Sæder til carina II årgang 1989
Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 29-10-03 19:06

Hej

Jeg har en Carina type 2 hvor sæderne er ved at være trætte og gerne
vil have andre/nye, men hvor finder jeg sådanne ?? Jeg er ikke
interesseret i Recaro og andre dyre fancy typer.

På forhånd tak

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-10-03 19:21

Niels Kristian Jensen wrote:

> Jeg har en Carina type 2 hvor sæderne er ved at være trætte og gerne
> vil have andre/nye, men hvor finder jeg sådanne ?? Jeg er ikke
> interesseret i Recaro og andre dyre fancy typer.

Hej Niels

Hvis stoffet ikke er fuldkommen ødelagt, så er det muligt, du kan komme
problemet med trætte sæder i møde på en billigere måde end at skifte dem.

Da jeg i sin tid købte min Vectra, fandt jeg det også nødvendigt at kikke
lidt på sæderne. De var langtfra slidt ned - men tidens tand var begyndt at
sætte sit præg på dem.

Jeg skruede de to forreste stole ud af kabinen og skilte dem ad. Dernæst
købte jeg een sædebund (den kan enten købes hos forhandleren eller hos en
´hugger). Jeg skiftede skum-gummiet, og byttede rundt på det stof-stykke,
der sad på sæde-delen af fører-stolen. Der er jo selvsagt noget større slid
på fører-stolen, hvorfor jeg så en mening i at fordele sliddet på begge
stole ved et skifte af betrækket. I den side, hvor der ikke kom nyt koldskum
i bunden, indsatte jeg et stykke kraftigt pap i bunden lige over fjedrene.
Det virker formidabelt og hindrer fjedrene i at arbejde sig op i skummet, og
at sæderne dermed kommer til at føles trætte. Sæder KAN renoveres... hvis
det sker i tide.

Hvis ikke så må du jo en tur ud til en hygger og købe nye sæder - men jeg
tror, det er relativt dyrt.

--
Jan W Nielsen