Ananas
Fra : Ukendt

Dato : 29-10-03 17:24

Hej Gruppe

Er der nogen som kan svarer mig på hvordan det ser ud mht. ananas når man er
på kur? Jeg er nærmest blevet besat af ananas nu hvor alle andre søde ting
som slik osv. er blevet droppet. Ananas har jo en naturlig sødme som går
perfekt som erstatning for alle de andre søde sager. Men nu er jeg kommet i
tvivl om det er en "farlig" frugt at spise når man prøver at tabe sig?

Har I andre gode ideer til frugt som er godt og som ikke tæller points
(DDV)/kan spises uden begrænsninger?

På forhånd tak.

Fra : Padmé Amidala

Dato : 29-10-03 18:02

I forhold til DDV ved jeg ikke om ananas er ok, men i "normale" sammenhænge
er ananas rigtig godt, med mindre du spiser dem på dåse, der ligger i sødet
juice.
Jeg mindes at have hørt en gang, at ananas skulle sætte forbrændingen i
vejret..jeg ved ikke om det er en and...

VH
Padmé

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-10-03 18:10

BogH wrote:

> [...]
> tvivl om det er en "farlig" frugt at spise når man prøver at tabe sig?
>
> Har I andre gode ideer til frugt som er godt og som ikke tæller points

DDV bruger ikke point. Der vejer man og tæller "portioner".
Fx 1 frugtportion er 125 gram ananas (konserves + 2 spsk. saft. Vel og
mærke saften må ikke være noget med sukker ud over ananasens egen).
Eller kan man li' frisk ananas så snakker de om en kvart middelstor.

Det er WeigtWatchers som tæller point.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Mennesket er det eneste pattedyr, der er nået

Fra : Helle

Dato : 29-10-03 19:20

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> [...]
> mærke saften må ikke være noget med sukker ud over ananasens egen).
> Eller kan man li' frisk ananas så snakker de om en kvart middelstor.

Som Carsten siger så må man på DDV kun få et bestemt antal gram frugt/ananas
om dagen. Mænd må få 5 frugter om dagen hvor kvinder må få 4. Så du må godt
spise ananas bare de ligger i EGEN saft - det er uhyre vigtigt!
Ellers spørger du bare igen

Mvh Helle

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-03 20:10

Hej med jer

Tusind tak for svarene.

Det med egen saft osv. er ikke noget jeg tænker over, da det er helt friske
ananas som jeg selv skærer ud i portioner og spiser, både som snack efter
aftensmaden og som mellemmåltid på arbejdet.
Ja I har ret i det med DDV og portioner i stedet for point. Det er fordi jeg
følger opskrifter fra begge dele, wightwatchers og DDV og derfor blandede
dem sammen. Tæller hverken point eller portioner men søger bare for at spise
sundt og fornuftigt.... og følger begges opskrifter.

Nå men til sagen igen.... Kender I andre frugter som er gode at spise,
udover dem som jeg i forvejen kender, her tænker jeg på æbler og pære, disse
bliver jo lidt ensformige i længden. Hvad med mango og andre lidt mere
eksotiske frugter - nogle forslag? En nævnte at ananas øgede forbrændingen,
om dette er sandt ved jeg ikke, men jeg ved at ananas er god for din
fordøjelse, men om dette er det samme som at øge forbrændingen ved jeg ikke.

Igen tak for hjælpen.

Heino

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 29-10-03 20:26

<BogH> skrev i en meddelelse

> Hej med jer

Det er flinkt gjort af dig, hvis du skærer i det du svarer på og svarer
UNDER det du svarer på. Det gør det nemmere at læse indlæg og man skal hente
mindre.

Her står der mere om at citere:

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-03 20:53

> Det er flinkt gjort af dig, hvis du skærer i det du svarer på og svarer
> UNDER det du svarer på. Det gør det nemmere at læse indlæg og man skal
hente
> mindre.

Hej Lisbeth

Oki, er ny i disse nyhedsgrupper, så bær over med mig... men tak for tippet,
vil se nærmere på den anbefalede side

Heino

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-10-03 20:59

BogH wrote:

> [...]
> bliver jo lidt ensformige i længden. Hvad med mango og andre lidt mere

Mandariner, Appelsiner, Melon, banan, kiwi, svesker, vindruer,
sharonfrugt, jordbær (frosne kan bruges som isdessert. Hak dem i stykker
og bland dem med Græsk Yoghurt, så får man en slags jordbær-softice.)

> En nævnte at ananas øgede forbrændingen,
> om dette er sandt ved jeg ikke, men jeg ved at ananas er god for din
> fordøjelse, men om dette er det samme som at øge forbrændingen ved jeg ikke.

Har jeg ikke den fjerneste anelse.

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-03 21:35

> Mandariner, Appelsiner, Melon, banan, kiwi, svesker, vindruer,
> sharonfrugt, jordbær (frosne kan bruges som isdessert. Hak dem i stykker
> og bland dem med Græsk Yoghurt, så får man en slags jordbær-softice.)

Ja der er mange frugter at vælge i mellem, men nogle er vel ikke lige gode
hvad angår vægttab? Du skriver banan, men er bananen netop ikke en af de
frugter man ikke skal spise for meget af, da de indeholder meget fedt? Ok
ikke "usundt" fedt men "sundt" fedt. Det jeg efterlyser er jo, som skrevet,
frugter som man kan spise ubegrænset af ved sult, uden at man får en masse
fedt.

Måske jeg spørger dumt, men er helt novice inden for dette område, da jeg i
mine 24 år altid bare har spist hvad jeg havde lyst til, uden at skænke
helbredet og/eller vægten en tanke

Mvh
Heino

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-10-03 21:42

BogH wrote:

> .... Det jeg efterlyser er jo, som skrevet,
> frugter som man kan spise ubegrænset af ved sult, uden at man får en masse
> fedt.

Ok, jeg misforstod.

Jeg ved, at Rabarber er 250 gram for en frugtportion hos DDV.
Og Melon er 150 gram. Ligeså Jordbær.

Det er de meste gram, der kører på en frugtportion, så vidt jeg kan se i
min "blå bibel".

Fra : mus

Dato : 30-10-03 00:36

> [...]
skrevet,
> frugter som man kan spise ubegrænset af ved sult, uden at man får en masse

Der er ingen frugter, så vidt jeg ved, man må spise ubegrænset af hverken
ifølge DDV eller vægtvogterne.
Det er kun grøntsager der kan være mere eller mindre ubegrænsede.

en banan tæller for to stykker frugt ifølge DDV

Men kan anbefale nogel lækkerier alligevel

Bagt banan(bages 15 min med skræld på) med yughurt rør med vanille og
sød(eller sukker)
Æbler i tern med kanel og sød i mikroovn nogle min, dertil yoghurt

Pomelo mætter og smager dejligt og ½ pomelo tæller for et stykke frugt.

LN

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 30-10-03 06:56

Hejsa!!

¨Jo der er gratis frugt hos Vægtvogterne og derfor må man gerne spise dem
ubegrænset.
Det er:
Friske abrikos, appelsin, bær (friske og frosne), cherimoya, citron,
clementin, friske dadler, fersken, grapefrugt, guava, jordbær, kiwi,
mandarin, mango, melon, nektarin, passionsfrugt, pære, rabarber og æbler.
Håber du kan bruge det til noget.

--
Hilsen
Heidi B.

Ved mail fjern dekatten
Tjek min hjemmeside ud om mine katte og min
familie: http://www.mitzy.lir.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-10-03 16:39

Fra : Pernille S

Dato : 03-11-03 13:32

BogH wrote:
> hvad angår vægttab? Du skriver banan, men er bananen netop ikke en af de
> frugter man ikke skal spise for meget af, da de indeholder meget fedt?

Fedt udgør 3% af kalorierne i banan. Så der er altså forskel på at være
en fed frugt og at være en fed madvare her.

Bananer er som fødevare således særdeles god, også som part af en diæt
for at tabe sig, hvis man går efter minimeret fedtindhold. Alletiders
mellemmåltid.

Derimod er avokado med sine 90% en absolut fedtbombe, selvom det er nok
så "godt" fedt

mvh
Pernille S.
http://romancedanmark.dk/