Hummerhaler
Fra : Dennis Jensen

Dato : 29-10-03 11:43

Hej

Jeg har fået et kilo hummerhaler, og aner ikke hvad jeg skal gøre ved dem??
de er røde så de må vel være kogte? men hvordan tilbereder man lige sådan
nogle, og hvad med den der streng er den svær at fjerne?

Dennis

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-10-03 15:06

"Dennis Jensen" <saskia@ofir.dk> writes:

> Jeg har fået et kilo hummerhaler, og aner ikke hvad jeg skal gøre ved dem??
> de er røde så de må vel være kogte? men hvordan tilbereder man lige sådan
> nogle, og hvad med den der streng er den svær at fjerne?

Den der streng er ligemeget. Den gør ikke noget ved smagen og den er
ikke farlig. Glem den og nyd halerne.

Er det i øvrigt hummerhaler og ikke jomfruhummerhaler?
Jomfruhummerhaler er nemlig også rød/orange, når de ikke er kogte.

Der har lige været en tråd om jomfruhummerhaler, prøv at google efter den.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Fra : Dennis Jensen

Dato : 30-10-03 10:47

Hej trine

Tak for dit svar..Og jeg fandt ud af at det er jomfruhummerhaler, så de skal
koges i 7 min. og du mener det er ligemeget med at fjerne den der streng???

Dennis

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-10-03 17:49

"Dennis Jensen" <saskia@ofir.dk> wrote in message
> Hej trine
>
> Tak for dit svar..Og jeg fandt ud af at det er jomfruhummerhaler, så
> de skal koges i 7 min. og du mener det er ligemeget med at fjerne den
> der streng???

Klogt at mene - det er nemlig ikke praktisk muligt at fjerne tarmen, når
først dyrene er kogt.

vh
Jan

Fra : Karina og Christian

Dato : 01-11-03 13:46

"Dennis Jensen" <saskia@ofir.dk> wrote in message
[klip]
> Tak for dit svar..Og jeg fandt ud af at det er jomfruhummerhaler, så de
skal
> koges i 7 min. og du mener det er ligemeget med at fjerne den der
streng???

Det er jeg meget uenig i. Du skal - i det omfang det er muligt - sørge for
at fjerne strengen.

Med venlig hilsen
Karina