Bundkort til entry level-server?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 28-10-03 21:29

Jeg vil bygge en "billig" server til at sætte op i en servercamp og
mangler lidt "inspiration".

Vi taler en enkelt CPU (sikkert en Intel Socket 478) og to IDEdiske i
spejlet RAID.

Jeg tænker først på Tyan i en eller anden udgave og dernæst Intel
serverboards, men er der andre reelle muligheder med et (mere) fornuftig
pris/pålideligheds (etc)-forhold? Hvilke?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 28-10-03 22:01

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> [...]
>serverboards, men er der andre reelle muligheder med et (mere) fornuftig
>pris/pålideligheds (etc)-forhold? Hvilke?

Hvis ikke det kunne blive mækevare ville jeg nok vælge en eller anden
form for pakkeløsning baseret på Intel serverboard. Det kan gøres
nogenlunde fornuftigt for 10-15 k vil jeg tro.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 28-10-03 22:12

Lars Kim Lund wrote:

> Hvis ikke det kunne blive mækevare ville jeg nok vælge en eller anden
> form for pakkeløsning baseret på Intel serverboard. Det kan gøres
> nogenlunde fornuftigt for 10-15 k vil jeg tro.

Med mærkevare mener du HP/Compaq, Dell... flere?

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 28-10-03 23:51

>Med mærkevare mener du HP/Compaq, Dell... flere?

HP og IBM kæmper om førerpladsen på pc servere jf. IDC med Dell et
pænt stykke efter. HP flytter flest bokse og IBM har den største
omsætning. Andre kunne være Fujitsu-Siemens, Acer o.l., men jeg ved
ikke hvor meget værdi jeg tillægger dem i forhold til samlede
"klonmodeller" baseret på Intels serverboards, software og chipsæts.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 30-10-03 20:10

Steen Suder, privat wrote:
> [...]
> serverboards, men er der andre reelle muligheder med et (mere) fornuftig
> pris/pålideligheds (etc)-forhold? Hvilke?

Valget faldt på et Intel S845WD1-H som bliver forsynet med en P4 2,4GHz
Northwood 2.
Det står til ca. 1260,- + moms rundt omkring, hvilket er ganske OK for
et board som Intel selv kalder "et serverboard" (ganske vist kun entry
level, men alligevel), med to PRO 100 NICS og onboard hw-raid (IDE).

Fra : Peter Larsen

Dato : 29-10-03 08:08

Steen Suder, privat wrote:

> [...]
> serverboards, men er der andre reelle muligheder med et (mere)
> fornuftig pris/pålideligheds (etc)-forhold? Hvilke?

Spamcop.net kørte på noget Tyan dual processor, det gjorde de ikke ret
længe. Jeg erindrer at have set noget om at det bundkort er meget
kræsent med korrekt køling. YMMV ...

Med venlig hilsen

Peter Larsen

* This posting handcrafted by Peter Larsen *
* My website is at: http://www.muyiovatki.dk *