Farveskifte for textarea
Fra : Christian

Dato : 29-10-03 15:33

Hej Gruppe,

Jeg sidder og vil lave en textbox der skal informere om siden og
dens opdateringer. Der passer et almindeligt textarea ikke ind så
er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg ændrer faver på et
textarea?

Mvh Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 29-10-03 15:50

Christian <sjove_ting@yahoo.com> wrote in news:bnoj22$ejf$1@sunsite.dk:

> [...]
> dens opdateringer. Der passer et almindeligt textarea ikke ind så
> er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg ændrer faver på et

Textarea bruges til at brugeren kan sende tekst til serveren, ikke til at
informere om en webside. Almindelig tekst skal omgives at <p></p>-tags.

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Christian

Dato : 29-10-03 16:28

Andreas Haugstrup Pedersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Textarea bruges til at brugeren kan sende tekst til serveren, ikke til at
> informere om en webside. Almindelig tekst skal omgives at <p></p>-tags.

> [...]

Ja, men kan du så forklare mig hvordan man laver en lille box men en farvet
baggrund hvor der er en scroller i? Ingen Frames tak.

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 29-10-03 16:35

Christian <SphinX@mail-online.dk> wrote in news:bnomak$go0$1@sunsite.dk:

> Ja, men kan du så forklare mig hvordan man laver en lille box men en
> farvet baggrund hvor der er en scroller i? Ingen Frames tak.

   <h1>Opdateringer</h1>

Og så i dit stylesheet:

div#opdateringer {
   width:500px;
   height:250px;
   overflow:auto;
   background:red;
   color:white;
}

Fra : Christian

Dato : 29-10-03 17:37

Andreas Haugstrup Pedersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]

Tak for det!

Fra : Jens Gregersen

Dato : 29-10-03 17:25

> [...]
> dens opdateringer. Der passer et almindeligt textarea ikke ind så
> er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg ændrer faver på et

For lige at give dig et råd, så skal du aldrig bruge sådan noget som
textarea bare fordi det har det rigtige udseende. Det er jo bare style!
Som Andreas har forklaret dig kan det sagtens laves på en div med css.

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail