Skærme
Fijala 3554
Bedste 15" LCD til ~2.5kkr
Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-10-03 13:46

Min lillesøster vil gerne købe sig en LCD.

Hun har kun ca. 2500 kr at gøre godt med, og i den prisklasse er det
vel 15" vi taler om.
Hun skal primært bruge PC'en til at skrive opgaver på (altså
office-pakken) og så høre noget musik.

Jeg har selv fulgt lidt med i fora'et her, men det er jo mest 17" og
større der diskuteres.

Kan i anbefale nogle 15" skærme til under 2500?
Hun har ikke plads til en CRT, så derfor skal det være en LCD.

På forhånd tak
Flemming

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 29-10-03 14:00

Flemming Joensson wrote:
> Kan i anbefale nogle 15" skærme til under 2500?
> Hun har ikke plads til en CRT, så derfor skal det være en LCD.

Om det er den bedste ved jeg ikke, men een af mine kammerater har denne:

Samsung SyncMaster 152S
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797990

Den er rigtig fed, giver et fint billede, at er nok den skærm der ser aller
bedst ud. Desunden kan den også klare nogle spil i ny og næ. Den er dog
200,- kr. dyrere end din maxpris.

--
Martin K

Fra : JK

Dato : 29-10-03 14:04

On 29 Oct 2003 04:45:44 -0800, joensson@cs.auc.dk (Flemming Joensson)
wrote:

> [...]
>
>Kan i anbefale nogle 15" skærme til under 2500?
>Hun har ikke plads til en CRT, så derfor skal det være en LCD.

Acer AL532 er en kanon skærm. Har små højttalere også. Koster altså
2768,-

Amitech LCD602 til 2430,- også med højttalere.

HP/Compaq L1501 til 2299,- uden højttalere. (Responstid opgives ikke)

Orion 1570A til 2249,- med højttalere

Responstid er for de 3 på 16-25 msekunder, hvilket er flot.

Så det skulle ikke være svært. Jeg ville nok vælge acer eller orion.
Amitech er lidt uspecificeret, men er muligvis Hyundai (Hyundai er
sådan set Samsung).

Du kender vel www.edbpriser.dk

Så billige skærme er normalt med analog kabel tilslutning, og ikke
digital DVI, men det skal grafikkortet jo også være gearet til.

Søgte lige på 17": Orion 17" til 2999 kan godt anbefales. Har også
højttalere.

mvh

John

Fra : Flemming Joensson

Dato : 30-10-03 18:19

JK <junk@mailzone.com> wrote in message news:<rsdvpv4oelm802vopb9lojr1h234ll3u6e@4ax.com>...

> Acer AL532 er en kanon skærm. Har små højttalere også. Koster altså
> 2768,-

Det lyder godt, højttalerne ved jeg ikke om hun har så meget at bruge
til. Ved du at det er en god skærm af personlig erfaring eller har du
reviews eller lignende du kan henvise til? Hun synes i hvert fald godt
om designet så den er med i betragtningerne selvom den er lidt over
budgettet.

> Så det skulle ikke være svært. Jeg ville nok vælge acer eller orion.
> Amitech er lidt uspecificeret, men er muligvis Hyundai (Hyundai er
> sådan set Samsung).

Jeg ved godt det ikke er svært at finde en 15" LCD til <2500 - men det
der er svært er, at finde den bedste til prisen.

Når man nu ikke har personlig erfaring med modellerne i den størrelse,
så er man jo nødt til at spørge. Reviews er der heller ikke den helt
store overflod af når det drejer sig om skærme i den
prisklasse/størrelse. Så derfor håbede jeg at få nogle kommentarer fra
folk der havde (prøvet) en skærm i den prisklasse og kunne sige mig om
den kunne anbefales.

> Du kender vel www.edbpriser.dk

jo, jeg kender edbpriser - og ved at de tekniske specifikationer de
skriver på deres site absolut ikke altid holder stik. Det var også
mere for at høre om der var nogle skærme i decideret kunne anbefale.

Jeg har lige kigget på boardet på prad.de og fået et par gode idéer
til skærme jeg vil kigge mere efter. Jeg havde slet ikke tænkt på at
det board også havde en 15" sektion :)

Mvh.
Flemming