/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nu vil benzinforhandlernes org. have forbu~
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 28-10-03 15:12

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2089448/

--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30



 
 
Morten Fruergaard (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 28-10-03 15:44

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2089448/


Ja, lad os forbyde den frie handel..

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Henrik B. (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-03 16:17

Morten Fruergaard wrote:
:: "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
::: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2089448/
::
::
:: Ja, lad os forbyde den frie handel..

Hmmm, og hvis du havde en forretning, så ville du med glæde sælge dine varer
10-15% under indkøbspris?

M.v.h.




Morten Fruergaard (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 28-10-03 18:53

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9e975d$0$29391$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Morten Fruergaard wrote:
> :: "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> ::: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2089448/
> ::
> ::
> :: Ja, lad os forbyde den frie handel..
>
> Hmmm, og hvis du havde en forretning,

Hint. Kig i min signatur. Jeg HAR en forretning...

> så ville du med glæde sælge dine varer 10-15% under indkøbspris?

Næ, men hvem er det der laver priskrig?
Det er da de lokale benzinstationer, som selv bestemmer at sætte prisen ned.
Og hvis det endelig ikke var, ville det ikke være de små selvstændige
benzinstationer, som betaler...



--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Henrik B. (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-03 20:16

Morten Fruergaard wrote:
::: så ville du med glæde sælge dine varer 10-15% under indkøbspris?
::
:: Næ, men hvem er det der laver priskrig?

Det var Q8 som startede den.

:: Det er da de lokale benzinstationer, som selv bestemmer at sætte
:: prisen ned.

Ja, indenfor en vis grænse. Sættes den mere end 20-25 øre ned, sælger de med
tilsæt. Hvis det er selskabet der nedsætter prisen, ydes der tilskud til
stationen - til et vist beløb. Deudover hænger butikken så selv på.

Og hvis det endelig ikke var, ville det ikke være de små
:: selvstændige benzinstationer, som betaler...

Se ovenfor.

M.v.h.



Morten Fruergaard (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 28-10-03 21:00

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> :: Næ, men hvem er det der laver priskrig?
>
> Det var Q8 som startede den.

Men de andre følger med...
Det er da fri handel...

> :: Det er da de lokale benzinstationer, som selv bestemmer at sætte
> :: prisen ned.
>
> Ja, indenfor en vis grænse. Sættes den mere end 20-25 øre ned, sælger de med
> tilsæt.

Det tror jeg ikke på... Så ville den lokale Q8 væe gået konkurs flere gange...

> Hvis det er selskabet der nedsætter prisen, ydes der tilskud til
> stationen - til et vist beløb.

Nemlig.

> til et vist beløb
Det tror jeg ikke på.

> Deudover hænger butikken så selv på.

Det tror jeg ikke på.

Så du mener, at Q8 kan bestemme at alle Q8 tankstationer skal sætte prisen
ned, og at de kun vil dække noget af det?...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Henrik B. (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-03 21:38

Morten Fruergaard wrote:
::: Det var Q8 som startede den.
::
:: Men de andre følger med...
:: Det er da fri handel...

Ja, har aldrig påstået andet.

::::: Det er da de lokale benzinstationer, som selv bestemmer at sætte
::::: prisen ned.
:::
::: Ja, indenfor en vis grænse. Sættes den mere end 20-25 øre ned,
::: sælger de med tilsæt.
::
:: Det tror jeg ikke på... Så ville den lokale Q8 væe gået konkurs
:: flere gange...

Nej, skal ses i sammenhæng med følgende:

::: Hvis det er selskabet der nedsætter prisen, ydes der tilskud til
::: stationen - til et vist beløb.
::
:: Nemlig.
::
::: til et vist beløb
:: Det tror jeg ikke på.

Sådan er det nu engang. Butikkerne får at vide, at de må nedsætte med
xx-antal ører pr. liter. Hvis de vil gå derudover, må de selv "æde" af deres
avance. I nogle tilfælde vil et opkald til selskabet dog give lov til at gå
længere ned - uden tab (altså selskabet æder tabet).

::: Deudover hænger butikken så selv på.
::
:: Det tror jeg ikke på.

Det er jeg sådan set ret lige glad med - det er nu engang sådan det hænger
sammen.

:: Så du mener, at Q8 kan bestemme at alle Q8 tankstationer skal sætte
:: prisen ned, og at de kun vil dække noget af det?...

Jep!

M.v.h.



Morten Fruergaard (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 28-10-03 21:58

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> Sådan er det nu engang. Butikkerne får at vide, at de må nedsætte med
> xx-antal ører pr. liter. Hvis de vil gå derudover, må de selv "æde" af deres
> avance. I nogle tilfælde vil et opkald til selskabet dog give lov til at gå
> længere ned - uden tab (altså selskabet æder tabet).

Hov. Nu ændre du det pludselig til, at det er den enkelte tank der selv
bestemmer, hvor langt de vil gå ned...

> >Det tror jeg ikke på.
>
> Det er jeg sådan set ret lige glad med - det er nu engang sådan det hænger
> sammen.

Og hvor ved du så det fra?


> :: Så du mener, at Q8 kan bestemme at alle Q8 tankstationer skal sætte
> :: prisen ned, og at de kun vil dække noget af det?...
>
> Jep!

Og dermed tvinge de enkelte benzinselskaber til at sælge benzinen til under
indkøbspris?



Henrik B. (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-03 22:49

Morten Fruergaard wrote:
:: Hov. Nu ændre du det pludselig til, at det er den enkelte tank der
:: selv bestemmer, hvor langt de vil gå ned...

Nej, det er det jeg hele tiden har forklaret. En butik/station/forhandler må
sætte prisen som han har lyst. Sænker han den mere end 15 - 25 øre, går det
ud over hans fortjeneste. Når der køres priskrig som i øjeblikket, kommer
der meldinger fra selskaberne til stationerne, hvor meget selskaberne sænker
priserne - f.eks. 75 øre. Vælger en station så at sænke prisen med f.eks. 85
øre, tjener han 10 øre mindre end normalt pr. liter solgt. Sænker han prisen
med f.eks. 120 øre, mister han penge for hver solgt liter, da han kun bli'r
godtgjort de 85 øre pr. liter fra selskabet.

:::: Det tror jeg ikke på.
:::
::: Det er jeg sådan set ret lige glad med - det er nu engang sådan det
::: hænger sammen.
::
:: Og hvor ved du så det fra?

Jeg er ansat i Danmarks største benzinselskab.

::
::::: Så du mener, at Q8 kan bestemme at alle Q8 tankstationer skal
::::: sætte prisen ned, og at de kun vil dække noget af det?...
:::
::: Jep!
::
:: Og dermed tvinge de enkelte benzinselskaber til at sælge benzinen
:: til under indkøbspris?

Husk at skelne mellem selskaberne og så forhandlerne/stationerne. I
øjeblikket sælger selskaberne under ders indkøbspris - ja! Og forhandlerne
har i øjeblikket kraftigt reduceret avance, og i visse tilfælde ingen
fortjeneste overhovedet - hvorfor tror du at forhandlerne brokker sig?

Ialt har priskrigen i år til dato, kostet selskaberne sammenlagt omkring en
halv mia. kr.

M.v.h.



Ukendt (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-10-03 23:10



> Ialt har priskrigen i år til dato, kostet selskaberne sammenlagt omkring
en
> halv mia. kr.

....og så taler vi ikke om alle de år hvor de har tjent mia

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Morten Fruergaard (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 28-10-03 23:10

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9ee441$0$29392$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Morten Fruergaard wrote:
> :: Hov. Nu ændre du det pludselig til, at det er den enkelte tank der
> :: selv bestemmer, hvor langt de vil gå ned...
>
> Nej, det er det jeg hele tiden har forklaret.

Nej...
Jeg skrev:
:: Det er da de lokale benzinstationer, som selv bestemmer at sætte
:: prisen ned.

Du svarede:
Ja, indenfor en vis grænse. Sættes den mere end 20-25 øre ned, sælger de med
tilsæt.

Dette mente og mener jeg ikke er korrekt, da det så er de enkelte
benzinstationer der taber fx 1,5 kr. pr. liter, når der virkelig er krig...

> :: Og hvor ved du så det fra?
>
> Jeg er ansat i Danmarks største benzinselskab.

I en rellevant stilling eller blot skal weekendafløser på en tankstation?

Jeg tror dog at vi er nogenlunde enige - nu er det vist ordkløveri.

> :: Og dermed tvinge de enkelte benzinselskaber til at sælge benzinen
> :: til under indkøbspris?
>
> Husk at skelne mellem selskaberne og så forhandlerne/stationerne.

Der skulle selvfølgelig have stået benzinstationer

> Ialt har priskrigen i år til dato, kostet selskaberne sammenlagt omkring en
> halv mia. kr.

Godt.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Christian B. Andrese~ (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 29-10-03 08:18


"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
news:3f9ee441$0$29392$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Morten Fruergaard wrote:
> :: Hov. Nu ændre du det pludselig til, at det er den enkelte tank der
> :: selv bestemmer, hvor langt de vil gå ned...
>
> Nej, det er det jeg hele tiden har forklaret. En butik/station/forhandler

> sætte prisen som han har lyst. Sænker han den mere end 15 - 25 øre, går
det
> ud over hans fortjeneste. Når der køres priskrig som i øjeblikket, kommer
> der meldinger fra selskaberne til stationerne, hvor meget selskaberne
sænker
> priserne - f.eks. 75 øre. Vælger en station så at sænke prisen med f.eks.
85
> øre, tjener han 10 øre mindre end normalt pr. liter solgt. Sænker han
prisen
> med f.eks. 120 øre, mister han penge for hver solgt liter, da han kun
bli'r
> godtgjort de 85 øre pr. liter fra selskabet.

Den Hydro Texaco der ligger i Hasselager ved Århus har rabat stort set hver
dag, oftest i omegnen af 50-100 ører.
De ville da være blevet erklæret konkurs nu hvis det du siger er rigtigt.
Det har stået på i over 1 år.


> Ialt har priskrigen i år til dato, kostet selskaberne sammenlagt omkring
en
> halv mia. kr.

Som forbrugerne jo så har tjent


--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30



Chr. L. (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Chr. L.


Dato : 28-10-03 21:06


"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
news:3f9e975d$0$29391$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Morten Fruergaard wrote:
> :: "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> ::: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2089448/
> ::
> ::
> :: Ja, lad os forbyde den frie handel..
>
> Hmmm, og hvis du havde en forretning, så ville du med glæde sælge dine
varer
> 10-15% under indkøbspris?
>
> M.v.h.
>
P.R har vel altid kostet penge og hvis en vare må sælges til 10-15% under
indkøbspris så er det vel beregnet ud fra de omkostninger man har,-.så kan
man jo sige at benzinselskaberne har 10-15% for høje omkostninger dvs der
skal fyres og rationalisering til.

SVJH er benzinpriserne i Tyskland ca det samme som DK, men afgiften i
Tyskland er større?.


Chr.





Chr.




Henrik B. (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-03 21:19

Chr. L. wrote:
::: Hmmm, og hvis du havde en forretning, så ville du med glæde sælge
::: dine varer 10-15% under indkøbspris?
:::
::: M.v.h.
:::
:: P.R har vel altid kostet penge og hvis en vare må sælges til 10-15%
:: under indkøbspris så er det vel beregnet ud fra de omkostninger man
:: har,-.så kan man jo sige at benzinselskaberne har 10-15% for høje
:: omkostninger dvs der skal fyres og rationalisering til.

Ikke benzinselskaberne, men de enkelte stationer.

:: SVJH er benzinpriserne i Tyskland ca det samme som DK, men afgiften i
:: Tyskland er større?.

Og hvordan tror du en salgsvolumen der er 15 - 20 gange større påvirker
omkostninger/pris?

M.v.h.



Chr. L. (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Chr. L.


Dato : 28-10-03 21:41


> :: SVJH er benzinpriserne i Tyskland ca det samme som DK, men afgiften i
> :: Tyskland er større?.
>
> Og hvordan tror du en salgsvolumen der er 15 - 20 gange større påvirker
> omkostninger/pris?
>
man har jo snakket om at der er for mange tankstationer i DK. så det kunne
være en nem måde at få en tørre salgsvolume pr station ved at lukke dem.

Chr.



Henrik B. (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-03 22:50

Chr. L. wrote:
::: Og hvordan tror du en salgsvolumen der er 15 - 20 gange større
::: påvirker omkostninger/pris?
:::
:: man har jo snakket om at der er for mange tankstationer i DK. så det
:: kunne være en nem måde at få en tørre salgsvolume pr station ved at
:: lukke dem.

Jep. Bl.a. også derfor ser man i disse år, at stationerne omdannes til
minimarkeder, grillbarer, solcentre m.m.m. Fordi de ikke længere alle sammen
kan leve af benzinsalget.

M.v.h.



Christian B. Andrese~ (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 29-10-03 08:15


"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
news:3f9e975d$0$29391$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Morten Fruergaard wrote:
> :: "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> ::: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2089448/
> ::
> ::
> :: Ja, lad os forbyde den frie handel..
>
> Hmmm, og hvis du havde en forretning, så ville du med glæde sælge dine
varer
> 10-15% under indkøbspris?

Mon ikke der er tilskud fra benzinselskaberne ?


--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30



Thomas Strandtoft (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 28-10-03 17:37

Morten Fruergaard wrote:

> Ja, lad os forbyde den frie handel..

Undskyld, hvilken frie handel??

Jeg synes det er påfaldende at lavprisselskaberne konsekvent er 25
øre billigere end "supermarkederne". Jeg synes også det er
mærkværdigt at Shell og Statoil der ligger på Københavnsvej i
Roskilde kan have præcis samme omkostningsniveau, de er ihvertfald
nødt til at tage præcis det samme for en liter benzin. Sjovt nok
har de også samme literpris som den Q8 der ligger i den anden ende
af byen. Kører jeg en tur til Korsør, hvor huslejen er markant
billigere end den i Roskilde, så er prisen stadig indenfor et par
øre af hvad den er i Roskilde.

Kigger man på en Metax med selvbetjening der ligger 100 meter fra
en af de store stationer, så er det også utroligt at besparelsen
ved at køre ubemandet kun kommer til udtryk ved en 25-øre..

For et par år siden blev der lavet en undersøgelse om der var
prisaftaler selskaberne imellem. Undersøgelserne endte med ikke at
kunne *bevise* at der var prisaftaler, men at det ikke kan bevises
er jo ikke det samme som at det ikke findes. Jeg synes
selskabernes indbyrdes priser taler sit tydelige sprog.

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Henrik B. (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-03 17:44

Thomas Strandtoft wrote:
: Jeg synes det er påfaldende at lavprisselskaberne konsekvent er 25
: øre billigere end "supermarkederne".

Det er fordi at lavprisselskaberne har valgt at sige, at dét skal være
afstanden i pris til de "store".

Jeg synes også det er
: mærkværdigt at Shell og Statoil der ligger på Københavnsvej i
: Roskilde kan have præcis samme omkostningsniveau, de er ihvertfald
: nødt til at tage præcis det samme for en liter benzin. Sjovt nok
: har de også samme literpris som den Q8 der ligger i den anden ende
: af byen. Kører jeg en tur til Korsør, hvor huslejen er markant
: billigere end den i Roskilde, så er prisen stadig indenfor et par
: øre af hvad den er i Roskilde.

Korrekt.

: Kigger man på en Metax med selvbetjening der ligger 100 meter fra
: en af de store stationer, så er det også utroligt at besparelsen
: ved at køre ubemandet kun kommer til udtryk ved en 25-øre..

Igen, det er hvad man valgt skal være prisdifferencen. Og hvorfor skulle den
være mere? Ville du ikke også, hvis du havde en forretning, tjene så meget
som muligt?

: For et par år siden blev der lavet en undersøgelse om der var
: prisaftaler selskaberne imellem. Undersøgelserne endte med ikke at
: kunne *bevise* at der var prisaftaler, men at det ikke kan bevises
: er jo ikke det samme som at det ikke findes. Jeg synes
: selskabernes indbyrdes priser taler sit tydelige sprog.

Egentlig ikke. Man har ingen aftaler, men derfor kan man jo godt følge de
øvrige selskabers pris - hæver de 7 øre, så gør vi også.

Har du nogensinde prøvet at købe Bang & Olufsen produkter? Hér er prisen
dikteret til butikkerne.

M.v.h.



Mogens Knudsen (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 28-10-03 18:02

On Tue, 28 Oct 2003 17:44:14 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Har du nogensinde prøvet at købe Bang & Olufsen produkter? Hér er prisen
>dikteret til butikkerne.

En producent kan ikke diktere en forretning til at SKULLE sælge et
produkt til en bestemt pris. Du har ret i, at der er en listepris, men
den fraviges rask væk. Dét har kostet nogle forhandlere "livet" ift
B&O


/Mogens

Henrik B. (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-03 20:17

Mogens Knudsen wrote:
::: Har du nogensinde prøvet at købe Bang & Olufsen produkter? Hér er
::: prisen dikteret til butikkerne.
::
:: En producent kan ikke diktere en forretning til at SKULLE sælge et
:: produkt til en bestemt pris. Du har ret i, at der er en listepris,
:: men den fraviges rask væk. Dét har kostet nogle forhandlere "livet"
:: ift B&O

Ja, det er netop dét jeg mener, holder man ikke listeprisen (eller giver for
store rabatter), og det kommer Bang & Olufsen for øre, så går ALLE ens
produktbestillinger pludselig i restordre.....

M.v.h.



Christian B. Andrese~ (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 29-10-03 08:23


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:f58tpv0782j9r4n3pjet8b491tb1jhg08j@4ax.com...
> On Tue, 28 Oct 2003 17:44:14 +0100, "Henrik B."
> <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
>
> >Har du nogensinde prøvet at købe Bang & Olufsen produkter? Hér er prisen
> >dikteret til butikkerne.
>
> En producent kan ikke diktere en forretning til at SKULLE sælge et
> produkt til en bestemt pris. Du har ret i, at der er en listepris, men
> den fraviges rask væk. Dét har kostet nogle forhandlere "livet" ift
> B&O

Må ikke. At nogle producenter sikkert gør det alligevel gør det jo ikke
lovligt.
Man kan (selv om det er OT) nævne:
- B&O (jeg kender ikke til priserne, men som nævnt er de åbenbart ens)
- Benzin (selvsyn)
- Mælkeprodukter ? (Nu er Arla jo lige ransaget så det bliver spændende)
- Odder barnevogne (Priserne er ens overalt)
- mange tøjmærker
- etc.


--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30



Morten Fruergaard (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 29-10-03 08:43

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> Må ikke. At nogle producenter sikkert gør det alligevel gør det jo ikke
> lovligt.
> Man kan (selv om det er OT) nævne:
> - B&O (jeg kender ikke til priserne, men som nævnt er de åbenbart ens)
> - Benzin (selvsyn)
> - Mælkeprodukter ? (Nu er Arla jo lige ransaget så det bliver spændende)
> - Odder barnevogne (Priserne er ens overalt)
> - mange tøjmærker
> - etc.

Jeg støder en enkelt gang i mellem på, at en potentiel ny leverandør siger, at
jeg skal holde prisen....
Ellers vil mine ordre altidvære i rest...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Mogens Knudsen (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 29-10-03 09:03

On Wed, 29 Oct 2003 08:42:42 +0100, "Morten Fruergaard" <mit
fornavn@mit efternavn.com> wrote:

>Jeg støder en enkelt gang i mellem på, at en potentiel ny leverandør siger, at
>jeg skal holde prisen....
>Ellers vil mine ordre altidvære i rest...

Prøv at få det på skrift fra ham - det kan du sikkert ikke, idet han
handlemåde er ulovlig. Jeg er enig i, at det foregår i mange brancher,
men det er altså ulovligt.

Kan lidt sammenlignes med fart på motorvejen og kontrol af samme...


/Mogens

Morten Fruergaard (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 29-10-03 09:41

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at få det på skrift fra ham - det kan du sikkert ikke, idet han
> handlemåde er ulovlig.

Og det ved alle = derfor er det svært at få på skrift...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Morten Fruergaard (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 28-10-03 18:56

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:3F9E9B21.B4EDF771@carftp.com...
Morten Fruergaard wrote:

>> Ja, lad os forbyde den frie handel..

>Undskyld, hvilken frie handel??


Det står da frit for, hvad de forskellige benzinselskaber tager for deres
benzin.
At de så alle vælger at have den samme pris er en anden ting - og ja, det er
underligt...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
..



Henrik B. (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-03 20:18

Morten Fruergaard wrote:
::: Undskyld, hvilken frie handel??
::
::
:: Det står da frit for, hvad de forskellige benzinselskaber tager for
:: deres benzin.
:: At de så alle vælger at have den samme pris er en anden ting - og
:: ja, det er underligt...

Ja, det er forbi det ikke er en gængs forbrugsvare, men for en stor dels
vedkommende en nødvendighedsvare.

M.v.h.



Ukendt (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-10-03 17:23



> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2089448/

Jeg har svært ved at følge selskabernes strategi. Jeg er da bedøvende
ligeglad med navnet på benzintanken, jeg tanker der hvor det er billigst.
Deres pjat med benzinkort hvor man kan få på klods i en måned er mig også
totalt ligegyldig, jeg bruger alligevel altid Dankort og min konto er ikke
så bombet at jeg har brug for at få på klods.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



ENN (28-10-2003)
Kommentar
Fra : ENN


Dato : 28-10-03 17:46

Langt størstedelen af en liter benzin eller diesels pris er skatter og
afgifter - så om prisen på en liter benz uden afgift er et par øre mere
eller mindre er bedøvende ligegyldigt. Afgifterne er dem der vejer tungt på
benzinbudgettet og dem er der ingen konkurance på.


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3f9e97c6$0$94868$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2089448/
>
> Jeg har svært ved at følge selskabernes strategi. Jeg er da bedøvende
> ligeglad med navnet på benzintanken, jeg tanker der hvor det er billigst.
> Deres pjat med benzinkort hvor man kan få på klods i en måned er mig også
> totalt ligegyldig, jeg bruger alligevel altid Dankort og min konto er ikke
> så bombet at jeg har brug for at få på klods.
>
> --
> Tom
>
> Unofficial FORD site Denmark
> http://members.tripod.com/FORD_DK
>
>



Christian B. Andrese~ (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 29-10-03 08:24


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:3f9e97c6$0$94868$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2089448/
>
> Jeg har svært ved at følge selskabernes strategi. Jeg er da bedøvende
> ligeglad med navnet på benzintanken, jeg tanker der hvor det er billigst.
> Deres pjat med benzinkort hvor man kan få på klods i en måned er mig også
> totalt ligegyldig, jeg bruger alligevel altid Dankort og min konto er ikke
> så bombet at jeg har brug for at få på klods.

Fuldstændig enig. Desuden når krigen er slut tanker jeg stadig de steder det
er billigt.
De vinder kun midlertidige andele hos mig.


--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste