/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
SKOD ZIP.... Savner min VFR
Fra : Tommy Fer


Dato : 29-10-03 18:55

Hej NG

Jeg har lånt søsterens Zip (30´er) )fra 97.... Damn den er sløv...
ihvertfald fra 0 til 20.. .der efter går det meget godt, efter jeg har smidt
4 grams ruller i den.

Den har en Technigas udstødning fra thansen på (det ligner det, den skulle
være til 45kmt udgaven)

Der udover er der gravet lidt i udstødningskanalen.Det har så gjort den
endnu mere død i bunden og så lidt mere i toppen.

Den render omkring 55 på toppen... men for faen skal skubbe den igang i
lyskrydsene.

Jeg ville mene at en løsning kunne være at at konlingen ikke koblede så
hurtigt til... nu gør den det omkring 5 kmt. Hvis den fedte lidt i koblingen
op til de 15 kmt, så ville den trække fint fra starten. Har haft afskilt
den, kan man købe nogen strammere fjedre? Har ikke lige kunne finde noget på
nettet?

Eller hvad er min løsning?

mvh Tommy Fer
Honda VFR400R
Pt. Piaggio Zip, sløv



 
 
Hekto (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-10-03 19:47

In article <bnoute$1dvr$1@news.cybercity.dk>, Tommy Fer says...
> Jeg har lånt søsterens Zip (30´er) )fra 97.... Damn den er sløv...
> ihvertfald fra 0 til 20.. .der efter går det meget godt, efter jeg har smidt
> 4 grams ruller i den.
>
Dameknallert som regel = manglende service og 20 problemer der ikke er
gjort noget ved det sidste år!
Lettere ruller er ikke altid løsningen på mere accelleration, det kan
sagtens gå den anden vej.

Hvis koblingen tager ved for tidligt, så start dog med at rense den og
se om der er belægning på!
Luftfilteret ligner ikke vrangen af en støvsugerpose?
Tændrøret ligner ikke noget der skulle have været skiftet for 4 år
siden?
Rem og vario er ikke slidt op?
Bremserne hænger måske?

Rens udstødningen med en kop kaustisk soda og en keddel kogende vand
(paaaas på!). Er de andre ting i orden, så prøv med standardruller, og
så start derfra.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Tommy Fer (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 29-10-03 21:40


"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a0a299be5c74788989989@news.tele.dk...
> In article <bnoute$1dvr$1@news.cybercity.dk>, Tommy Fer says...
> > Jeg har lånt søsterens Zip (30´er) )fra 97.... Damn den er sløv...
> > ihvertfald fra 0 til 20.. .der efter går det meget godt, efter jeg har
smidt
> > 4 grams ruller i den.
> >
> Dameknallert som regel = manglende service og 20 problemer der ikke er
> gjort noget ved det sidste år!
> Lettere ruller er ikke altid løsningen på mere accelleration, det kan
> sagtens gå den anden vej.
>

Nej, det er ikke svaret, trækkraften ligger i den høje ende af motorens
katerstik, ergo skal den havde flere RPM for at præsentere et fornuftigt
moment.

> Hvis koblingen tager ved for tidligt, så start dog med at rense den og
> se om der er belægning på!

Som der stod har den været adskildt. ¨Som ny..

> Luftfilteret ligner ikke vrangen af en støvsugerpose?

Vasket og olieret

> Tændrøret ligner ikke noget der skulle have været skiftet for 4 år
> siden?
Ser fint ud og har den rette farve

> Rem og vario er ikke slidt op?

Nej, har kun går 4300km.

> Bremserne hænger måske?

Nej, nu stopper de dumme spørgsmål sq snart
>
> Rens udstødningen med en kop kaustisk soda og en keddel kogende vand
> (paaaas på!). Er de andre ting i orden, så prøv med standardruller, og
> så start derfra.

Udstødnigen er ikke over 1 år gammel.

Problem kommer af:

Standart 30km i timen zip, tager noget der ligner 3500rpm. DVS. den monteret
med nogen ruller der får den til at geare op ved lavt rpm tal. Koblingen slå
til meget tidligt, da motoren har et fin moment område allerede fra bunden.

Der bliver monteret en 45ér udstødning. Den gør at momentet rygges opad, dvs
at den har max moment ved f.eks. 5500 rpm. Og bunden forsvinder delvist. Den
gør så det at den er sløv indtil at gearingen når max gearing og den så
kommer over de lave rpm, og den trækker fint. Jeg smider mindre ruller i.
DVS. den smider sig op i højere rpm inden at den begyder at geare op. DOG
har den en minimums gearing, og det er her problemet er, den har ingen bund
her, hvor jeg så ville mene den skulle bruge koblingen til at komme over det
punkt.

mvh Tommy Fer



Hekto (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-10-03 23:09

In article <bnp8kc$1oe2$1@news.cybercity.dk>, Tommy Fer says...
>
> Standart 30km i timen zip, tager noget der ligner 3500rpm. DVS. den monteret
> med nogen ruller der får den til at geare op ved lavt rpm tal. Koblingen slå
> til meget tidligt, da motoren har et fin moment område allerede fra bunden.
>
> Der bliver monteret en 45ér udstødning. Den gør at momentet rygges opad, dvs
> at den har max moment ved f.eks. 5500 rpm. Og bunden forsvinder delvist. Den
> gør så det at den er sløv indtil at gearingen når max gearing og den så
> kommer over de lave rpm, og den trækker fint. Jeg smider mindre ruller i.
> DVS. den smider sig op i højere rpm inden at den begyder at geare op. DOG
> har den en minimums gearing, og det er her problemet er, den har ingen bund
> her, hvor jeg så ville mene den skulle bruge koblingen til at komme over det
> punkt.
>
Ja, ja! ... jeg spurgte jo bare! Ik??? ;0)

Nu er der overhovedet ingen garanti for at en 45 udstødning gør nogen
som helst gavn på en 30'er. Det kan være to helt forskellige cylindere
m.h.t. antal kanaler og porte, og med helt andre skylletider.
Jeg ved ikke med Zip'en; men på en Peugeot skal man ikke gå mere end ½-
1 gr. ned i rullevægt, før accellerationen bliver markant ringere,
simpelthen fordi den så ikke får udnyttet motorens moment ved
igangsætning. Alene det at sætte en anden vario på, giver problemer med
igangsætning.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Tommy Fer (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 30-10-03 08:46


> Ja, ja! ... jeg spurgte jo bare! Ik??? ;0)

*gg*


>
> Nu er der overhovedet ingen garanti for at en 45 udstødning gør nogen
> som helst gavn på en 30'er. Det kan være to helt forskellige cylindere
> m.h.t. antal kanaler og porte, og med helt andre skylletider.

Det er det så ikke på zippen... der er såvidt jeg kan finde ud af kun
udstødning der er forskellen.

> Jeg ved ikke med Zip'en; men på en Peugeot skal man ikke gå mere end ½-
> 1 gr. ned i rullevægt, før accellerationen bliver markant ringere,
> simpelthen fordi den så ikke får udnyttet motorens moment ved
> igangsætning.

Det der sker er højst sandsynligt at motoren ikke kan komme op i de
omdrejninger som rullerne er bygget til... men eftersom jeg prøvede både 6
grams og 4 grams... og den blev markant bedre med 4 grams.... det er 2,5
gram ned fra standart.

Alene det at sætte en anden vario på, giver problemer med
> igangsætning.

Hvis man sætter for lette ruller i vil den ikke kunne levere rpm nok til
opgearing, men efter som at der hvor jeg har problemer er før opgearing, dvs
der hvor varioen ikke er begyndt at geare op endnu. Så vil jeg ikke kunne
"rulle" mig ud af det.

Jeg er nået til konklusion at jeg skal havde strammere fjedre i min kobling,
næste spg er hvor faen jeg skal købe det.... har set et polini fjedder set
hos protuna, men passer de til standart koblingen.

mvh Tommy Fer
> --
> /Hekto
>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
> semi-rockets ... no thanks!



Hekto (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-10-03 12:53

In article <bnqfjv$2jlv$1@news.cybercity.dk>,
tommyfer@nospamher.fritidmotorcykel.dk says...
> Jeg er nået til konklusion at jeg skal havde strammere fjedre i min kobling,
> næste spg er hvor faen jeg skal købe det.... har set et polini fjedder set
> hos protuna, men passer de til standart koblingen.
>

Godt spørgsmål. Jeg kan ikke svare.

På pøjgot'en var det ikke strammere fjedre der skulle til. De gav
NADA. En kraftigere trykfjeder (den store) hjalp til gengæld.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Tommy Fer (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 30-10-03 14:02


"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a0b19f3893dbf79989a5d@news.cybercity.dk...
> In article <bnqfjv$2jlv$1@news.cybercity.dk>,
> tommyfer@nospamher.fritidmotorcykel.dk says...
> > Jeg er nået til konklusion at jeg skal havde strammere fjedre i min
kobling,
> > næste spg er hvor faen jeg skal købe det.... har set et polini fjedder
set
> > hos protuna, men passer de til standart koblingen.
> >
>
> Godt spørgsmål. Jeg kan ikke svare.
>
> På pøjgot'en var det ikke strammere fjedre der skulle til. De gav
> NADA. En kraftigere trykfjeder (den store) hjalp til gengæld.


vil det ikke svare til at give den lettere ruller? Hvis ikke det var fordi
remmen smuttede før.... Jeg mener den giver modstand til rullerne, dvs at
rullerne skal trykke hårdere for at geare.... damn jeg savner min VFR!!!1

mvh Tommy Fer

> --
> /Hekto
>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
> semi-rockets ... no thanks!



Hans Joergensen (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-10-03 15:59

Tommy Fer wrote:
> vil det ikke svare til at give den lettere ruller? Hvis ikke det var fordi
> remmen smuttede før.... Jeg mener den giver modstand til rullerne, dvs at
> rullerne skal trykke hårdere for at geare.... damn jeg savner min VFR!!!1

Så køb dog en MZ'er for satan!

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Tommy Fer (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 30-10-03 19:59


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnbq29p0.632.haj@enterprise-server.dk...
> Tommy Fer wrote:
> > vil det ikke svare til at give den lettere ruller? Hvis ikke det var
fordi
> > remmen smuttede før.... Jeg mener den giver modstand til rullerne, dvs
at
> > rullerne skal trykke hårdere for at geare.... damn jeg savner min
VFR!!!1
>
> Så køb dog en MZ'er for satan!

*g* Desværre er blevet skræmt fra den deciplin af moller Ville nødig
ende der!

mvh Tommy Fer
>
> // Hans
> --
> Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
> købes for rimelig pris!



Hans Joergensen (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-10-03 20:30

Tommy Fer wrote:
> *g* Desværre er blevet skræmt fra den deciplin af moller Ville nødig
> ende der!

Hvorfor ikke? Mollers MZ ser ret sej ud på billeder ...

Desværre har jeg aldrig set den live.

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Tommy Fer (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 30-10-03 21:24


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnbq2pld.632.haj@enterprise-server.dk...
> Tommy Fer wrote:
> > *g* Desværre er blevet skræmt fra den deciplin af moller Ville nødig
> > ende der!
>
> Hvorfor ikke? Mollers MZ ser ret sej ud på billeder ...

*gg* Nu er det mig og Bager der har malet hans tank fra skræk gul til sej
sort.... ;)

Vil sige så meget som hans mz er velkørende af en mz.... men så er det også
det :D

Han er jo desideret gal med de maskiner, noget jeg helst ikke vil smittes
med

mvh Tommy Fer
>



Hans Joergensen (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-10-03 21:33

Tommy Fer wrote:
> Han er jo desideret gal med de maskiner, noget jeg helst ikke vil smittes
> med

Jeg kan måske smitte dig med Russer-galskaben ? :)

// Hans, der lige har modtaget en r0vfuld reservedele..
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Tommy Fer (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 30-10-03 21:34


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnbq2tbg.632.haj@enterprise-server.dk...
> Tommy Fer wrote:
> > Han er jo desideret gal med de maskiner, noget jeg helst ikke vil
smittes
> > med
>
> Jeg kan måske smitte dig med Russer-galskaben ? :)

Hellere det, men så skal der fandme et maskingevær på siden... .evt. en 12-7

mvh Tommy Fer



Hans Joergensen (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-10-03 21:55

Tommy Fer wrote:
> Hellere det, men så skal der fandme et maskingevær på siden... .evt. en 12-7

http://digilander.libero.it/cuoccimix/uralwar4.jpg

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Moller (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 30-10-03 23:34

> > > *g* Desværre er blevet skræmt fra den deciplin af moller Ville
nødig
> > > ende der!

hmmmm, det ku jeg godt tænke mig en forklaring på ??? :)

> >
> > Hvorfor ikke? Mollers MZ ser ret sej ud på billeder ...
>
> *gg* Nu er det mig og Bager der har malet hans tank fra skræk gul til sej
> sort.... ;)

Ja, det pyntede... meeeen :) de der flammer op af tanken kribler i mig
endnu :) eller "Moller" i Crom :)

>
> Vil sige så meget som hans mz er velkørende af en mz.... men så er det
også
> det :D

Takker :) for komplimanget eller hvordan det nu staves :)

> Han er jo desideret gal med de maskiner, noget jeg helst ikke vil smittes
> med

Hæ, du må bare ik for konen :) ha ha

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



Tommy Fer (31-10-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 31-10-03 08:12


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:3fa191b5$0$283$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...

>
> Ja, det pyntede... meeeen :) de der flammer op af tanken kribler i mig
> endnu :) eller "Moller" i Crom :)

Cool. skal vi købe et air brush sæt??? jeg har jo min racerkåbe også....

>
> >
> > Vil sige så meget som hans mz er velkørende af en mz.... men så er det
> også
> > det :D
>
> Takker :) for komplimanget eller hvordan det nu staves :)

kompliment

>
> > Han er jo desideret gal med de maskiner, noget jeg helst ikke vil
smittes
> > med
>
> Hæ, du må bare ik for konen :) ha ha

øv... du afslørede mig.... Nej, jeg vil helst ikke havde endnu en
fastudgift, skal jo starte på SU igen til jan.

'mvh Tommy Fer



Hekto (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-10-03 22:05

In article <bnr24k$37c$1@news.cybercity.dk>, Tommy Fer says...
> il det ikke svare til at give den lettere ruller? Hvis ikke det var fordi
> remmen smuttede før.... Jeg mener den giver modstand til rullerne, dvs at
> rullerne skal trykke hårdere for at geare.... damn jeg savner min VFR!!!1
>
>
>
I princippet jo. Jeg prøvede 50% strammere fjedre; men endte op med
også at montere en 30% trykfjeder. Koblingsfjedrene gav intet; men
trykfjederen gjorde det nemmere med mellemgas, da Pøjgot'en ellers var
on/off.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Tommy Fer (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 30-10-03 14:55

Har forresten bestilt nogen skrappere fjedre tiæ koblingen... nu må vi se

mvh Tommy Fer



Jess Mathiasen (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Jess Mathiasen


Dato : 29-10-03 19:48


"Tommy Fer" <tommyfer@nospamher.fritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:bnoute$1dvr$1@news.cybercity.dk...
> Hej NG
>
> Jeg har lånt søsterens Zip (30´er) )fra 97.... Damn den er sløv...
> ihvertfald fra 0 til 20.. .der efter går det meget godt, efter jeg har
smidt
> 4 grams ruller i den.
>
> Den har en Technigas udstødning fra thansen på (det ligner det, den skulle
> være til 45kmt udgaven)
>
> Der udover er der gravet lidt i udstødningskanalen.Det har så gjort den
> endnu mere død i bunden og så lidt mere i toppen.
>
> Den render omkring 55 på toppen... men for faen skal skubbe den igang i
> lyskrydsene.
>
> Jeg ville mene at en løsning kunne være at at konlingen ikke koblede så
> hurtigt til... nu gør den det omkring 5 kmt. Hvis den fedte lidt i
koblingen
> op til de 15 kmt, så ville den trække fint fra starten. Har haft afskilt
> den, kan man købe nogen strammere fjedre? Har ikke lige kunne finde noget

> nettet?
>
> Eller hvad er min løsning?
>
> mvh Tommy Fer
> Honda VFR400R
> Pt. Piaggio Zip, sløv
>
Hej Tommy
Prøv at checke dæktrykket - og sæt det til 35

Jess



Tommy Fer (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 29-10-03 21:41


> >
> Hej Tommy
> Prøv at checke dæktrykket - og sæt det til 35
>

Kunne være at helium i dækkene kunne hjælpe????

Nej, det er ikke dæktrykket.
mvh Tommy Fer



Moller (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-10-03 21:46

> Hej Tommy
> Prøv at checke dæktrykket - og sæt det til 35
>

Øh, tror du manden køre med flade dæk ????

VH
Lars Molnit

> Jess
>
>



Jess Mathiasen (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Jess Mathiasen


Dato : 30-10-03 22:24


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:3fa02711$0$271$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
> > Hej Tommy
> > Prøv at checke dæktrykket - og sæt det til 35
> >
>
> Øh, tror du manden køre med flade dæk ????
>
> VH
> Lars Molnit

Jep !
Arj, men jeg monterede et sportskit på datterens Zip og kunne ikke forstå
den kun kørte 55.
En uge ! senere opdagede jeg at bagdækket var mere end halvfladt og godt
slidt.
Hun fik et nyt, lidt større dæk på og nu går den 65....

Jess



H-J M (30-10-2003)
Kommentar
Fra : H-J M


Dato : 30-10-03 23:15


"Tommy Fer" <tommyfer@nospamher.fritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:bnoute$1dvr$1@news.cybercity.dk...
> Bla bla bla
Snip

Nu har jeg læst lidt af tråden og har nogle få tilføjelser

Trækket er nok dårligt fordi studsen på de gamle zip's er begrænset til 8mm
og karburatoren er 10mm
En af mine kammerater ville ikke høre på mig og blev ved med at brokke sig
over at hans zip trak så dårligt på trods af semi-racing tun.
Det endte med at jeg Insisterede på at han smed min karburator og studs på
(har zip 98' med 21mm sutds og karb og andet godt) og pludselig var den mere
end villig til at gå på rullen og det var modvilligt at han satte studs og
karburator tilbage på mig.

En org. studs fra en HiperII motor (Fra NRG, TPH og Runner) og en org.
karburator passer lige over på. Karburatoren er af mærket Dell'orto og er
med mulighed for autochooker som du allerede har monteret. Org. karburator
er 17.5 og er nok til den lille cylinder
Hvis du monterer det. dyser ind, strammer koblingen og kigger lidt på
rullerne så tror jeg nok du kan få den til at lægge fra land.

En anden ting er at der så vidt jeg husker rent faktisk er forskel på 30'er
og 45'er cylinderen på de gamle Zip...

Håber det var til lidt hjælp.


--
Mvh.
Hans-Jacob



Tommy Fer (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 30-10-03 23:38


"H-J M" <zster87@tagentudekikshotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3fa18d8c$0$27444$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Tommy Fer" <tommyfer@nospamher.fritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> news:bnoute$1dvr$1@news.cybercity.dk...
> > Bla bla bla
> Snip
>
> Nu har jeg læst lidt af tråden og har nogle få tilføjelser
>
> Trækket er nok dårligt fordi studsen på de gamle zip's er begrænset til
8mm
> og karburatoren er 10mm
> En af mine kammerater ville ikke høre på mig og blev ved med at brokke sig
> over at hans zip trak så dårligt på trods af semi-racing tun.
> Det endte med at jeg Insisterede på at han smed min karburator og studs på
> (har zip 98' med 21mm sutds og karb og andet godt) og pludselig var den
mere
> end villig til at gå på rullen og det var modvilligt at han satte studs og
> karburator tilbage på mig.
>

Jeg har været igang med studsen med en dremmel, og den har et ovalt hul nu,
nok 14x8 mm....


> En org. studs fra en HiperII motor (Fra NRG, TPH og Runner) og en org.
> karburator passer lige over på. Karburatoren er af mærket Dell'orto og er
> med mulighed for autochooker som du allerede har monteret. Org. karburator
> er 17.5 og er nok til den lille cylinder
> Hvis du monterer det. dyser ind, strammer koblingen og kigger lidt på
> rullerne så tror jeg nok du kan få den til at lægge fra land.

Ja, det lyder ikke helt galt... plus at de har valgt hos protuna at smide en
47mm cyl på tilbud til 499,- men så skal jeg nok også havde mig et topstykke
til 299,-

>
> En anden ting er at der så vidt jeg husker rent faktisk er forskel på
30'er
> og 45'er cylinderen på de gamle Zip...

Hmm, kan godt være, men har bare ikke fundet et sted hvor de lovlige sælges
som 2 forskellige...


>
> Håber det var til lidt hjælp.

Jo tak... fornuftigt svar

mvh Tommy Fer



Jess Mathiasen (01-11-2003)
Kommentar
Fra : Jess Mathiasen


Dato : 01-11-03 20:54


"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:bns3sr$144u$1@news.cybercity.dk...
> Ja, det lyder ikke helt galt... plus at de har valgt hos protuna at smide
en
> 47mm cyl på tilbud til 499,- men så skal jeg nok også havde mig et
topstykke
> til 299,-
>
Prøv lige at kigge på www.west-import.dk - hvis du skal ha cylinder og
sådn...
Mvh
Jess



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste