Custom MsgBox ... kan man det ?
Fra : Neo

Dato : 29-10-03 11:12

Hej alle

Jeg forsøger at lave en MsgBox med mine egne knapper istedet for vbOKonly
osv..

altså en MsgBox med f.eks knapperne "ja", "nej", "måske" og "er du tosset ?"

kan man det ?

Hvis ja ... er der så ikke lige en der kan smide et eksempel ?

På forhånd tak

Neo

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-10-03 15:03

"Neo" <neo___dk@hotmail.removethis.com> wrote in message

> [...]
> osv..
> altså en MsgBox med f.eks knapperne "ja", "nej", "måske" og "er du tosset

Jada - men
Du skal lave en formular af typen modal dialogboks

Det smarteste er nok at lave en class der håndterer herlighederne, således
at du kan styre hvilke knapper der skal vises etc

- Peter

Fra : Neo

Dato : 29-10-03 15:49

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det smarteste er nok at lave en class der håndterer herlighederne, således
> at du kan styre hvilke knapper der skal vises etc

Hej Peter

Tak for din besvarelse.

Dog vil jeg lige nævne at jeg "stod af" efter "jada" .. ..

Det er svært nok i forvejen det her ... så var det nu nødvendigt at begynde
at himle op
med en masse fremmedord som "modal" og "class" ..

Jeg skal tidsnok lære hvad de ovennævnte er for noget og hvorfor, men lige
nu har jeg
brug for lidt success ... altså en stump kode som giver en MsgBox med 4
brugerdefinerede
knapper.

Jeg har lavet en formular (her går jeg ud fra at det er det jeg kalder en
"form" du mener) med mine
knapper på, men hvordan laver jeg den "modal" og hvad menes der med modal ?

Det jeg forsøger at lave er en fil kopierings rutine, og det fungerer da
også fint nok, men hvis en åben
fil forsøges overskrevet får jeg en fejl - den fejl fanger jeg så, og her er
det så at min/din msgbox
skal dukke op og give nogle valg muligheder.

Den form jeg har lavet kommer fint frem når fejlen kommer, men koden bagved
eksekverer videre, og
det er knap så fint !

Neo

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-10-03 16:03

"Neo" wrote in a message

> Den form jeg har lavet kommer fint frem når fejlen kommer, men koden
bagved
> eksekverer videre, og det er knap så fint !

Marker selve formularen i designvisning og løb de forskellige properties
(for formularen igennem)

Der hvor du kalder formularen i din kode, der skal du angive nogle ekstra
parametre - jeg kan ikke lige huske dem i hovedet
Men prøv at fedt lidt med det

Går det helt galt så giv lige et praj, så må jeg lige genere lidt kode

Mht "custom" knapper så der svjv ikke nogen vej udenom end at lave det hele
selv fra bunden af

- Peter

Fra : Neo

Dato : 29-10-03 16:50

hej Peter

Jeg tror at det er lykkedes mig

frmCopyDialog.show vbmodal

..... det er skide smart *SS*

Neo

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 29-10-03 21:38

Du kan også bruge

frmCopyDialog.show 1

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-10-03 21:45

Jan Damkjær Dahl wrote:

> Du kan også bruge
> frmCopyDialog.show 1

Øhhh, hvorfor i al verdens trier og lande skulle man ville gøre det?

Og ja - jeg ved godt at det vil virke

- Peter

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 30-10-03 11:29

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.dk> wrote in message

> Øhhh, hvorfor i al verdens trier og lande skulle man ville gøre det?
>
> Og ja - jeg ved godt at det vil virke

Det var bare for at give manden oplysningen.
men det er selvf. nemest at læse koden med vbmodal

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 01-11-03 00:44

Jan Damkjær Dahl skrev:
> Det var bare for at give manden oplysningen.
> men det er selvf. nemest at læse koden med vbmodal

Det ville måske have været på sin plads, samtidig at have medgivet
oplysningen om, at det _ikke_ ville være smart at benytte sig af den
mulighed som du skitserede, men at oplysningen blot blev givet for
forståelighedens skyld (idet mange - uvist af hvilke årsager - bliver ved
med at fast i den slags kedelige vaner). Det ville have lidt mere
informativt overfor "Neo".

-------
Tomas

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-11-03 10:37

Tomas Christiansen wrote:
> Det ville have lidt mere
> informativt overfor "Neo".

Jeg vil endda sige mere informativt overfor _alle_ læsere/brugere af denne
NG
Det er ikke alle der kan gennemskue hvad der sker når man arbejder med
konstanter i VB

- Peter