svamp på.
Mælkesyrebakterier holder svamp nede. Balancen i skeden skal
genoprettes enten med en mælkesyrepille fra apoteket eller med A38.

Så bliver den igen appetitlig.

Fra : Padmé Amidala

Dato : 29-10-03 20:28

Hvis hun mener det er svamp (hvilket jeg ikke tror det er) så få hende til
at tage til lægen, så hun kan få det undersøgt og få den rigtige
behandling....

VH
Padmé

Fra : Kichian

Dato : 01-11-03 20:30

Hej Bamse

Det tyder på, at din kæreste har problemer med PH-balancen
og dermed måske også bakteriefloraen i underlivet.

PH-niveauet i kvindens skede skal være svagt sur, for at hendes
naturlige forsvar mod mikroorganismer, bakterier o.s.v. kan fungere
optimalt.

Men ved nedsat immunforsvar, mandens sæd (jeps, den er rigtig venner!)
samt ved menstruation ændres PH-balancen, så bliver mere basisk end den bør
være.

Og så kan symptomer bl.a. i form af kløe, øget udflåd (som kan lugte)
komme. Og når først PH-balancen har det skidt, så er der også større
risiko for svampeinfektioner.

Så jeg synes din kæreste skal have styr på PH-værdien "forneden", hun
kan eksempelvis købe "VIVAG" stikpiller (fås bl.a. på apoteket) som
hun bruger i 6 dages tid som kur - derefter kan hun vedligeholde med
1 om dagen. Og så synes jeg hun samtidig skal få chekket hos lægen
om hun har fået svamp eller andet .. Hvis hun har svamp skal DU
også behandles, for ellers går I og smitter hinanden ..

Mvh
Anette

Fra : Janni Nørmølle

Dato : 11-01-04 15:54

Må jeg tilføje at det er en god ide at bruge bomuldstrusser i stedet for
tætte, syntetiske trusser. Jeg taler af erfaring. Jeg døjede en del med
underlivet før min læge fortalte mig, at jeg skulle begynde at bruge bomuld
forneden. Det hjalp med det samme.

Undgå også overdrevet brug af sæbe forneden i brusebadet. Vivagsæbe fra
apoteket bruger jeg selv, men ikke hver dag.

Brug heller ikke en vaskeklud forneden, da den laver små rifter og giver
mulighed for infektion og lign.

Håber forslagene kan bruges.

Janni