Hvordan lukker man porte
Fra : Kim

Dato : 28-10-03 18:47

Hej

Hvordan lukker man de porte man ikke ønsker at bruge? (Win2000/XP)

Kim

Fra : Kent Friis

Dato : 28-10-03 20:00

Den 28 Oct 2003 09:47:13 -0800 skrev Kim:
>Hej
>
>Hvordan lukker man de porte man ikke ønsker at bruge? (Win2000/XP)

Start -> Settings -> Control Panel -> Administrative Tools -> Services.

Mvh
Kent
--
F0 0F C7 C8 - Intel Pentium bug

Fra : Peter Brodersen

Dato : 28-10-03 20:17

On 28 Oct 2003 09:47:13 -0800, kpx98@yahoo.com (Kim) wrote:

>Hvordan lukker man de porte man ikke ønsker at bruge? (Win2000/XP)

Bare af nysgerrighed: Hvilket problem er det, du vil løse?

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: ekskl. (og ikke excl.)

Fra : Kim

Dato : 29-10-03 17:44

Peter Brodersen skrev:
> Bare af nysgerrighed: Hvilket problem er det, du vil løse?

Ville bare lukke for de porte man ikke skulle bruge, for at mindske
risiko for hackerangreb., har du et bedere forslag? jeg bruger i
forvejen Nortorn Internet Security '03

Kim
PS: Tak for hjælpen Kent

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-10-03 22:27

On 29 Oct 2003 08:43:42 -0800, kpx98@yahoo.com (Kim) wrote:

>Ville bare lukke for de porte man ikke skulle bruge, for at mindske
>risiko for hackerangreb., har du et bedere forslag?

Hvis du ikke bruger portene i første omgang, så er der vel heller ikke
noget, der kan angribes?

Fra : Kent Friis

Dato : 30-10-03 20:22

Den Wed, 29 Oct 2003 22:27:11 +0100 skrev Peter Brodersen:

>Hvis du ikke bruger portene i første omgang, så er der vel heller ikke
>noget, der kan angribes?

En windows standard-installation (før W2k3) har mig bekendt adskillige
services kørende som default der lytter på nettet.

En service der er startet kan sagtens angribes, også selvom man ikke
bruger den.

Mvh
Kent
--
At køre i en stor Mercedes eller BMW viser ikke at man har mange penge.
Det viser blot at man er tysker.